Pz Kpfw IV

NB het eindresultaat staat als laatste posting.

Bij deze wat foto's van mijn in aanbouw zijnde Pz. Kpfwg. IV. Het is mijn eerste model als herintreder (kleine pauze van ruim 25 jaar 😀 ) en mijn eerste ervaring met PE. Ik moet zeggen dat dat laatste wel gemengde gevoelens opleverde (vooral het zoeken als er weer eens een .... stukje was weggesprongen). De tracks lijken redelijk ruim als ik andere modelen bekijk. Klopt dit (ik heb al een aantal schakels minder gebruikt)?
Voor de rest graag wat (opbouwende) kritieken en wellicht tips. Ik ga in ieder geval het model spuitgereed maken. Nu maar hopen dat ik dat tot een goed einde breng, ´t is de eerste keer dat ik een model ga spuiten 😕 .

Ben Valk zei:
Bij deze wat foto's van mijn in aanbouw zijnde Pz. Kpfwg. IV. Het is mijn eerste model als herintreder (kleine pauze van ruim 25 jaar 😀 ) en mijn eerste ervaring met PE. Ik moet zeggen dat dat laatste wel gemengde gevoelens opleverde (vooral het zoeken als er weer eens een .... stukje was weggesprongen). De tracks lijken redelijk ruim als ik andere modelen bekijk. Klopt dit (ik heb al een aantal schakels minder gebruikt)?
Voor de rest graag wat (opbouwende) kritieken en wellicht tips. Ik ga in ieder geval het model spuitgereed maken. Nu maar hopen dat ik dat tot een goed einde breng, ´t is de eerste keer dat ik een model ga spuiten 😕 .
MiniFoto=GLN6HGTF

GroteFoto=YDQH7SSA

Foto=QZRI8XTO

Ik heb het fotos plaatsen nog in de kniezen zie ik 😳 . Misschien dat deze link werkt. http://www.mijnalbum.nl/Album=VKKAGVID

Ben, er is een truckje voor nodig om de foto's van 'mijn album' op het forum te plaatsen.... Roy heeft het een keer uitgelegd:
Roy Schurgers zei:
Bij deze:
http://www.mijnalbum.nl/Helppagina#183

kijk onder: Het plaatsen van een foto op mijn website, web-log, profiel of forum geeft problemen.
Samengevat:
- rechts zie je de previews, links de foto
- met rechtermuisknop op linker (grote) foto klikken
- klik eigenschappen
- kopieer het adres en zet het op deze site
- vervang = door -
- zet achter het adres .jpg
- klaar is kees
Als je dat doet krijg je oa deze foto te zien 😀
MiniFoto-GLN6HGTF.jpg

Jan 🙂

He Ben,

Je eerste werk na 25 jaar ziet er (op afstand) zeker schoon en verzorgd uit ! ...en dan ook nog PE. Mooi resultaat. 🙂
Over de doorhanging van de tracks bij de returnrollers heb ik zelf een beetje gemengde gevoelens, maar durf niet goed aan te geven in welke mate. Ziet er verder allemaal prima uit en ben benieuwd naar de paintjob.

groet Frank

Ik weet niet veel over duitse tanks maar zie wel dat je het netjes gemaakt hebt. De rupsen zijn echter veel te slap. Dit moet je echt nog even aanpakken anders is het zonde van alle andere details die je hebt aangebracht.

groeten Maarten

Maarten Weers zei:
Ik weet niet veel over duitse tanks maar zie wel dat je het netjes gemaakt hebt. De rupsen zijn echter veel te slap. Dit moet je echt nog even aanpakken anders is het zonde van alle andere details die je hebt aangebracht.

groeten Maarten

Ik had al een voorgevoel dat het niet zou kloppen. Vreemd is het wel dat Dragon voor een rups een te hoog aantal schakels vermeld. Ach al doende leert men 😀 .

Jan,

Ik zal het nog eens proberen op het moment dat ik wat eerste spuitwerkzaamheden heb vericht. Ook een digibeet als ik moet het toch lukken 🙂

Klaar

Zie hier het eindresultaat na een bouwpauze van ruim 20 jaar 🙂 . Eigenlijk had ik de tussenfasen ook moeten fotograferen maar dat is er helaas niet van gekomen. Daarom nu aleen het eindresultaat. Can I have your votes please? (of in onze moedertaal, graag wat opbouwende kritieken en aanbevelingen hoe ik e.e.a beter kan doen).

Ben Valk

Foto-NCKG3CWM.jpg

Foto-DYHMGPG7.jpg

Foto-TQJVIDCW.jpg

Hallo Ben

Ziet er prima uit, geslaagde herintreding zogezegd. Wel zou ik nog even kijken of je de achterkant/binnenkant van de aandrijf- en loopwielen en de spanraderen nog wat kan verweren. Nu is de buitenkant lekker vuil en de binnenkant schoon.
De rupsen hangen niet helemaal lekker inderdaad, het zal wel wat werk kosten om dat alsnog te verbeteren (bovenste helft rupsen loshalen, bijbuigen, enkele schakels verwijderen).

Die antenne trouwens, die zijn geloof ik doorgaans zwart.

gr. Jochem

Jochem Kleerebezem zei:
Hallo Ben

Ziet er prima uit, geslaagde herintreding zogezegd. Wel zou ik nog even kijken of je de achterkant/binnenkant van de aandrijf- en loopwielen en de spanraderen nog wat kan verweren. Nu is de buitenkant lekker vuil en de binnenkant schoon.
De rupsen hangen niet helemaal lekker inderdaad, het zal wel wat werk kosten om dat alsnog te verbeteren (bovenste helft rupsen loshalen, bijbuigen, enkele schakels verwijderen).

Die antenne trouwens, die zijn geloof ik doorgaans zwart.

gr. Jochem

Jochem,

Bedankt voor je commentaar. Ik ga eens kijken of ik de binnenkant nog wat kan verweren. Voor de rupsen moet ik nog even kijken wat ik ga doen, sommige delen zitten al met superlijm vast. Ben bang dat ik dat nooit meer los krijg 🙁 (of eigenlijk wel los maar dan niet meer geplakt).

Ben

Terug
Bovenaan