Paypal waarschuwing

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Ik krijg net een email waarin de organisatie van Paypal mij duidelijk maakt dat er problemen zijn met mijn paypal account, en dat ik op een website moet inloggen om te verifieren of mijn gegevens wel of niet van een gestolen creditcard afkomstig zijn.

Lijkt plausibel, maar...............
Ik heb geen paypal account en ook nog nooit een paypal betaling gedaan!

Dit is dus duidelijk een truck om creditcardgegevens te bemachtigen, U is gewaarschuwd, mocht U ook een dergelijke email ontvangen

Rob, dat gebeurt regelmatig...
Paypal zegt hierover dat ze nooit naar persoonlijke bankgegevens of kredietkaartgegevens vragen per e mail; ze zijn dan ook niet verantwoordelijk voor zaken die mislopen als je met e mail deze gegevens overmaakt...
Als ik zo een mail krijg reageer ik er nooit op...
Als er iets scheelt met je paypal krijg je hiervan bericht als je inlogt op hun site om een betaling te doen; gisteren nog ingelogd en ik werd gevraagd om mijn telefoonnummer te verifieren...
pascal

Rob Plas zei:
Dit is dus duidelijk een truck om creditcardgegevens te bemachtigen, U is gewaarschuwd, mocht U ook een dergelijke email ontvangen
Ik krijg er daar ook regelmatig van, van Paypal of eBay of meer van dat soort sites — maar ik heb ook geen Paypal account, en ook nog nooit wat bij eBay ge- of verkocht …

Dit soort mailtjes worden nóóit verstuurd door de organisaties waar ze vandaan lijken te komen. Gelijk aan je mailer vertellen dat het spam is, en nooit wat invullen op de site waar je naartoe gestuurd wordt.

Ik heb laatst zoiets dergelijks van de 'postcodeloterij' gehad, om me te bedanken voor de bestelling van vier loten (as if.... 😈 ) of ik even met al mijn gegevens wilde reageren.... 🙄
Lekker negeren die onzin, gaat vanzelf over 😉
Jan 😀

Hiero eenzelfde ervaring met een mail zogenaamd afkomstig van de Postbank.

Of ik even m'n bankrekeningnummer en pin wilde verifiëren...
Ze hadden 'een foutmelding gehad in de database, en het zou kunnen dat mijn pincode nu foutief in de database stond. Graag de juiste pincode invoeren, anders kunt u niet meer over uw tegoeden beschikken bladiebla...."

M'n provider melding gedaan, de link gekopieerd en doorgegeven aan wat groen geuniformeerde vriendjes met verstand van Internet, werkzaam bij ons enige Intell bataljon...
De volgende dag via ons eigen Intranet van het een mailtje gekregen:
"Goh Roel, we wisten niet dat het hoofdkantoor van de Postbank op Aruba stond..."

Nee, en ik wist niet dat ik een pinpas van de Postbank had...

Terug
Bovenaan