Panther D"Faith Hope and Charity" klaar 7-3-2010

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Dat is de naam van mijn vignette.Het is een vrij kleine setting maar daar hou ik altijd wel van.
Nu is het alleen nog wachten op de houten sokkel van onze vriend Eric en en een naamplaatje dat ook nog niet binnen is.
Voor het volgend diorama ga ik mij verdiepen in het Ardennen Offensief en specifiek Kampfgruppe Peiper.Ik denk dat het een sdkfz 251/2 of 21 gaat worden,natuurlijk vol met figuren.Het is ook weer bestemd voor een boek wat gaat over de voertuigen die zijn gebruikt door KP.

Hier dan nog wat foto's
reacties zijn welkom.

Vriendelijke groet,

Roger
pantherDklaar014.jpg

pantherDklaar008-1.jpg

pantherDklaar015.jpg

pantherDklaar012.jpg

pantherDklaar013.jpg

Hi Roger,

Zeer fraai! Ik vind vooral het loopwerk en het hout van de schopen en stokken eruit springen. Hoe heb je trouwens de sneeuw gemaakt? Is dat soda misschien? Kun je ook nog een detailfoto van de fiets maken, want die ziet er ook interessant uit.

Groeten,

Vincent

Hoi Vincent,

Ik heb de 'sneeuw' een hele tijd geleden bij Scale-Line gekocht maar weet niet meer welk merk het was.
Hierbij nog een foto van de fiets en van de extra soldaat die ik uiteindelijk heb weggelaten omdat ik het niet realistisch genoeg vond ,een soldaat zo ver op de loop.
DSC00640.jpg

DSC00638.jpg

DSC00649.jpg

Prachtwerk Roger!
Het is een mooi klein geheel wat ook geen toevoeging nodig heeft.De basis mag dan klein zijn maar wel erg mooi naar mijn idee.
Ik ben benieuwd naar je 251!

Groetjes

Mooi "stukje" werk en wederom een genot om naar te kijken. Kan zijn dat ik hem niet kan zien op de foto maar denk dat je bij de antenna nog een "klipje" met vleugelmoertje "moet" plaatsen om hem op zijn plaats te houden. Weet niet of je bijv. een Achtung Panzer in je bezit hebt maar je kan de locatie bij de voorste fenders nog wat "spannender" kunnen maken door daar waar het voorste deel eraf/los gegaan is wat vleugelmoertjes te plaatsen omdat het deel wat verloren is gegaan erop was geschoven en vast gezeten heeft met vleugelmoertjes. Je ziet nu heel goed je PE waar wat gaatjes zitten en daar zou je nog wat vleugelmoertjes kunnen plaatsen. Als je foto's van Panther D's bekijkt zie je vaak dat de vleugelmoertjes zijn blijven zitten.

Dat zou ook kunnen gelden voor het "buisje" waar de indicator gezeten heeft op de voorste fenders.

Nogmaals gewoon puur om het net wat spannender te maken. Maar de antenna zou ik nog wel even nalopen want kan je alvast een naam geven van een mede auteur die daar heel scherp op is 😉 😉

Succes en loop van de week meld ik mij met alvast een preview :!: Als dit klaar is ga ik wel werk besteden aan KG Peiper. first things first.

JW

Hoi JW,

Dat van de antenne had ik ook al opgemerkt en zal ik aanpassen.wat de voorste fenders betreft had ik ze eigenlijk bewust weggelaten omdat ze er naar mijn idee ook vaak er af zouden vallen samen met de extra fenders.
Wat betreft die andere auteur,hij heeft hem net gezien en had geen kommentaar,alleen positief 😀

Groet,

Roger

De antenne had vaak een donkergrijze staal kleur en zeker waren ze er ook in Dark Yellow. Maar denk dat het contrast mooi is op dit voertuig maar goed dat is mijn 2 cent. 😉

JW

OK, ik kende ze alleen in Dunkelgelb 😉 Meestal schilder ik ze donkergrijs, om ze daarna met dunkelgelb te chippen 🙂
Jan 🙂

😱
Oogsnoep Roger!

