Pz IIIM + figuren updaatje

IMG_3596.jpg
IMG_3598.jpg

IMG_3597.jpg
IMG_3599.jpg

IMG_3600.jpg

Bedankt

Eddy

poster.jpg

Hoi Eddy,

Een mooie panzer III, de camo zit er mooi subtiel op en de chipping op de (binnenzijde) van de schurtzen zijn fraai. Opgerolde vlag achterop is eveneens subtiel.

Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde van die horizontale T34 tracks zijn? Weinig bescherming tegen granaten lijkt me, en ze blokkeren de luiken op het voordek, dit waren in de eerste plaats luiken om bij de transmissie etc te komen, maar waren toch ook bedoeld om te kunnen ontsnappen?

Eric

Mooi!

Toen ik de eerste keer alleen de schürtzen zag, vond ik die wat minder. Nu, in het totaalplaatje, ziet het er allemaal goed uit.

En over de verwijderde tracks... Ik vond het er wel goed uitzien, maar snap wel waarom ze weg zijn.

Alleen de kleden/zak achterop vind ik wat teveel glimmen, maar ik neem aan dat die nog een laagje mat krijgen...

Ziet er echt een stuk mooier uit Eddy 😉

Bovendien is dit een mooi stuk van de panzer III en zonde om af te dekken, en heb je het bovendien mooi verweerd. Ik heb nog in boeken zitten neuzen zoals de Citadel delen van Restayn (met veel panzer III foto's) en trof nergens iets van afdekking aan, hooguit kleine stukjes spare tracks tussen de twee luiken in. In sommige foto's staan de luiken ook open (handel zat aan de binnenzijde) alsof de bemanning in allereil gevlucht was...

Eric

heb nog in boeken zitten neuzen zoals de Citadel delen van Restayn (met veel panzer III foto's) en trof nergens iets van afdekking aan, hooguit kleine stukjes spare tracks tussen de twee luiken in. In sommige foto's staan de luiken ook open (handel zat aan de binnenzijde) alsof de bemanning in allereil gevlucht was...

Ik weet niet maar volgens mij kan het perfect ik weet het nu niet echt bij een III maar heb het toch al gezien bij een IV.

Cheers,
André

André Teppers zei:
Ik weet niet maar volgens mij kan het perfect ik weet het nu niet echt bij een III maar heb het toch al gezien bij een IV.
Cheers,
André

Klopt, bij de PzKpfw IV kan het ook daar de luiken dan boven de hoofden zitten van de bestuurder en radio-operator, in de opbouw dus. Bij de PzKpfw III hadden de heren deze optie niet en moetsen ze zich naar voren wurmen... niet veel ruimte overigens!

Eric

Ik vind dit een hele mooie Panzer III.
De subtiele kleuren en verwering zien er erg goed uit.
Kun je met recht trots op zijn, Eddy.

Bedankt voor jullie reaktie, die tarp glimt niet meer maar ik krijg die glans niet uit mijn foto's, te direkt licht misschien?
Nu ben ik de figuren aan het samen stellen: de commandant is een Tamiya met een Hornethoofd, de andere is een Mini art mix met een hoofd van Verlinden

pzIIIM18.jpg
pzIIIM19.jpg

pzIIIM20.jpg

Eddy

He Eddy,

Een mooie Panzer III heb je daar. Deze variant, met Schurzen, is toch wel de tofste.
Tip voor de figuren, draai de commandant om. Er is nu geen interactie, die heb je meer als de commandant ook naar achter kijkt.

Groet, MartinD

nog even een laatste reactie voor het knallen begint...
mooi strak in de lak en met de kleine extra's een mooi model...
ben het eens met Martin, als de commandant dezefde richting in staart krijg je een mooi samenhangend geheel.
Mijn complimenten

Willem.

Terug
Bovenaan