Panther D.

Richard Cramer

Lid van de TWENOT
Hallo medebouwers,

Lang geleden, ergens in april (...) vroeg Jan mij als nieuw Twenot lid eens wat foto's te plaatsen van mijn Panther D (dit n.a.v. een oproepje van mij). Nu, pakweg een half jaar later, heb ik eindelijk de moed gevonden om dit te doen.
Het model is Dragon's Panther D. kit no. 6164, op een paar details na "straight from the box" en voor 95% af: bemanning, "bocage-camouflage" (takken etc.) en diorama ontbreken nog. De bedoeling is het dio in Frankrijk te situeren (hoe origineel...). Daar ik echter net als veel anderen met mijn FOC-model bezig ben, kan dit nog wel even duren. Hoop dat jullie mijn arbeid kunnen waarderen, tips en positieve kritiek zijn ook welkom.

dsc00218fq4.jpg
dsc00221nm3.jpg

dsc00222up4.jpg
dsc00223ru0.jpg

Groetjes, Richard.

Nou Richard,
Hiervoor hoef je je echt niet te schamen hoor!
Wat ik zo kan zien, ziet er gewoon goed uit.
Je zou alleen kunnen proberen het voertuig meer life-like te maken; het een gebruikt uiterlijk te geven...

Maar alles op z'n tijd, toch?

Heej Richard,

Ik sluit me bij Ron aan. Dit werk ziet er goed uit. Mooie camo heb jee aangebracht, en de verwering is netjes. Foto's mogen wel iets groter trouwens!

Groeten, MartinD (geen familie van PantherD 🙂)

Hij's goed geworden, Richard. Je zou je nu kunnen richten op drybrushen (met heel weinig lichte olieverf op een platte kwast de uitstekende randen e.d. ophalen) en inlijnen (of pinwashen; terpentine met een paar druppels olieverf in de diepere delen laten lopen). Kzie zo gauw niet of je het al gedaan hebt, maar anders mag het nog wel iets meer.
Ga eens naar een regio-bijeenkomst in je buurt, leer je veel van.

EN:

Fooral Doo'chaan!

😉

Mooi werk hoor Richard! I ksluit me bij mijn voorgangers aan, iets grotere (800x600) en meer detailfoto's zijn welkom!
Jan 🙂

Beankt allemaal, dit zijn de tips die een bouwer kan gebruiken. Het drybrushen is gebeurd. Mijn "stijl" is echter niet zo rigoreus. Wat het pinbrushen betreft, hier gebruikte ik de verkeerde techniek voor: Ik beschilder het gehele model waarna ik de overtollige verf weer verwijder. Dat gaat dus anders voortaan....

Groeten, Richard.

Terug
Bovenaan