Panzer III ausf.N (Tamiya 1:35)UPDATE 12/05

Jongelui,
Hier ben ik weer eens een keer met een van mijn kits en wel de Panzer III ausf.N van Tamiya. (zie foto)
PzIIIN000a.jpg

Werkelijk een leuke kit met uiteraard de Tamiya eigenschappen he, hij past als een huis en er zit "bijna" geen vlies of schoonmaakwerk aan.
Ook de decal set ziet er zeer verzorgt uit, verder is de kit voorzien van enkele Pe- deeltjes en een klein metalen loopje.
PzIIIN.jpg

De bouwbeschrijving en het spuitschema zijn los van elkaar in de doos terug te vinden.
PzIIIN000c.jpg

TIP:
In de doos bevinden zich ook nog rubber tracks aan een stuk, echter voor diegene die het origineler vinden om losse tracks aan te brengen zou ik zeggen koop een doosje Academy tracks (item no. 1357, kosten plm.5,00 euro) bestemd voor Panzer en Stugs III's en IV's.
PzIIIN000e.jpg

PzIIIN000d.jpg

Deze passen geheit en je hoeft niet als je dat niet wilt de bijgevoegde wielen te gebruiken!!
Dan nu maar naar de foto's, uiteraard zijn reacties altijd welkom!
PzIIIN006.jpg

PzIIIN007.jpg

PzIIIN008.jpg

PzIIIN009.jpg

PzIIIN012.jpg

PzIIIN011.jpg

PzIIIN010.jpg

PzIIIN013.jpg

PzIIIN014.jpg

PzIIIN016.jpg

PzIIIN017.jpg

PzIIIN018.jpg

PzIIIN019.jpg

Zo tot hiertoe het overzicht van het plakgedeelte.
Op de volgende foto's kun je het model in gespoten en gecamofleerde bewerking zien. Ik heb voor de kleuren gebruik gemaakt van Tamiya acryl verf ( XF 60 en XF 57) vermengt met isopropanol. De kleur XF 60 wijkt af van wat Tamiya adviseert.
Alvorens de "dark yellow"laag aan te brengen heb ik de tank eerst gespoten in XF 1. (TIP: dek je model bij elke keer dat je ermee stopt af met een tissue oid. dit voorkomt stof op het model, wat weer nare toestanden geeft bij het spuiten.)
PzIIIN020.jpg

PzIIIN021.jpg

PzIIIN022.jpg

PzIIIN023.jpg

PzIIIN024.jpg

PzIIIN025.jpg

PzIIIN026.jpg

PzIIIN027.jpg

Zo dat was het dan tot nu toe, want zoals jullie zien is het voertuig nog niet af. (nog te voldoen o.a. decals, wetheren, drybrushen etc.)
"Het vervolg van de foto's van dit model staat ietwat naar beneden toe"!
Niet moeilijk te raden dat het een woestijnrat wordt he! 8) 😉
Greetz
Eric

ziet er allemaal prima uit kerel, mooi van kleur, mooi van detail, en mooie foto's, dat mag ook vermeld worden!

ik wacht de weathering af, en kan je tip over de tissue nog uitbreiden... ijsbakken van 2 liter ijsjes kunnen over je model heen, als je het model op de deksel zet, kun je zo de bak eroverheen zetten, issie mooi stofvrij!

en, ijs is lekker, dus heb je 2 vliegen in een klap!

Timo

Luitjes hierbij de laatste foto's van mijn Panzer III ausf./N.
Op de volgende foto's kunnen jullie de detailbeschildering alsmede is het model verweerd met olieverf en pigmentpoeder.
PzIIIN028.jpg

PzIIIN029.jpg

PzIIIN030.jpg

PzIIIN031.jpg

PzIIIN032.jpg

PzIIIN033.jpg

PzIIIN034.jpg

PzIIIN035.jpg

Op onderstaande foto's heb ik ee paar figuren bijgevoegd die niet uit de kit afkomstig zijn.
PzIIIN036.jpg

PzIIIN037.jpg

PzIIIN038.jpg

PzIIIN039.jpg

PzIIIN040.jpg

En nog ff een close uppie
PzIIIN041.jpg

Nou medeplakkers dat was het dan weer voor dit project
Ik ben er klaar mee en tevreden.
Jullie mening is altijd welkom he.
Groetjes
Eric

Hallo Eric,

Ziet er mooi uit. De kleuren van Panzer Armee Afrika heb je mooi weergegeven vind ik.
Als ik kritisch mag zijn dan lijkt het of het rechter deel van het commandantsluik een beetje scheef zit en de tracks vind ik persoonlijk wat kaal.
Verder vind ik m zeer geslaagd.

Groeten,
Dieter

Terug
Bovenaan