Panzer III ausf. E[WIP] update 21-01 modder enz....

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
deze ben ik onder andere aan het maken voor een dio ,voor de campagne op Armorama Benelux.zover zit het spuitwerk erop.op naar de volgende stappen 😀
IMG_2819.jpg

IMG_2820.jpg

IMG_2821.jpg

IMG_2822.jpg

groeten jeroen,.

Hey Robert,ja de kleur is aardig licht uitgevallen ,maar ik moest zelf in de mix omdat ik geen juiste kleur had,en natuurlijk is de mix nat veel donkerder 🙄 ,toen die aan het drogen was dacht ik hij word wit,maar dat viel mee 🙂 🙂 .er zit een stevige drybrush op idd,maar dat zal met de washes en filters wel goedkomen[hoop ik] 😛

groeten jeroen,.

mooie opzet, zorg er enkel voor dat je VOOR de tank niet teveel verloren ruimte krijgt ! als daar niet echt iets vullends komt of een tweede voertuig zal je base daar te groot worden :!: ...

ik kijk uit naar meer !

cheers
Dom

Roy 😱 😀 .en vergeet de E-100 niet 😉 .Dom dat probleem van leegte was ik ook tegen aan gelopen,er komt in ieder geval begroeiing doormiddel van struikjes en kleine boompjes,eens kijken of het dan nog te leeg is.er mag max een voertuig op het dio volgens de campagne regels,anders moet er nog een figuur bij. :idea: krijg meteen een idee[effe uitwerken]een knielende figuur bij de voorkant van de tank??bedankt Jan,ik hou jullie op de hoogte 😀

groeten jeroen,.

Mooie opstelling! Dat varken is een mooie toevoeging. Je zou naast het varken wat verloren etenswaren kunnen plaatsen wat hij ontdekt heeft. Deutsche würst! (putty b.v.)

mzzls

He Jeroen,
het weggetje is nog iets te klei-achtig (op de foto). Misschien is dit nog in progress, maar je brengt er iets meer leven in door langs de grasranden wat fijn zand en/of hele kleine steentjes te leggen. Dat kun je simpel vastzetten met verdunde houtlijm en mooi drybrushen.

Het gras is idd Heki decovlies.mooi spul. 😀 .en het is de opzet dat de tank van de weg af is gegleden,Bas je hebt gelijk ik moet nog met een slipspoor aan de gang 😛 .Roy bedankt voor de tip,ga ik doen 😉

groeten jeroen,.

afgegleden ?? 😱

neen dan is alles veel te netjes, persoonlijk zou ik het beter vinden dat de tank omhoog klimt

dan staat de figuur het spektakel te bewonderen, lijkt me spannender en een stuk logischer zoals het nu staat...

juuust mien gedacht 😉

cheers
Dom

LOL,het figuur en het varken staan nog niet op hun uiteindelijke plek,het moet idd zo worden als dat ie eraf gegleden is.maar de sporen bovenop de weg maak ik nog.ik heb het gras in eerste instantie door laten lopen omdat ik met de modder die nog komen gaat dat spoor wou maken,maar ik zie nu dat er wat gras weg mag in het midden idd.bedankt voor de op en aanmerkingen ,die helpen altijd goed 😉

groeten jeroen,.

Modder is aangebracht en wat vegetatie,eventueel een figuur erbij moet nog even wachten ,ik zoek er in sneek 3 feb. misschien eentje op..er komt nog meer afgevallen lading bij ,in ieder geval een kist/mand met appels ,waar het varken op afkomt en bij de weg een bord''zachte berm'' 🙂 🙂
IMG_2834.jpg

IMG_2835.jpg

IMG_2836.jpg

IMG_2838.jpg

IMG_2839.jpg

groeten jeroen,.

