Dank
Hoi de gasten,
Eerst en vooral wil ik IEDEREEN bedanken voor de toffe reacties!
Hoi Kristof,
En nen goeiedag aan het vrouwke !
Die is overgemaakt zulle. Nen ferme goiedag terug ennatuurlijk ook aan jou vrouwke!
Hoi Peter,
Gekke vraag misschien, maar hoort de geweerriem niet wat rechter naar beneden te hangen?
Je hebt volledig gelijk. Maar dit was het laatste dat ik aan het figuur nog moest doen, en ik zat al in tijdsnood,...
Hoi Remco,
Ja die vielen mij ook op, er zit geen spatje vuil op. Ik vind de rest van zijn kleding ook wat te schoon, verwacht je niet echt van iemand die met zijn parachute over de grond heeft liggen rollen.
Wel,er zit behoorlijk wat stof (pigmenten) op het figuur maar !ik denk dat dit niet goed zichtbaar is op de foto's. Nu, omdat dit figuur moet dienen voor op de doos, mocht ik het ook niet te vuil maken. Vooral belangrijk bij zo'n opdracht is dat de mensen goed de details kunnen zien en dat er zo weinig mogelijk (lees niks) verstopt wordt onder vuil. Eenmaal ik hem op het grondwerkje plaats, komt er wel nog iets meer vuil op tijdens het inblenden met het grondwerk.
Hoi Robert,
Die US vlag en de 82nd badge op de schouders, zijn die geschilderd of (ik durf het bijna niet te vragen) zijn het decals?
Geen decals, daar doe ik niet aan mee. Dan zou je een van de plezanste en uitdagendste onderdelen van figuurschilderen wegnemen. Nu moet ik wel zeggen dat de badges hier zo goed opzaten dat schilderen echt wel poepsimpel is!
Hoi JW,
Wat voor problemen heb je gehad met de verf?
Wel op enkele plaatsen wou de verf die ik met het penseel aanbracht niet hechten op de geairbrushte verf. Als ik er dan later een andere oplicht of schaduw laag opzette, lostte de laag daaronder op tot een melkachtig iets. Ik denk dat het door de Modelair komt die ik o.a. gebruikt had tijdens het airbrushen. Deze is veel gladder enik denk dat daardoor de andere lagen niet genoeg grip hadden. Ik heb dan maar alles met de airbrush gedaan op die plaatsen en tot nu toe heeft nog niemand er iets van gezegd (of durven zeggen?) dus het zal wel meevallen denk ik.
Hoi Staf,
Ik wil 'm snel eens in het echt bekijken!
Wel, ik geloof dat er begin September er een beursje is in de Kempen waar ik hem mee naartoe neem. Misschien kan je er daar dan eens naar kijken en dan zwaar teleurgesteld zijn dat het in het echt toch veel minder is dan op foto.
Hoi Eelke,
Gino, iedereen zegt dat ie mooi is, maar ik ben kippig en heb echt grotere foto's nodig!!
Ik ga je moeten teleurstellen en zeggen dat je daarvoor moet wachten tot het artikel verschijnt in Military Modelling of Xtreme Modelling. Die gasten willen ook wel nog iets dat nog niet op het net heeft gestaan.
Hoi Wouter,
zit er trouwens een vette vingerplek op je camera lens (links van het midden) of is dat een lichtweerkaatsing
Da's inderdaad de lichtweerkaatsing. Ik was nogal gehaast toen ik de foto's nam. Deathline weet je wel?
De sculpting van Taesung is ook wel weer heel erg mooi, jammer dat hij blijft volharden in die reuze handen, zelfs met de handschoen toch nog wat aan de grote kant imho.
Deze is gesculpt door Jorge Lopez en niet door Taesung zelf. Nu heb ik zelf nog nooit problemen gehad met de grote van handen die Taesung sculpt, behalve bij een Russische tanker uit het begin van Alpine.
Cheers,
Gino