Het valt me op dat jij bij je dio's je figuren altijd de diepte aan een voertuig weet te geven ipv andersom. Dan zie je een mooi voertuig aandachtig gedetailleerd, waar dan figuren aan toegevoegd zijn om er leven aan te geven. Bij jou is het meer andersom en dat werkt echt super. Weet niet hoe je het doet trouwens, kan het nog even niet benoemen. Jouw wijze van bouwen is (toevallig?) een beetje als Hergé: de "Klare Lijn", heldere kleuren. 😉

Ptr

Hoi Peter,

Dat is toevallig, jij bent de 2e die dat zegt.Zie dat wel als een compliment trouwens(Herge is mijn grote voorbeeld) 😉
Ik denk dat het grote verschil met andere bouwers is dat ik altijd eerst met de figuren begin te schilderen en dan pas het voertuig zo kan ik het voertuig aanpassen aan de figuren.Een 2e verschil is dat ik de figuren meestal met olieverf schilder,deze kleuren zijn altijd veel intenser dan acryl of enamel.
Waar ik trouwens het meeste tijd aan kwijt ben is een goede sit geven aan een figuur,als je bijvoorbeeld kijkt naar de bestuurder ,daar heb ik de plooien van de linker arm over de haak laten vallen zodat het enigzins natuurlijk valt en integreerd met het voertuig
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe ik te werk ga.
Ik vind het trouwens leuk om te lezen hoe jij mijn werk omschreven hebt.

Bedankt !

Groeten,

Roger

PE-ter v. Stiph0ut zei:
😱
Oogsnoep Roger!

Het valt me op dat jij bij je dio's je figuren altijd de diepte aan een voertuig weet te geven ipv andersom. Dan zie je een mooi voertuig aandachtig gedetailleerd, waar dan figuren aan toegevoegd zijn om er leven aan te geven. Bij jou is het meer andersom en dat werkt echt super. Weet niet hoe je het doet trouwens, kan het nog even niet benoemen. Jouw wijze van bouwen is (toevallig?) een beetje als Hergé: de "Klare Lijn", heldere kleuren. 😉

Ptr

Ik zei het toch Roger.... 😉

Wederom klassewerk.

groet,
RJ

istie dan.... nou, moet zeggen dat met 't dio'tje eronder de boel er al 'n stuk beter uitziet vriend. zal 'm eens gauw van dichtbij komen bekijken, stel ik m'n mening vast wel weer bij 😉
groeten, dieje zeikerd uit tilburg 🙂 🙂 🙂

Robert Jan: Jij was inderdaad diegene die mijn werk precies hetzelfde omschreef 😉 Bedankt voor je reactie

Ruud: Ik waardeer je eerlijkheid ,als je iets niet mooi vind moet je dat eerlijk zeggen.Ik bouw en schilder in eerste instantie omdat ik het zelf mooi vind om op deze manier te doen, maar dat wil niet zeggen dat dit de enige manier is.
De Sdkfz 251 waar ik aan ga beginnen wordt iets heel anders dan deze Panther of de opel Maultier dus het wordt echt geen eenheidsworst wat ik maak :!:

Groeten,

Roger

Gaaf Roger.

Maak je dio,s aan de lopende band? LoL

Maar ik moet wel even zegen dat het Master werk is wat je laat zien.
(vooral die gezichten echt goed, ik krijg dat niet voor elkaar) alles geprobeert olie en water verf maar niet het gewenste resultaat dan wat jij laat zien.

Blijf vooral zo doorgaan met plaatsen van foto,s erg leerzaam.

Marc

Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie.

Ik houd het voor de gezichten bij olieverf maar ik moet erbij zeggen dat ik acryl nog nooit heb geprobeerd.Met die enorme projecten van jou vallen de gezichtjes niet eens op 😉

Groeten,

Roger

Terug
Bovenaan