Pimp de Panzer (E10)

Ronald Schoenmakers

Lid van de TWENOT
mede plakkers

Ben begonnnen met een trumpeter E10

Alleen wordt het een ausf J. 😕:
(tijdens de 2e slag om Kharkov in April 1947 8) )
weet nog niet helemaal hoe het eruit komt te zien ,maar dat is het leuke aan die paperpanzers....je doet maar wat 8)

Tot nu toe :
-Ostketten
-75mm L/70 (JR) loop (had ik nog liggen)
-aangepastte uitlaten (worden nog verder gemodificeerd))
-Field mod pantserplaten bij de motor)
-Schurtzen aangepast (ivm Ostketten) worden misschien scratch Thoma schurtzen (die met gaas)
-gepimpt crew lid (aangepast Miniart winterpanzercrew met gasmasker )
-doorgezakte positie van de wielen

wil ik nog gaan doen
-IR set erop (dank aan Willem Visser)
-Andere uitlaten
-twijfel nog over andere (grotere)spanwielen van een panzer IV
-secundair pantser op de voorkant (soort "bedspring" zoals de russen hadden)
-ander machinegeweer op het dak.

De camo heb ik al ideeen over, een twotone grijs schema met van die octopus vlekken, erop maar ga ik eerst effe uitproberen.

Mocht er iemand zijn met nog meer (wilde 😉 ) ideeen, laat maar horen....

DSC04072.jpg

DSC04073.jpg

DSC04075.jpg

greetz Ronald

ps het is nog ontzettend WIP dus er moet ook nog vanalles bijgewerkt worden :!:
:!: :!: :!:

Ziet er interessant uit (al hou ik niet van Paper-Panzers 😉) maar het wordt dan eerder de derde slag om Kharkov. Ja ja, ook bij "what if" Panzers met de achtergrond kloppen 🙂

Als ik me niet vergis hebben de Duitsers Kharkov twee keer ingenomen in de reguliere WW2. Als je de Russiche heroveringen niet meerekent kom je dan dus op drie. Tel je die wel mee dan is het eerder nr 5 😉

Maar dat mogen de oostfront experts wel verder toelichten. Kharkov heeft volgens mij een vrij prominente positie in de Duitse successen in het oosten, dus er moet genoeg info te vinden zijn.

Zelf associeer ik Kharkov met het Duitse winteroffensief om die stad opnieuw in te nemen. Een russische winter setting net white-wash of moderne winter camo spreekt mij dan ook meer aan dan het octopus gebeuren.

Succes

Niels
😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳 😳

stond er 2e ...... 😕:
ik bedoelde toch echt 3e 😉

🙂 🙂

en wat betreft de setting.....
smaken verschillen zullen we maar zeggen

maar de historici zijn er nog niet uit wanneer nou precies die 3e slag bij Kharkov was 🙂
dus kan nog aan verandering onderhevig zijn 😉
(ik ben alleen niet zo goed en sneeuw en whitewashes)

greetz Ronald

Medeplakkers

beetje verder gegaan

andere uitlaten erop (gedeelte van een tiger II)
en beginnetje gemaakt met de gaasschurtzen,
ophanging van de schurtzen gaat veranderen maar weet nog niet precies hoe dat gaat worden

is het wat of toch maar de PE schurtzen uit de doos ?

DSC04080.jpg

DSC040791.jpg

greetz Ronald

geachte medeplakkers

Hoewel het eruit ziet alsof er weing is gebeurt ben ik toch regelmatig bezig met de ombouw van de E10
Van alles gaat erop ...........en vervolgens weer af 😕

Maar na het zien van een E25 hier op de site kreeg ik het idee om een E25 koepeltje (voorzien van MG42) op de E10 te plaatsen
(echter helemaal origineel was het idee niet,bij bouwgroepie Utrecht is nog een E10 modificeerder , Willem Visser ,die op het zelfde idee was gekomen, en onder het motto
"Alles kan, laat ze maar bewijzen dat het niet zo was" 😉
gaan we dus beide een E25 koepel op de E10 zetten

Verder heb ik de Schurtzen weer verwijderd (was er nog niet tevrede over), zit inmiddels het IR set en "field conversie" pantserplaten boven de roosters

DSC04108.jpg

Het koepeltje heb ik gekregen van Jeroen Gerritsen en het IR setje van Willem Visser waarvoor nogmaals hartelijke dank

de precieze plaats van de koepel moet nog bepaald worden ivm de draaicirkel van de MG42
en ik zag nu op de foto dat het kanonschild iets scheef zit 😈
Verder komen er aan de linkerkant uiteraard ook ostketten te zitten.

commentaar en andere opmerkingen altijd welkom

greetz Ronald

Hoi Jacco

Ik heb nog geen nieuw plekje kunnen vinden voor het figuurtje, dus ik vrees dat "Fritzl" gedegradeerd gaat worden tot "scratchbox commandant"

Maar wie weet herrijst hij wel weer in een nieuwe pose

greetz
Ronald

Hoi medeplakkers

Misschien ben ik een beetje te ver door geschoten ,en zullen de puristen onder ons hun blik vol afgrijzen afwenden.....

