Panther D Hermann von Salza

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Das n tijdje geleden...

Na n kleine break met wat opdrachten tussendoor is het om hier weer iets te laten zien.

Hierbij mijn huidige 'opnieuw de zin erin krijgen' projectje!

Ik was al eens begonnen met deze Panther D Premium kit van Dragon.

De uitvoering is er een van 1 van SS-Panzer Abteilung 11 Hermann von Salza tijdens de terugtrekkende gevechten om en bij Narva. Volgens de geleerden bleven de weinige voertuigen die nog enigszins inzetbaar waren en die deze mannen nog hadden achter tijdens het terugtrekken waarna ze onklaar werden gemaakt als de tijd daar was.. Na wat passende figuren te hebben gevonden ben ik begonnen met het schilderen hiervan.

Set up ben ik nog een beetje mee aan het stoeien en alles staat nog in de steigers natuurlijk..

Op wat details na is de Panther bijna af. In ieder geval kunnen we al een test opstelling maken.

Figuren wil ik eerst af hebben En ben lekker met acryl aan t stoeien.

IMG_0574_zpsmefii2mh.jpg

IMG_0577_zpsgnwlgayk.jpg

IMG_0575_zpsqzutvsoh.jpg

IMG_0565_zpsygbtwu2o.jpg

IMG_0572_zpsjyirnyi9.jpg

Ziet er in de opzet al goed uit man !

Mooi ook die glooïng in het terrein.

see ya 😉

Ha Elco,

Goed om weer eens wat van jou te zien!
Je hebt al een leuke eerste set-up gemaakt! Ik neem aan dat er nog een kuil in de weg komt als ik zo kijk naar de wielen van je panther!

Mooi thema! 😉

Groet,

Roger

Interessant thema. En de smaak zit er goed in zo te zien. Valt me op dat er veel nog montage gaatjes in je model zitten, moeten hier nog allemaal spullen op?

Gr Bas

Thnx!

Roger, komt goed met de wielen, kuilen en hobbels 😉

Bas, er moet idd nog het een en ander op en aan. De priegel stukjes bewaar ik altijd voor het laatst 🙂

Na een zomerse airbrush sessie ben ik toegekomen aan de decals.. nu heb ik begrepen dat om sommige Panthers nog oude torennummers zaten en niet altijd de moeite werd genomen er nieuwe op te maken.

Als ik een beetje rondkijk ligt het toch voor de hand zwarte nummers met witte omranding te gebruiken?

Elco Elings zei:
Na een zomerse airbrush sessie ben ik toegekomen aan de decals.. nu heb ik begrepen dat om sommige Panthers nog oude torennummers zaten en niet altijd de moeite werd genomen er nieuwe op te maken.

Als ik een beetje rondkijk ligt het toch voor de hand zwarte nummers met witte omranding te gebruiken?

Klopt

Gr.JW

Figuren zijn zo goed als klaar, hier en daar nog een kleine touch up. Inmiddels staat de Panther in de verf incl versleten whitewash. De eerste verwering is aangebracht met olieverf.

Naast het blenden van de olieverf maak ik ook veel gebruikt van hele dunne laagjes spettertjes zoals op onderstaande foto

imagejpg1_zps1564654d.jpg

Deze zijn bijna niet zichtbaar maar geven aan het eind een mooie variatie op de lak.

Na de eerste lagen verwering is het tijd voor wat kransjes en kleine chipping waarna er weer wat dunne laagjes verwering overheen komen om deze weer wat af te zwakken.

Wat close up's

IMG_0943_zpsmgznkmmv.jpg

IMG_0945_zps2qbrdqcr.jpg

Motor dek is bewerkt met wat kant en klare enamel producten en pigmenten. Ook hier zal nog meer variatie in komen. Maar eerst nog de sleepkabel en gereedschap in bewerken 🙂

IMG_0944_zpskjyrgsdm.jpg

De eerste foto van jouw StuG doet me er trouwens aan denken Elco, heb je die andere StuG (late G met zimmerit) al afgewerkt of staat die nog te wachten op verdere stappen?

