Peleliu headquarters´Admin Building´ diorama

Beste Plakkers..

Ben al maanden niet meer met modelbouw bezig geweest, maar toch weer aan plakken gegaan.
En dit keer wilde ik iets anders, doen en wel een diorama van de slag op Peleliu en niet een standaard diorama met zand en palmbomen, maar een van het vliegveld, en de HQ van de Japanners.
Veel van mijn inspiratie komt dan ook van de tv serie The Pacific.

De diorama is nu 90% klaar, maar wil de figuren nog een wash geven, want ben niet helemaal tevreden over de kleur en uiterlijk.

33138999.jpg

dsc0498o.jpg

dsc0500nv.jpg
dsc0502jo.jpg

dsc0504bl.jpg

dsc0505b.jpg

dsc0506r.jpg

dsc0509wb.jpg

dsc0510tk.jpg

Cheers Richard.

Ha die naamgenoot,

Mooi dio heb je daar neergezet! Heb de serie uiteraard gezien en ik herken de scene meteen, wat voor mij de geloofwaardigheid van het geheel ten goede komt. Inderdaad nog wel even de puntjes op de i zetten, maar dar mag geen naam hebben. Chapeau...

groeten, Richard.

Mijn diorama is al tijdje bijna voor 99% klaar en wilde hem hier toch even delen.
Ik heb de figuren nog wat aangepast want er zaten wat fouten in, en nog hier en daar wat zweetvlekken op de uniformen aangebracht.

Verder heb ik een Japanse Oorlogs-vlag een Yosegaki toegevoegd, verder nog wat gebroken Japans porselein.

52936628.jpg

19204774.jpg

dsc0574up.jpg

dsc0579te.jpg

dsc0582yz.jpg

dsc0590zt.jpg

dsc0592x.jpg

dsc0598wm.jpg

dsc0601f.jpg

Groet Richard.

Mooi diorama Richard !

ik ben vooral onder de indruk van het gebouw.
En al weet ik niet wat de functie ervan was, de schade heb je overtuigend aangebracht !
O.. 😳 ik zie in de titel dat het een administratieve functie had.
Dat is dan meteen mijn puntje van kritiek : ik mis iets administratiefs.

groetje 😀
Peter

peter van dijk zei:
Mooi diorama Richard !

ik ben vooral onder de indruk van het gebouw.
En al weet ik niet wat de functie ervan was, de schade heb je overtuigend aangebracht !
O.. 😳 ik zie in de titel dat het een administratieve functie had.
Dat is dan meteen mijn puntje van kritiek : ik mis iets administratiefs.

groetje 😀
Peter

Bedankt Peter, ik heb bewust het gebouw leeg gelaten omdat er op de fotos die ik heb gevonden het hele gebouw leeg was.

OK Richard, dat wist ik niet, dan heb ik dus met terugwerkende kracht geen kritiek 😉

Heb je al nieuwe plannetjes ?

Nou Richard, veel plezier gewenst met het Saipan project !

groetje 😉
Peter

Terug
Bovenaan