Panther D Kursk 1943

A

Anonymous

Hier mijn Panther D Kursk versie. Dragon smart kit oob.

Ik heb de technieken van Mig's DVD toegepast en vond het een leuke ervaring.

Foto-D8NG3FXV.jpg

Foto-JROACNZH.jpg

Foto-YQNWLDBY.jpg

Foto-JHQYEFF6.jpg

Foto-A7HVVQOM.jpg

Foto-3SGSUQYG.jpg

Hey Rob!
Hoe is ie? 😉
Netjes gedaan deze Panther. Ik dnek dat de CM erg geslaagd is. Misschien kun je nog wat verder weatheren door met olieverf te chippen/ faden, maar opzich is dat niet een must. Chappeau!

Groetjes

De Mig DVD heeft zijn vruchten afgeworpen. Mooie Panther! Ik zou alleen die ketting om de rookgranaatwerper weg laten, hangt er een beetje verloren en wellicht gevaarlijk (glijdt af, blokkeert koepel etc?)

Eric

Ik krijg alleen een beetje het idee dat de luiken er niet bij passen
Dat moduleren of hoe het ook heet is wel aardig hoor, maar in dit geval werkt het tegen je

Ik heb deze vrij clean gehouden. Weinig tot geen chips. Immers tijdens het Kursk offensief werden ze voor het eerst in het veld gebracht. Dus veel schade zullen ze nog niet gehad hebben

Hi Rob,

Deze Panther ziet er mooi strak uit!
Wat bedreft de modulatie techniek ,daar ben ik zelf weer vanaf gestapt want ik word daar een beetje onrustig van.Het is naar mijn mening een trend die door Adam Wilder de modelbouwwereld is ingebracht .Het komt van oorsprong uit de schilderskunst waar het veel beter tot zijn recht komt. Het is natuurlijk een kwestie van smaak,er zijn nl ook gerenomeerde bouwers die erbij zweren
belangrijkste is dat je er zelf een goed gevoel bij hebt en dat had ik persoonlijk niet maar kwam daar ook pas achter toen ik het kunstje een paar keer geprobeert had.

Des al niet te min heb je hier wel een mooi stukje werk neer gezet.

Groet,

Roger

Hey Rob

eerlijk gezegd vind ik deze niet zo mooi, de opgelichte deksels steken te veel af, ik mis ook de paar chips, ook van het grondwerkje had je iets meer kunnen maken, nu is het wel erg braaf...

ik ben helemaal geen fan van modulatie, vind het een opgefokte techniek en jammer genoeg hier net iets teveel gebruikt

cheers
Dom

Rob, mooi om weer eens een tank van jouw hand te zien , en dan nog een Panther ook 😀 Ik vind de modulatie techniek zeker mooi, maar ben ervan overtuigd dat subtiliteit de sleutel is tot een mooi 'gemoduleerd' model. Adam Wilder heeft de techniek tot het uiterste gedreven, waar in het begin de modellen nog realistisch waren, heeft hij met zijn paarse VK laten zien dat je ook te ver kunt gaan. Op dit moment zijn de scheidingen tussen de kleuren op jouw model nogal hard, waardoor het geheel nogal schreeuwerig overkomt. Waneer de kleuren iets dichter bij elkaar liggen krijg je een overtuigender effect. Je zou de kleuren nog verder kunnen blenden met olieverf. Hele fijne chips met de basiskleur zouden ook nog kunnen helpen het contrast te verminderen.
Nu hoop ik het model een keer in het echt te mogen zien, want op de foto's kan het beeld erg vertekend zijn 😉 Op de eerste foto's (op het ondergrondje) ziet het geheel er veel subtieler uit.
Jan 🙂

Ik ben het met mijn naamgenoot eens dat chips hier niet thuishoren, ondanks wat de modelbouwmodepolitie voorschrijft.
De Panthers die zijn ingezet in Kursk waren nog nat van de spuiterij bij wijze van spreken.
En de meesten zijn ook niet echt ver gekomen, alle mogelijke kinderziekten kwamen daar natuurlijk boven water. 🙂

Rob Plas zei:
Ik ben het met mijn naamgenoot eens dat chips hier niet thuishoren, ondanks wat de modelbouwmodepolitie voorschrijft.
De Panthers die zijn ingezet in Kursk waren nog nat van de spuiterij bij wijze van spreken.
En de meesten zijn ook niet echt ver gekomen, alle mogelijke kinderziekten kwamen daar natuurlijk boven water. 🙂

Politie? Toe maar.
Uiteraard waren ze vers van de pers, maar het valt best mee met die politie. Het is in mijn optiek 1 van de weinige dingen die op deze schaal de indruk van metaal en voertuigen kunnen nabootsen. Je kan het natuurlijk wel heel subtiel houden en tot een minimum beperken uiteraard. Chips op nieuwe tanks lijken mij ook helemaal niet zo ver gezocht: technici in de fabriek die eroverheen hebben gelopen bij de assemblage, het zekeren met kabels en wellicht gebruik camoflagenetten op transport, het laden van munitie, beschietingen onderweg of bij aankomst (ze reden het laatste stuk tot aan het front). Ik denk dat 1 dagje Kursk ook wel de nodige wear and tear heeft achtergelaten op die dingen. Kortom; geen politie, niet noodzakelijk, wel mooi en wel realistisch...

En zoals gezegd een mooi model wat ik graag zaterdag op mijn gemak ga bekijken.

ptr

Op dit moment zijn de scheidingen tussen de kleuren op jouw model nogal hard, waardoor het geheel nogal schreeuwerig overkomt. Waneer de kleuren iets dichter bij elkaar liggen krijg je een overtuigender effect. Je zou de kleuren nog verder kunnen blenden met olieverf. Hele fijne chips met de basiskleur zouden ook nog kunnen helpen het contrast te verminderen.
Hoi Jan. Ja sommige delen springen er inderdaad wel uit 🙂
Misschien neem ik jouw advies wel ter harte.
En de meesten zijn ook niet echt ver gekomen, alle mogelijke kinderziekten kwamen daar natuurlijk boven water
Ik laat hem verder dus zo, want ik hou niet van al dat zgn. chippen Gaat mij in veel gevallen veel te ver. Inmiddels al veel foto's etc van rijdend materieel gezien. Wel vaak erg vuil, maar zelden zo verweerd als menig modelbouwer ten toon spreid tegenwoordig. Ook een kwestie van smaak. En gelukkig bouw ik niet voor prijzen, maar voor mezelf. 😉

Wel bedankt voor al jullie reacties, want dat blijft erg leuk!! 🙂 🙂

Hee Rob,

ik vind het een geslaagde Panther hoor. Mis ik chips? Ja en nee.
Ja omdat het vrijwel onmogelijk is dat een dergelijk battle beest nergens beschadigingen heeft en nee omdat de jouwe er overtuigend uit ziet.
Wat je zou kunnen doen is zeer minimaal chipping op randen, maar je geeft zelf al aan dat je dit niet wilt en dan moet je het zeker niet doen.
Tav je modulatie die vind ik persoonlijk erg mooi en zeker niet overdone.
Een vlak waarbij je van boven naar onder van bijna wit naar zeer donker gaat lijkt me niet realistisch en in jouw geval ziet het er mooi uit. Ik vind de kleur geel ook erg goed, welke kleur is het?

groeten John.

Terug
Bovenaan