Panzer IV Ausf F1

Hallo,
Sinds einige tijd ( X aantal jaren...!!) ben ik hier mee bezig geweest, wist niet of dat ik 'em voor oderdelen zou gebruiken of toch noch wat opkallefateren!
Het laatste dus! 😀
Dit is de eeuwenoude kit van Italeri, opgewaardeert met wat PE en plastik.
Bij dit projekt ging het er bij mij meer om het schilderen als bouwen, dus zo akuraat is 'tie niet... 😳 Had eerst een DAK willen maken, heb er dan toch en Oostfront veteraan met de haarspray techniek van gemaakt (mede omdat de DAK verf op was...)
Het was ook een goeie oefening voor het maken van (diepe) sneeuw.

Hier de foto's:

Bij het bekijken van de fotos is mij opgevallen dat 'ie nog niet helemaal klaar is, moet nog een paar 'touch ups' doen... Later :!:

Hoop het bevalt zo tot zover,

Groet Erik

Hi Erik,

Ziet er mooi uit, treffend model! Ook het figuur is erg goed geschilderd, complimenten. Ik vind het vooral een mooi model omdat je van een gedateerde kit met weinig dure upgrades iets moois hebt gemaakt. Met minimale middelen maximaal resultaat. Het enig wat ik nog zou aanpassen is de helm achter, die zit voor de periscoop, maar dat is het dan ook wel.

Grtn,

Vincent

Sluit me bij Vincent aan,

Je hebt van een oude kit een mooi model gemaakt.
Enig puntje lijkt me het losliggende krat op het motordek. Dat zou er snel af zijn gevallen.

Knap resultaat man.
Mag hier ook op de kast komen staan.
Geeft de indruk dat hij wel al wat gevechten mee gemaakt heeft.
De enige omwerking misschien die ik heb is de volgende.
Vind dat de figuur wat te clean is tegenover de tank zelf (die ik echt prachtig gedaan vind).
Misschien kun je eens kijken of je deze zijn uniform nog wat kunt bevuilen.
(Moet niet echt hoor maa. komt volgens mij dan iets realistischer over)

Bedankt mannen, voor de complimenten!

Vincent: Je hebt gelijk, maar de helm zit nu muurvast..... 🙄 Alhoewel ik wel foto's gezien heb dat ze zo op de tank worden meegevoerd...
Marc: De kist zit 'vast', als je goed kijkt zit 'ie vast met een paar stukjes touw. Is misschien niet zo goed te zien op de fotos. 😀
Werner: Dan heb je z'n laarzen nog niet gezien 🤣 ... Gekheid! Ik denk dat ik 'm inderdaad nog een beetje viezer maak, hij zit er nog los in dus...

Grtn Erik

Sluit mij aan bij Elco's woorden,goed schilderwerk brengt uiteindelijk alles tot leven! mooi werk Erik,ook het hoofdje fan het figuurtje is mooi geschilderd.

Groet,

Roger

Bedankt voor jullie reacties,

Elco; Minimale inzet, maximaal resultaat 🤣
Roger; En dan te bedenken dat het niet eens een hoofdje van Hornet is, maar een 'ordinair' Tamiya hoofd!!
Dit zie je vooral aan de oren, ik denk dat ik er nog een koptelefoon op doe.... of toch zo laten .... 🙂

Groet Erik

Terug
Bovenaan