panzer IV beetje groter

hallo allemaal,
dit is mijn eerste scratchmodel als het wat is hoor ik het wel
groeten George
panzerIVklaar008.jpg

panzerIVklaar010.jpg

panzerIVklaar012.jpg

panzerIVklaar014.jpg

prachtig ding(etje) alleen bij de laatste foto lijkt een van de loopwielen niet helemaal rond te zijn... zit n soort van snee in.
maar wat bedoel je met scratch??? toch niet helemaal van 0 naar dit gebouwd of wel?

grtz jeroen

George: Indrukwekkend stukje werk!
Is dit statisch of RC?

Rob

Erg geslaagd voor een eerste scratch project.

Mischien voor de volgende keer een beetje meer opletten waar er lasnaden zitten en je wielen, is wel een beetje slordig om op zo`n model de aansluiting van een strip plastik te zien.

Maar al met al mooi stukje werk en op naar de volgende 1/6 rakker 😉

Ronald

george,

Dit is erg mooi. wat een mooi model.proficiat.

ik heb nog een mooie duitse tankcommander liggen in 1:6 van dragon.
past er mooi bij.
ik heb je pb gestuurd.

Voor de mensen die dit ook eens willen proberen is er een makkelijke manier om aan tekeningen te komen.
op www e-papermodels.com bestel je een kartonnen bouwplaat van het model wat je wilt bouwen. is in schaal 1.25.
met het schaal berekings proggie wat hier pas gepost is, bereken je de schaal naar 1:6. met de kartonnen bouwplaat ga je naar een goede copie shop en laat de bouwplaat vergroten naar het getal wat je hebt berekend met het proggie. werkt echt perfect.

ik heb het gedaan met een puma 234, maar ben niet verder gekomen dan de romp.

ik bouw er ongeveer een jaar over, niet konstant natuurlijk ik heb ook nog andere hobbies 😉 de wielen zijn allemaal van 1 mal gegoten
en er zit ook een echt rubberen loopvlak op. De tracklinks zijn ook van resin [kunsthars] gegoten plusminus 220, dus als iemand ook zin heeft om zoiets te maken weet waar je aan begint.
Ik ben nu begonnen aan een Jagdtiger wat een gigant 1.74 meter met loop 😀

groeten George

tjaa Jasper goeie vraag! volgende vraag 🙂 🙂 🙂
er staan bij de tank ook nog zo'n 35 figuren. allemaal op een plankie
oja er staan ook nog 2 kubelwagens een jeep een kettenkrad en twee fietsen 😳

groeten George

Terug
Bovenaan