Ronald Schoenmakers
Lid van de TWENOT
Medeplakkers
Panzertracks heeft een uitgave " Rommels Funnies"
met op de voorkant een prachtige foto van een Panzer III met een sIG 33 daarin .....
en zie hier
mijn nieuwe projectje
(ik weet het , er staat o.a. nog een Cobraking die nog niet af is en een rijdend duiven hok........ 😳 )
Men pakke een PZ III waar de koepel van kaduk is, en hale deze eraf
daarna pakke men een Bison II die niet meer zo goed kan rijden
Vervolgens zoekt men wat handige snuiters uit het Afrika Korps bij elkaar
deze heren slopen het kanon uit de Bison II en schroeven dat in de PZ III
lassen er hier en daar wat oud ijzer aanvast en klaar is kees .....een prachtige veldconversie.
Van dit apparaat is voor zover bekend slechts een exemplaar gemaakt en daarvan er zijn tot nu toe 2 foto's 🙄
degene die hierboven staat,(makkelijk via internet te downloaden) en een die pas recent in een uitgave van Tankograd heeft gestaan.
(ivm mogelijk copyright heb ik deze maar niet geplaatst hier 🙄 )
lekker veel referentie materiaal dus 😈
het wordt dus een hoop gokken en aannemen.
De basis is een Dragon PzIII ausf H "Tauchpanzer"
Verlinden Pz III interieur.
Voyager Pe (fenders)
Pitroad (witmetalen) sIG 33
een zooi Evergreen
dun koper plaatje
een een hoop voorstellings vermogen ,van hoe zou het hebben kunnen zitten
op internet zijn er wel wat eerdere pogingen te vinden ,maar (met grote kans om een beetje betweterig over te komen ....... 😳 ) die kunnen wat mij betreft iets beter ,
en dat ga ik nu dus proberen
werkzaamheden tot nu:
Van de pz III romp heb ik de bovenkant (waar de koepel zit) er af gesloopt
Het vizier van de chaufeur is bij deze versie op verrrassende wijze ineens naar links opgeschoven in vergelijking met andere
Pz III's en heb ik dus ook maar gedaan.
Verder druk bezig met de bovenbouw die ik in eerste instantie in plastic maak (en als ik er helemaal uit ben , uit het koperen plaatje wordt gemaakt ,zoals het voor pantser ,wat nu eindelijk in de goede vorm heeft)
Het Verlinden interieur is al gedeeltelijk aangepast om de sIG 33 te kunnen plaatsen
verder heb ik ontdekt dat ik de verkeerde tracks heb 😈 (moeten open guide horns zijn)
dit alles aan de hand van die 2 foto's
hier zijn wat kiekjes van de stand tot nu toe;
moet wel zeggen dat er nog een heleboel los zit,omdat er nog veel moet gebeuren.
mochten er mensen zijn die meer info over dit voertuig hebben........
en ook commentaar op de bouw tot nu toe zijn van harte welkom.
greetz
Ronald
Panzertracks heeft een uitgave " Rommels Funnies"
met op de voorkant een prachtige foto van een Panzer III met een sIG 33 daarin .....
en zie hier
mijn nieuwe projectje
(ik weet het , er staat o.a. nog een Cobraking die nog niet af is en een rijdend duiven hok........ 😳 )
Men pakke een PZ III waar de koepel van kaduk is, en hale deze eraf
daarna pakke men een Bison II die niet meer zo goed kan rijden
Vervolgens zoekt men wat handige snuiters uit het Afrika Korps bij elkaar
deze heren slopen het kanon uit de Bison II en schroeven dat in de PZ III
lassen er hier en daar wat oud ijzer aanvast en klaar is kees .....een prachtige veldconversie.
Van dit apparaat is voor zover bekend slechts een exemplaar gemaakt en daarvan er zijn tot nu toe 2 foto's 🙄
degene die hierboven staat,(makkelijk via internet te downloaden) en een die pas recent in een uitgave van Tankograd heeft gestaan.
(ivm mogelijk copyright heb ik deze maar niet geplaatst hier 🙄 )
lekker veel referentie materiaal dus 😈
het wordt dus een hoop gokken en aannemen.
De basis is een Dragon PzIII ausf H "Tauchpanzer"
Verlinden Pz III interieur.
Voyager Pe (fenders)
Pitroad (witmetalen) sIG 33
een zooi Evergreen
dun koper plaatje
een een hoop voorstellings vermogen ,van hoe zou het hebben kunnen zitten
op internet zijn er wel wat eerdere pogingen te vinden ,maar (met grote kans om een beetje betweterig over te komen ....... 😳 ) die kunnen wat mij betreft iets beter ,
en dat ga ik nu dus proberen
werkzaamheden tot nu:
Van de pz III romp heb ik de bovenkant (waar de koepel zit) er af gesloopt
Het vizier van de chaufeur is bij deze versie op verrrassende wijze ineens naar links opgeschoven in vergelijking met andere
Pz III's en heb ik dus ook maar gedaan.
Verder druk bezig met de bovenbouw die ik in eerste instantie in plastic maak (en als ik er helemaal uit ben , uit het koperen plaatje wordt gemaakt ,zoals het voor pantser ,wat nu eindelijk in de goede vorm heeft)
Het Verlinden interieur is al gedeeltelijk aangepast om de sIG 33 te kunnen plaatsen
verder heb ik ontdekt dat ik de verkeerde tracks heb 😈 (moeten open guide horns zijn)
dit alles aan de hand van die 2 foto's
hier zijn wat kiekjes van de stand tot nu toe;
moet wel zeggen dat er nog een heleboel los zit,omdat er nog veel moet gebeuren.
mochten er mensen zijn die meer info over dit voertuig hebben........
en ook commentaar op de bouw tot nu toe zijn van harte welkom.
greetz
Ronald