Panzer VI E, Tiger update 19-2

Bij deze wat foto's van een projectje waar ik mee bezig ben. Ik heb hem even weer opgepakt, omdat ik even een escape moest hebben van alle Shermans waar ik tot mijn nek in zit.

Het gaat hier om de 1/48 Tiger van Tamiya.

Als eerste wat foto's nadat het bouwen klaar was. Zoals te zien is er flink wat PE tegen het model aangesmeten en een Karaya kabel.

A4.jpg

A11.jpg

Nu in de primer.

B2.jpg

B4.jpg

En nu in de verf...

D37.jpg

D12.jpg

D18.jpg

D31.jpg

Het model is verre van af. Het heeft in principe de basiskleuren en een filter gekregen. Een aantal lokale pinwashes zullen nog volgen en dan begint de pret pas echt met het verweren van het katje...

Bedankt mannen.

Tot dusver ben ik blij met de vorderingen. Ik moet even wat nieuwe pigmentjes in huis halen en dan kan de pret beginnen.

Tussen haakjes, iemand een idee welke pigmenten het meest geschikt zijn om stof van de vlaktes bij Kursk na te bootsen?

Zo, dat ziet er sjiek uit!!! Ben heel benieuwd naar de rest. Pigmentnummer voor de omgeving van Kursk zou ik je zo niet kunnen geven; de gevechtsomgeving varieerde nogal (open vlaktes, maar ook steden). Misschien een combi van Europe dust en Gulf war Sand? En aftoppen met ligt dust? Zoiets. Maar dat is uiteindelijk een kwestie van smaak, vermoed ik.

Greetz, WIm.

John van Hooijdonk zei:
Het model ziet er prima uit!!....

Alleen de topic-titel...Pz.Kfw.IV???? typefoutje!! Pz.Kfw.VI...

Maar dit is muggenziften... 😳

Grtz, John.

Woeps! Je hebt helemaal gelijk!

Wim,

Thanks (tanks?), ik heb ondertussen al een beetje zitten mengen en proberen... voel me nu net zo'n kind met een chemieset. Wellicht lukt het me ook nog om het dak er af te laten knallen. 😉

Bij deze een update...

Ik ben omdertussen begonnen met het verweren van het model. De eerste stoflaag ligt er ook al op.

Bovenaanzicht (vergelijk dat eens met die hierboven...)
E1.jpg

Hij lijkt vooral op deze foto veel donkerder dan hij is...
E7.jpg

Overzichtje. Die Karaya kabels zijn zoooooo mooi. (edit: geen idee waarom photobucket sommige plaatjes zo klein maakt...)
E11.jpg

E22.jpg

D'n kont....met een klein beetje battledamage.
E30.jpg

Dit komt meer overeen met de echte kleur.
E34.jpg

Terug
Bovenaan