Cheers

Hoi Elco,

De kleine plaatjes zien er al goed uit, maar net zoals Roger al vroeg een plaatje van de gehele Panther zou ook wel moi zijn 😉

Gebouwtje overigens van plastik of ander materiaal (gaarne ook met plaatjes 🤣 🤣 )

Gr Erik

Hey Wouter, de Stug.. ja dat is de volgende als deze klaar is. Eindelijk heb ik het plaatje in mn hoofd 🙂

Thnx Roger en Erik, verwering doe ik in delen en dit zijn eigenlijk de delen die de moeite zijn. Snel meer!

Weer wat verder maar nog niet helemaal klaar.

Panther komt in de berm vandaar de ongelijkmatige wielen. De tracks komen hierdoor weer meer op spanning te staan.

De afgematte look zal straks perfect in het dio passen.

Pics..

29z7s45.jpg

s5bm0g.jpg

Op onderstaande foto het verschil van de wielen, deze kant moet nog 1 weathering ronde ondergaan ( banden en wat washes).

4lilns.jpg

2u5ufz9.jpg

w1wykn.jpg

2llnc78.jpg

Flink smerig, maar daardoor een stuk aantrekkelijker. 🙂

Gr Bas

Hi Elco,

Ok dat wordt een smakelijk geheel! Heb je nog close ups van het huisje? Ziet er goed uit. Kan zijn dat de rups zo los hoort te zitten, maar hij oogt nu of die er zo af kan lopen. Misschien spanwiel iets verstellen voor iets meer spanning?

Mvg,

Vincent

Ha Elco,

Het figuur ziet er goed uit, vooral het gezicht vind ik mooi gedaan!

Misschien kan je de panther nog iets meer in de modder laten zakken, of was je dat nog van plan?

Ben benieuwd naar het vervolg!

Groet,

Rob

Hi Vincent, thnx. Zal binnenkort wat meer foto's plaatsen.

De tracks zijn bewust wat losser gehouden wat de staat van deze voertuigen accentueerd. Ze zullen nog wel wat strakker om de wielen komen omdat het hoogte verschil in de ankergrond en wielen zit.

Rob, thnx, figuur heeft zijn eindstadium nog niet bereikt maar het gezicht is idd aardig af 🙂

De ondergrond die je ziet is nog het schuim, gaat dus goedkomen met 'de zit' van de Panther als het grondwerk is aangebracht 😉

Hoi Elco!

Gezichtje van de Grenadier ziet er idd mooi uit! net als de rest; veelbelovend!

Heb je die nieuwe figuurtjes van Alpine al gezien, misschien die nog d'r bij http://www.planetfigure.com/threads/a-sneak-preview-of-alpines-new-figs.108083/#post-886688 zouden er zo bij kunnen (uiteraard, hoeft niet he....)

Komt er nog sneeuw bij (of heb ik wat gemist...)en idd meer foto's van het geheel svp 😉 🤣

Gr Erik

Hi Antonie, thnx. Er komt weer wat regen aan dus dat scheelt 🤣

Erik, het zal inderdaad een winters geheel worden met modder en sneeuw. Die nieuwe figuren van Alpine had ik gezien, erg mooi inderdaad en die zouden zeker passen. Betekend wel dat ie even op on hold moet voordat deze beschikbaar zijn.

Voordeel is dat ik dan met het volgende kan beginnen.. dus als je een nieuwe topic ziet verschijnen dan weet je hoe laat het is 😉

Foto's volgen uiteraard weer!

Na een onverwachtse werktrip naar de VS en ook nog een uitgestelde vakantie is t opeens november.. dus iets later dan verwacht een update 🙂

Op wat grondwerk touch up’s is de afronding nabij.

qoc2tg.jpg

szfnkm.jpg

2ldd2sz.jpg

dxjjuv.jpg

Heb dit kunstwerk in het echt gezien en bij deze nogmaals : zeer fraai dio !

Wat me vooral opviel was de vooruitgang die je hebt geboekt met
het schilderen van de figuren, met name de hoofdjes.

greetz 😀

Terug
Bovenaan