Very nice! ik zou alleen op de weg wat meer modderophopingen doen, waar de tank gedraait is. Als een tank zich op een zachte ondergrond draait laat dat altijd diepe sporen achter 😉
Jan 🙂

HE J...

ik vrees dat je modderverhaal niet klopt, als een tank met dit gewicht een pad afschuift zou er véél meer gras wegzijn en zou de modderverplaatsing veel groter zijn achter en naast de tank

mss moet je een goeie kwak modder aan je tank doen en dan de situatie naspelen zoals het echt zou gebeuren, dus de beweging op je ondergrond "duwen", daarna kun je met modder aanvullen...

hoe kan het achterste paaltje dan blijven staan trouwens ?? 😉

cheers
Dom

jeroen ik sluit me aan bij Dom. de modder komt in mijn ogen ook niet realistisch over. verder een varken wat droog blijft snuffelen naast een lomp stuk brullend staal komt mij ook nie bepaald realistisch over.... ik vind de tank prachtig en het idee mooi maar de uitvoering ben ik beter van je gewend....

grtz jeroen

HE! dat is een waarschuwing van het waterschap waard, je mag helemaal niet de dijk op proberen te rijden, dat is verboden!

uhum, uit ervaring weet ik dat er op de normaal vrij zachte dijk behoorlijk modderige sporen ontstaan, maar die zijn over het algemeen niet zo diep, vaak omdat je blijft schuiven tot je beneden aan bent, en daar kom je meestal in een iets dieper deel uit. de sporen kunnen dus wel flink modderig zijn, maar niet zo diep, want alleen de bovenlaag is maar vrij zacht.

persoonlijk had ik een schaap op de dijk meer toepasselijk gevonden, maar ik heb nog geen schapen in 1:35 gezien!

Timo

Hey Jeroen

als ik me ook ff mag bemoeien.
Het is bijna onmogelijk om een dio te maken waar niemand iets op aan te merken heeft, maar er zijn een aantal zaken in je dio die me direct opvallen:

Dat varken lijkt me inderdaad niet logisch te staan rondsnuffelen als die Panzer omhoog staat te brullen. Die duitser staat er ook wel heel relaxt bij te kijken, maar dat zou nog wel kunnen.
Misschien kun je de boel omdraaien, letterlijk wel te verstaan. Bijvoorbeeld dat die tank ineens naar beneden dendert en dat het varken geschrokken de benen neemt. Moet je wel ff nieuwe poten sculpten en de oren plat in de nek vouwen 😀 zodat ie de indruk geeft weg te rennen. In dat geval zou je de een of de andere figuur schaterend van het lachen naar het varken kunnen laten kijken................of zoiets 😕

Nou ja, tis maar een suggestie. Je kan er je voor- of achterdeel mee doen. (doorstrepen wat niet gewenst is).

grt

Robert

Nog een idee 8) 😕

De bemanning is uitgestapt omdat de tank geen kant meer op kan, stuck in deep shit. Zou ik die para wel vervangen door een (paar) tanker(s) die er moedeloos bijstaan (en vergeefs wachten op mijn Famo die nog lang niet af is 🙂 ) Kun je knorretje gewoon z'n gang laten gaan...

🙂 🙂 🙂 🙂 je kan wel merken dat ik nog een slechte dio bouwer ben,de tank staat al een tijdje in deze positie,vandaar de turret opzij en de luiken open naar beneden en de afgevallen stowage op het achterdek.het varken en de valschermjager zijn dus later verschenen om te komen kijken ,elk met hun eigen reden.de tank is dus al een tijdje niet meer in beweging,komt nu niet over dus daar moet ik nog wat mee doen.het modderverhaal is bekend,daar hebben we het op het armorama forum ook al over gepraat,weet nog niet wat ik daar aan ga doen ;meer modder of een extra voertuig midden op de weg ,voertuig voeg ik dan toe als de campagne is afgelopen.ik kan ook de boom aan de achterkant/onder de tank weghalen en twee moddersporen vanaf die kant maken ,dat het lijkt dat de tank tegen de verhoging opreed en is terug gegleden,laat maar horen ,ik heb het even aan de kant gezet voor een week, voor nieuwe moed 😉

groeten jeroen[bedankt voor de adviezen zover]

Terug
Bovenaan