Panzer 3 ausf-L 1:16 RC-Tank project Finished + filmpje

Robert Voogt

Lid van de TWENOT
Hier mijn Panzer 3.

Ik zit nog te wachten op de correcte loop en de correcte rommelkiste.
Zodra die erop zitten, zal ik "Updaten"

Heeft u opmerkingen? Dan hoor ik dat graag.

verderop in deze topic staan de foto's

Hoi Robert,

Chipping van de koepel ziet er wel goed uit hoor. Op het chassis is het wat minder. Zoals de zijkant van de roosters bijv; veel te veel. En dat rode; is dat roest? 😱 Zou ik alleen maar in puntjes in het midden van slijtage-plekken doen en een beetje op de randen hier en daar - plus een andere kleur kiezen. En de luiken in de koepel zitten op zijn kop. 😉

We zien de eind-foto's wel...

Grtz,
Peter

Robert, lees dit: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=18 even door, en stuur Rob of mij even een berichtje zodat we je account aan kunnen passen.
Bedankt, Jan 🙂

"En de luiken in de koepel zitten op zijn kop"

dat wist ik niet. Ik zal kijken of ik dat kan veranderen (is nl in 1 stuk gegoten, anders haal ik wel metalen deuren)

Over dat roest ben ik het wel met je eens, nog enige tips?

Tips sja, om te beginnen geen grote 'blobs' roest meer zomaar in het midden van een groter oppervlak. Misschien kleine randen/puntjes op dingen die makkelijk beschadigen. Dus bijv. de randen van de fenders, of in een kogelinslag. Zelfde geld voor de chippings.

En dan de kleur, die roest lijkt op de foto's wel erg rood/oranje. Wat veel gebruikt wordt is olieverf in de kleur Burnt Sienna (weet niet of je al olieverf gebruikt). Is heel anders dan de standaard model-verf, maar eigenlijk onmisbaar voor mooie effecten. Droogt heel langzaam, moet je mee leren werken.

Kijk verder goed naar mooie modellen hier in het foto-album, staan leuke voorbeelden tussen: check dit.. En dan gewoon proberen na te maken.

Hier een paar foto's van de basiskleur.

2545654574_6dd805ed9d_b.jpg

2544833659_cc7c829e62_b.jpg

2545657834_e23ea43b64_b.jpg

2545656678_c40478ee34_b.jpg

Hoi Robert, mooie kleur geel. Is een goede basis voor aller soorten verweringen. Let echter wel op dat je tijdens het spuiten een schoon model hebt. Ik zie enorm veel stof en haren (bv bij antennevoet) in de verf zitten. Dat is zonde van alle gedane moeite.

Verder ben ik erg benieuwd naar het vervolg van dit project.

groeten Maarten

He maarten, ik kwam daar dus ook achter (nadat het te laat was) maar misschien kan ik het in mijn voordeel laten werken (aangezien het 1:16 is en in de woestijn). Het kwam natuurlijk ook een beetje doordat er al een totale verflaag onder zat.

Ben nu trouwens ook bezig met de panzer IV F2, maar daarvan laat ik de plaatjes pas zien als die in zijn totaal klaar is. De panzer 3 en 4 gaan in dezelfde compagnie, zodat ze realistischer samen kunnen rijden.

grote breakthrough!

Heb nu metalen armen set, metalen loop wielen en metalen tracks voor de panzer3 bij tanktoko besteld (dus volgende week wel binnen krijgen...)
En het recoil-systeem (wat bij tanktoko eerst recall-systeem heette 😉 (voor m'n panzer 3, 4 en tiger!)
Ook m'n pz3 antenne houder is binnen (uit Duitsland)

he robert,

allereerst wat ziet ie er goed uit netjes gemaakt en ga het zeker volgen.
Wel 1 ding en misschien heb ik het fout, de foto met die zak met die adelaar erop dat is toch de plek in de toren waar de munitie werd opgeslagen?

Hoor het graag

gr david goede

in ieder geval geen munitie, die rommelkiste was van dun plaatstaal. als er dus 1 kogel in zou slaan, dan zou de complete munitie voorraad ontploffen.
ik denk eerder slaapzakken en dergelijken

Eindelijk mijn bestelling van modelbrouwers binnen.
Hier zijn de foto's van mijn vorderingen:

ben er 1 kwijt geraakt en 1 zat er niet bij (er zat dus een gat...) dus moest ze wel namaken!!!
2589202583_3a70cc51a3.jpg

2589202251_506d80a817.jpg

2589203987_d6a5f4574d.jpg

2589203627_14e829c046.jpg

2590038668_837823786c.jpg

2590038388_38ab6aa7ed.jpg

Decals zelf gemaakt!!!

klein update'je,

Ik ben bezig geweest met olieverf, filters en ga nu ((over)morgen) beginnen met washes en drybrushen.
Ik sluit af met een matte-lak.

hier zomaar een plaatje:
2605017836_f114b74194_o.jpg

Dus, wat zit er allemaal in (afgezien van de nodige uurtjes 😉

Belangrijke uitbreidingen (bijna noodzakelijk)
*Metalen wielen
*Metalen draagarmen
*Betere vering
*Metalen rupsbanden
*Metalen koplampen (de originele van henglong kunnen echt niet!!!)
*Metalen rupsband-houder (de bovenste, vooraan de tank)
*De onderste rupsbandhouder bleek te zweven (net zoals de bovenste trouwens), de houder zat vast
geklikt op de rupsband en die zat dan weer vast geklikt in de tank. dus gecorrigeerd.
*Metalen correcte loop
*Terugtrek-systeem
*Juiste rommelkiste, (zit maar op drie kleine puntjes vastgelijmd op de koepel, maar het houd!)
*2 Metalen machinegeweren met led (die naast de loop was een k*lere werk om te installeren)
*Metalen antenne
*Metalen track-spanner op advies 😉

Accessoires:
*Een hekwerk achter
*2 metalen houten kisten, 1 gevuld met wat blikken, koperdraad en (moeilijk te zien) een rookworst...
*2 slaapzakken
*1 deutsche post -zak
*Een opgerolde net
*Uiteraard een emmer, wie heeft ze tegenwoordig niet? (maar wel een houten!!!)
*2 metalen trek/sleep-kabels, waarvan 1 opgeborgen en 1 over de tank.
*2 duitse helmen
*Twee lappen, stuk touw en "iets" onder een lap vastgebonden.

Struikelpunten:
*De metalen wielen installeren was/is een ramp, moest flink hameren om de wielen op elkaar te krijgen. *Verder wilde het bij veel wielen voorkomen dat als ik de schroef vast draaide, dat de vering direct ook
vast zat!
*Het eigengemaakte hekwerkje en superlijm gingen niet echt samen, (het lijk wel of superlijm alleen huid
aan elkaar kan lijmen en voor de rest niks!)
*De machinegeweer in de koepel naast het terugtreksysteem had aardig wat knip en schuur werk nodig.

Punten die verrassend goed gingen:
*Het solderen van het terugtrek-systeem
*De rupsband spanner installeren (leve dremel)
*Het emmertje ophangen 😉

dat was het wel een beetje.

robert,
leuk filmpje, krijgen we er binnenkort ook nog een te zien waarin hij de zandbak onveilig maakt.

groeten erik.

Terug
Bovenaan