Maar ik vind het leuk

Ik heb de E 10 nog een beetje verbouwd...

De zijkanten zijn verbreed ,zodat de (ostketten) tracks volledig onder de tank zitten .
Heb weer eens nieuwe schurtzen gemaakt (dit keer van gaas dat ik van een (echt) oliefilter heb "gestolen")

verder heb ik de tweede track er eindelijk omheen gelegd.

240.jpg

DSC04128.jpg

(de tracks en kabel achter op de tank liggen nog los)

Opmerkingen en commentaar zijn welkom
greetz
Ronald

Hoi Ronald,

ziet er fraai uit! Origineel idee, die aangepaste Thoma schurzen!
Wat betreft die IR set, is het geen beter idee die op je koepeltje te zetten? Net als de solutie A van de IR Panther, waarbij alleen de commandant cupola de IR set had. Kan die in het donker toch rondkijken en en passant besproeien (zoals een naburig voertuig dat beklommen wordt door niet al te vriendelijke soldaten...).

Groet,,
Eric

's Een goed idee Ronald, een 2e IR-setje op de koepel.

Echt een leuk model dit, ik zou alleen de schurzen niet al te beschadigd maken. Maar da's een kwestie van smaak natuurlijk. Leef je maar uit met de camo zou ik zeggen. Misschien dat je voor de bestuurder zelfs een nieuw patroon kan verzinnen (als deze erop komt).

heren bedankt voor de reactie,

Zo'n 2e setje zou inderdaad heel leuk zijn, maar dan moet je hem wel hebben 🙄

Ik ben al heel blij dat ik er eentje te pakken heb gekregen,
dus als er iemand nog wat heeft liggen ....ik houd me aanbevolen 😉

in eerste instantie wilde ik hem niet bij de commandant positie hebben omdat het dan zo'n Jan Peters E10 kloon zou worden.....
(net of me dat zou lukken 🙂 )

later (toen het IR set al op de bestuurderspositie stond ) kwam ik pas op het idee voor de E25 koepel.

Ik denk dat ik die schurtzen zo laat .

greetz Ronald

Ok, de laatste dan...

Hoi Ronald,
via de post is de volgende IR-set onderweg. Deze keer geen één van Tamiya maar van Trumpeter maar of je het verschil straks ziet??
Ga door met deze dan bouw ik op de achtergrond mee 8)
Groet,
Willem

😱 ......

😀 😀 😀 😀 😀

Willem, je bent te goed voor deze wereld :!:

koffie met gebak (of iets anders) op mijn rekening als we naar Munster gaan

bedankt

greetz Ronald

Mede plakkers

Ik heb gisteravond nog even wat zitten doen en het 2e IR set is geplaatst verder heb ik de pantserplaten achter op de roosters vervangen door een rek waarin de sparetracks liggen en wat tevens als bescherming voor deze roosters dient (het is een geheel eigen idee en is niet gebaseerd op enige feiten zoals eigenlijk de hele tank dat niet is.)

Na het zien van een E10 op missing links (een aantal dagen geleden) staat het camoschema weer geheel ter discussie 🙄 )

wat moet er nog gebeuren?
Schurzten aan de linkerkant,kabels op de IR sets, tools erop, en natuurlijk verfje erover....
en als laatste ...diotje verzinnen ?

commentaar altijd welkom
4.jpg

5.jpg

3.jpg

E-10

Dag Ronald,
Schitterend initiatief, ik hou wel van de 'wat als' scenario's.
Ik bouw nauwelijks meer ( noem mijzelf een verzamelaar 😕 ) dus excuses voor mijn opmerking.
Ik vroeg mij af of de ruimte aan de voorzijde tussen de tracks en de overhang van de romp niet een ideale plek is om bv. je RPG op te richten?
Misschien draaf ik door als ik suggereer om deze plek met Schurzen 'veiliger te maken' voor Infanterie AT-wapens.
Ik ben benieuwd naar je voorzetting van dit project, succes :!:
Vriendelijke groet,
Roelof

Terug
Bovenaan