Panzekampfwagen "Breda" beetje stuk...

Even een modelletje van mijn kant. Normaliter spook ik rond op Modelbrouwers. Maar omdat Wim Oldenkamp na de opendag in Sneek me graag een keer in Ureterp wil hebben duw ik hier alvast het laatste werkje neer.

Even ter verduidelijking en ter kennismaking. Ik ben geen hysterisch correct verantwoorde bouwer. Ik bouw voor de fun en wil met mijn modellen meer een gevoel en een sfeer uitbeelden. Vaak maak haal ik iets met een model uit. Er moet "iets" mee aan de hand zijn of helemaal in de vernieling liggen. En eigenlijk is ieder model daardoor een soort van studie naar heel veel verschillende technieken en materialen.

Het onderstaande schietrolding is een Panzerkampwagen "Breda" van MB. Een draak an een doos met slechts een A4tje met wat summiere foto's hoe het apparaat in elkaar moet met een hoog gehalte zoek het even lekker zelf uit waar dat prulletje moet...
Nou en dat kwam goed uit. Het ding staat al een tijdje ergens op een Spaanse hoogvlakte zich zelf op te lossen nadat de slag verloren is.

Gr.Dick

CIMG9809.JPG

CIMG9810.JPG

CIMG9810.JPG

CIMG9813.JPG

CIMG9814.JPG

CIMG9815.JPG

Hallo Dick, welkom bij de hysterisch correcte bouwers van de Twenot 🙂
Dit ziet er goed uit! Ik zou alleen het lampje even uitboren, glas roest niet namelijk 😉 Verder zie ik op diverse plekken (achterkant van de uitlaat, en dat wormvormig aanhangsel aan de voorkant bijvoorbeeld) nog flinke gietnaadjes zitten. Een stukje track aan een kant zou ook niet misstaan, alleen op de rechter bovenkant of zo. Dat maakt het nog iets aantrekkelijker.
Jan 🙂

Terug
Bovenaan