panzerjager IV (A) Tristar bouw klaar

Eindelijk na veel puzelen en met de hulp van Dragon is het klaar geraakt

jagdp25.jpg

jagdp26.jpg

jagdp27.jpg

jagdp28.jpg
jagdp22b.jpg

Erg mooi gebouwd Eddy.... maar wat een treurnis dat je zo'n nieuwe Tristar kit toch nog moet pimpen met Dragon onderdelen!
Heb je bewust volledig stalen loopwielen gebruikt?

Enne... komen er nog een paar Thoma schurtzen aan te hangen?

Eric

Zeer mooie bouw,ik heb deze panzer van de week als cadeau gekregen van mijn echtgenoot kan je misschien even vertellen hoe de bouw van de tracks verloopt en of er een bepaalde manier/richtlijn is die ik in acht moet nemen.

Bedankt mannen voor de reacties.
Eric, op alle foto's die ik ken, buiten die van het prototype, hadden metalen loopwielen vooraan,dat varieerde van 2 tot 4 per kant.
Danny, de tracks zijn zeer goed, weinig opkuiswerk en ze passen goed in elkaar, ik heb ze in éé keer samengekleefd en dan op de wielen gelegd zodat ze nog beweegbaar waren en toch samen bleven. Het achterste spanwiel zou ik ook pas voor het opleggen van de ketting aan de romp lijmen zodat je dat ook wat kunt bewegen om de ketting de juiste spanning en doorzak te geven. Als je recht uit de doos wilt bouwen zonder naar enige juistheid te gaan is dit wel een goede kit, maar als je wat anders wilt heb je ook veel te veranderen. Voor dit model, buiten de opbouw of kazemat, heeft Tristar hier zijn vroege Pz IV uitvoeringen in verwerkt hetgeen voor een laat oorlogs voertuig moet aangepast worden.
De mantel van het kanon heeft een verkeerde vorm,: te smal en de boord tot bovenaan is te breed.
Ik heb de wielen van Dragon gebruikt omdat in de kit rubber of vinyl bandjes zitten waar ik niet graag mee werk, vooral naar het schilderen en verweren toe.

Eddy

Hier mee ben ik echt geholpen alvast bedankt,wat ik me dan toch even afvraag is het volgende heb je op deze manier dan geen probleem om de loopwielen en de tracks netjes te kunnen schilderen als alles is verlijmd..

Ik werk meestal op deze manier, Danny, het voordeel is dat alles goed vast zit en het nadeel zoals je zegt je kan niet overal goed aan met de verf. Als je voor zandgeel bv. eerst wat donkerder airbrushed, zoals wat bruin of zoiets, maar dan zorgen dat je echt overal wat zichtbaar is in die kleur zet en daarna met je gewone basiskleur erover gaat maar dan niet meer in alle hoekjes en kanten dan creëer je al een diepte. Bij de tracks bovenaan dan de verhoogd delen wat bij werken met het penseel.
Ik heb de tracks gelegd nadat de wielen erop zaten en voor de "fenders" erop gaan, dat gaat veel gemakkelijker dan in de werkwijze die Tristar voorstelt.

Eddy

Hoi Eddy, dat ziet er weer prima uit ! Maar wat een berg werk voor een kit uit de 21e eeuw 😱 . Dit is toch bepaald geen goede reklame voor Tristar, een merk dat gewoonlijk toch nogal wat beter scoort in termen van research etc..

Groet,

Arjan

Bedankt Arjan, deze kit is een resultaat van de race tegen Dragon denk ik. Ik heb vrijdag op de club gehoord dat Tristar falliet is,dat verbaast me eigenlijk niet.

Eddy

Terug
Bovenaan