panzer I w.i.p.

hoi mannen,
daar er de laatste tijd weinig vrije tijd was en dat ik deze enkel in het bouwen van mijn model stak,ben ik weinig op de site geweest.
In de afgelopen week heb ik de laatste werkjes aan het koepeltje gedaan waarmee deze af is.
Hierbij een paar foto's van het opbouwend proces tot afgewerkt.
Jullie reacties zijn steeds welkom.
bartdesseyn1

bartdesseyn1

bartdesseyn1

bartdesseyn1

bartdesseyn1

Hey Bart,

die periscoopluiken zijn toch niet van gewoon plastic hè? Toch minstens van resin zeker? Zou me anders tegenvallen 8)

Maar zonder gekheid....diep respect voor zo'n strak gebouwde PE. Echt superclean gebouwd. Geduld is een schone zaak, zeggen ze. Daar moet jij er toch veel van hebben.

De loopjes voor de MG's, van welk merk zijn deze?

grt
Robert

Eerst en vooral(al is het wat laat)een antwoord op de vraag van Robert,
van welk merk de loopjes zijn.
Deze zijn van schatton-modelbouw nr 3520.
Daar ik deze week mijn tijd in het scratchen van de tools heb gestoken kan ik deze nu tonen en eventueel nog aanpassen voordat deze op de fenders komen te liggen.
Alle vroegere metalen stukken zijn nu uit messing gemaakt en de houten stelen zijn vervaardigd uit een tandenstoker.
P1020155.jpg

P1020154.jpg

P1020157.jpg

P1020153.jpg

'K heb ook een metalen spie gebruikt om de steel vast te zetten aan het hakmes zoals het in werkelijkheid was en nog altijd is.
P1020159.jpg

P1020156.jpg
[/img]

Formidabel!

Hoi Bart,

Heel erg strakke afwerking en ongelovelijk knap gemaakt, referentieklasse! Ga je deze ook verven, zou misschien wel zonde zijn? Ga je ook nog eens een keer je tanden zetten in een Panzer uit 44/45?

Grtn

Vincent

Respect! 😀

Ik wil dit ook kunnen,.... Heb je de onderdelen gemaakt uit los messing plaat? Ik vind het zelf lastig materiaal om mee te werken. Met andere woorden, arbeidsintensief. Als een evergreen onderdeel niet lukt dan is een nieuwe zo gemaakt. (in de meeste gevallen 🙂) maar met messing vind ik het een stuk lastiger. Dus heb je misschien wat tips?

Jurjen

't ja Bart...Wat kan je hier op zeggen... Knap?? Héél knap?? superknap??
Ik weet het ! : MACHTIG MOOI GEDAAN !Wat een toewijding!

De steel van de bijl ziet er voortreffelijk echt uit! De steel van de schep komt op de foto wat "dik" over...??
Vrijdag hopelijk in het echt te zien!! 😱

Hoedje af, diepe buiging!
succes met de andere onderdelen.
Groeten,
Staf

hoi mannen
met dit schrijven geef ik graag antwoord op de gestelde vragen.
Vincent:
dit model zal ik inderdaad niet beschilderen en om een model 44-45 te maken tja heb nog een tijdje werk met deze we zien wel.
Gert:
Op dit moment ben ik in verlof anders gaat het niet zo snel en ja, op dit moment heb ik alle stukken voor op de fenders maar deze zullen nu moeten wachten want ga een weekje naar Duitsland.
Jurjen:
Deze stukken zijn gemaakt uit messing profielen en plaatjes.
Ja dit is een intens werk want wat er op de laatste foto's te zien is heeft me een verlofweek werk gekost.
een paar tips; de krik kan je nalezen op dit forum onder" krik voor panzer I"
haal een serie profielen (veel verschillende maten)want uiteindelijk moet je meestal deze toch nog verkleinen of de dikte van het profiel aanpassen.
Voor vb de bijl: deze is gemaakt uit 3 messing stukken
Las de veel te grote profielen aan elkaar.
Vijl de vorm van de bijl uit de profielen maar veel te lang om het stuk gemakkelijk te kunnen opspannen in een bakschroefje.
Pas wanneer de vorm juist is deze dan van lengte maken.
Staf:
De steel heeft een dikte van 0.9 mm wat in werkelijkheid bijna 3.5 cm geeft.
Tja zou eigenlijk nog wat fijner mogen maar zal deze eens meebrengen naar de vergadering.
groeten
Bart

Terug
Bovenaan