Panther Dio #13 Brothers in arms (20-02-07)

Niels Henkemans

Lid van de TWENOT
Hallo heren,
Sinds september is het weer eens tijd voor een updateje. Sommige mensen hebben hem tijden de KMK demo dag in Eindhoven al live gezien. Met Marijn heb ik het toen nog over de hoge elementen op de voorgrond gehad, maar ik denk dat dit wel een interessante (minder traditionele) lay-out is en geschikt voor het idee.

Nou, dan eindelijk de foto's.
HJPantherDio304.jpg

Dakdekkerswerk
HJPantherDio306.jpg

Wat vooruitgang met het steen werk. Nog wel het een en ander aan gaten te vullen en bij te werken. De uitbouw en het dichte raam hebben opzettelijk een wat grovere invulling gekregen. Uiteindelijk moet deze kant nog een flinke klimop krijgen.
HJPantherDio315.jpg

Links achter deze Panther komt nog een telegraafpaal om de balans qua hoogte in het dio te houden.
HJPantherDio303.jpg

De twee "bomen" op de achtergrond zijn er alleen maar om de positie van hun vervangers alvast aan te geven. Die zullen lijken op de andere drie die al aan hun kant van de weg staan.
HJPantherDio319.jpg

HJPantherDio312.jpg

HJPantherDio323.jpg

HJPantherDio324.jpg

Bedankt voor het kijken. Tips en commentaar blijven altijd welkom.
Grt Niels

you created a Monster!

vet hoor, mooie bomen. maar zou je die swimmwagen niet eens wieltjes geven? hoeveel figuren komen er eigenlijk op een dio van dit formaat, en vooral, hoe zijn die poses dan, zijn ze relaxed, op hun hoede, dat geeft me een beetje een idee van de sfeer, vandaar

Ha die Niels,

Wat een ontzettend mooie opzet. Dit dio creëert echt veel mogelijkheden voor 'dookijkjes'! De vragen over die muur ben ik ook benieuwd naar. Dremel freeswerk?

Keep it up

PE-ter

Hallo jongens,
Bedankt voor de reacties. Even een paar foto's uit de oude doos van de 15 figuurtjes (met zo'n 5-6 verschillende camo patronen) om de sfeer aan te geven.
HJ%20Panther%20Dio%20(264a).jpg

DSC0001116.JPG

DSC0001213.JPG

Zoals je ziet gaat het er vrij relaxt aan toe. Panthers zullen veel camo krijgen en het plaatsen van een MG op de koepel en een bemanningslid dat naar Jabo's speurt, moeten ook duidelijk maken dat er niet direct (grond)gevaar dreigt.

Wat betreft het huis, dat zijn gips platen waarvan het papier is geweekt. Daarna voorzichtig zagen/snijden en dan... krassen, krassen, krassen. Met een kraspen (wel zo handig heb ik inmiddels ontdekt 🙂 ) of pushpin/punaise. Zorg dat je je referenties in de gaten houdt. Bestaan die muren uit laagjes, of zijn het grote blokken die "in elkaar" gestapeld zijn. In het eerste geval is het het makkelijkste om te beginnen met horizontale lijnen. Zet die gewoon met de hand, dan wordt het niet te strak). Als het fout gaat kan je met wat gips de schade weer herstellen.
Het dak is een tip van hier, karton stroken van 1cm tot de helft inknippen en over elkaar lijmen. Kijk ook evennaar details als schoorstenen, uitbouwen en dakkapellen. Kan je beter eerst doen...... 😳

Hey

Dag Niels

Langzaam maar zeker zou ik zeggen. Ik volg dit dio al een tijdje en wat ik tot nu toe kan zien is dat het de goede richting uitgaat. Ik denk dat dit een beauty gaat worden. Het huis ziet er prachtig uit.

De bomen hoe heb je die gemaakt? De taken van zeeschuim waarschijnlijk, maar ik vraag me af wat je als stam hebt gebruikt. Verder ben ik ongeduldig aan het wachten op meer vooruitgang 🙂

Greetz

Hey Niels,

Ziet er lekker uit ik zag de titel over Brothers In Arms, welke map en welk deel moet ik zoeken als ik de verglijkingen wilt zien?!

Ik vind die bomen heel erg mooi en dat geef heel veel leven in het idee.

(Had nou maar Dead Men's Corner gemaakt had je mischien nog kunnen verkopen aan het museum 😉 )

Nick

Thanx guys,
Die bomen hebben gewoon een takje als stam. Daarop dan je zeeschuimtakjes plakken. Eigenlijk heel simpel.

@ Nick, ik was eerst met die naam en zo origineel was die ook weer niet. Daarna kwam het spel pas 8) Tis verder ook maar gewoon een werktitel en ook meer historisch correct dan het spel 😉 Dit is trouwens ook de Britse sector (12SS) dus daar zal je weinig Amerikaanse para's aantreffen.

Goh, dat deze thread nog bestaat........... 😱 😳 🙂
Dio staat rustig ingepakt op de kast te hopen dat ik er weer eens aan ga werken 😉 Panthers en figuurtjes/accessoires keurig ingepakt in een doos. Misschien dat ik 'm inderdaad weer eens tevoorschijn ga halen. Om eerlijk te zijn heb op de KMK beurs meer gebouwd dan de rest van 't jaar bij elkaar, dus dat zegt wel wat.
Krijg bij het zien van de foto's (m'n eigen nota bene) haast weer zin om alles weer tevoorschijn te halen... Vanavond eerst maar 'ns fijn aan het ammo-rek van m'n Hotchkiss werken dan kan ik het interieur afbouwen. En daarna? Wie weet....

Niels

Terug
Bovenaan