Panther ausf D 'herman von salza'

Nou hier dan toch een paar foto's van de figuren die ik tot nu toe klaar heb.Ik ben namelijk benadert door de uitgever van Nordic edge en hij heeft mij gevraagd of ik mee wil werken aan zijn volgend uit te brengen boek.
Enige nadeel is dat verzocht werd niets meer op de bekende forums te zetten zoals missing-links. Een paar kleine fotootjes van figuren op onze twenot forum vond ik persoonlijk nog net kunnen 😉
Het boek bevat nieuw werk van een 10 tal bekende modelbouwers en dat beloofd echt fraai te worden.
Zodra het diorama klaar is zal ik het een keer meebrengen naar een bijeenkomst.
Het boek zal(mits iedereen de deadline haalt) rond mei uitgebracht worden.

Groeten,

Roger

DSC00546.jpg

DSC00548.jpg

DSC00547.jpg

DSC00549.jpg

DSC00550.jpg

Dat zal vast een heel leuk boek gaan worden 😉 😉

Mooie figuren en Grenadier met jongetje is super geworden.

Zien we elkaar zaterdag??

JW

roger hurkmans zei:
Enige nadeel is dat verzocht werd niets meer op de bekende forums te zetten zoals missing-links. Een paar kleine fotootjes
Roger

DSC00546.jpg

Zou je dan toch even kunnen uitleggen hoe je dat figuur zo fraai geschilderd hebt? Die onderste helft van de jas van de soldaat!!! Is dat alleen lichtval of heb je inderdaad met highlights en donkere kleuren gewerkt? Gaarne enige uitleg van dat fraais!!

Eric

Hoi Eric,

Nee is zo geschildert.onderste deel is donker gemaakt met van dijckbruin.
ik schilder de figuren (ook de uniformen) altijd met olieverf want daar kun je heel goed mee blenden(ik raak maar niet gewend aan die acryl).voor de volgende Twenot heb ik een artikel geschreven van mijn laatste diorama met daarin ook beschreven hoe ik met olieverf werk.

Groet,

Roger

Olieverf... gevoelsmatig blijft dat door het blenden en delange droogtijd een ideale verf voor vlakken met kleurverschil.... Ik kijk er naar uit!

Oh enne... was gecharmeerd hoe jij in deze donkere dagen door je huis sluipt!

roy.jpg

Eric

Re: Panther ausf D 'herman von salza'(28-2_2010)

Hierbij een paar fotootjes van mijn panther D tot nu toe.Er moeten nog wel enkele details aangebracht worden zoals een fiets liggend op het achterdek,een emmer en wat kleinere details.(nee grotere foto's krijg ik niet geplaatst met mijn apple 😢 )

Groeten,

Roger

DSC00599.jpg

DSC00603.jpg

DSC00611.jpg

DSC00605.jpg

Hoi Roger,

Mooi werk hoor zo. Wel toevallig; als je mijn Panther er nu naast zou zetten is het bijna een copy. Echter ben ik er wat langer mee bezig 😉

Groetjes!

Dacht dat er geen foto's meer geplaatst mochten worden... gelukkig plaats je er toch nog wat 😉

Vol verbazing zit ik weer te kijken hoe je die gezichtjes zo mooi krijgt.. ook de rest is zo subtiel geschilderd erg erg mooi en t geeft weer een stok achter de deur zelf geduldiger te zijn met verven 😳

Hoi Elco,

Ik beperk mij alleen tot de Twenot site met het plaatsen van foto's .Ik vind bij nader inzien dat dat moet kunnen!
Daar zal straks geen boek minder door gekocht worden 😉
De foto's die in het boek komen worden trouwens door een fotograaf gemaakt die wel scherpe foto's kan maken 😉

Gr,

Roger

Hi Roger,

Ik ben nog steeds aan het zoeken, soms heb ik een goed verhaal maar dan niet de goede pic en andersom.........
Ik krijg wat particuliere foto's van iemand uit Clervaux opgestuurd en ik hoop......

Maar on topic, dit is weer heel mooi, ben blij dat je geen wereldfoto's maakt, nu ik je vorige dio live op de bouwavond heb kunnen bekijken is de eerste gedachte 'ik zoek een andere hobby' werkelijk heel mooi weer.
Zelden zie ik restanten whitewash over panzergelb die mooi 'kleuren' maar dit is weer zo mooi kloppend allemaal.

Succes met je noorse avonturen, Rick

Hij gaat mooi worden Roger en hoop dat het vervolg net zo mooi gaat worden 😉 😉 en ben druk bezig. Ga weer onderduiken :!:

JW

Errug mooi Roger,

een schitterende zachte en overtuigende stijl heb je. Echt een genot om naar te kijken!!
De resten van de whitewash zijn super.

Het enige wat ik zou kunnen zeggen, maar dat is een beetje spijkers op laag water-verhaal, is dat ik je wasjes sterk vind overkomen en op het hele voertuig dezelfde mix lijken te hebben.
Het is een beetje de classic 170 met wat zwart?
Mss een keer de koepel bovenop wat meer stofachtig en achterdek met roest en roet?

gr John.

Iedereen bedankt voor de positieve reacties ,het is elke keer maar de vraag of het geen je maakt de ander ook wel mooi vindt.
Bas, jij bouwt anders ook zeer verdienstelijk!!.goed om je ook weer bezig te zien,ik blijf je werk volgen!.
John, Ik heb voor het uitlijnen,filters en washes nul zwart gebruikt!Ik heb dit juist bewust vermeden. Ik heb een mix gebruikt van de donkerste kleuren rood.geel en blauw dwz indigo,van dijck bruin en alizarin crimson.dit met elkaar gemixt geeft dit een mooie diep rood bruine tint.

Groeten,

Roger

Hier nog even een foto van de wash voor links en erna rechts.Zo heb ik de gehele tank stukje voor sukje behandeld,eerst uit lijnen en daarna de rest in elkaar over laten lopen.
DSC00568.jpg

gr,

Roger

Mooi mooi mooi! Mooie figuren (zoals altijd) en een super strakke panther (altijd goed)
Zo stukje bij beetje verweren heb ik me ook aangeleerd, Bas heeft me dat laten zien, en dat bevalt me prima.
Jan 🙂

Erg, erg mooi!

Vooral de bijna verdwenen whitewash ziet er overtuigend uit.

Misschien kan je de uitstraling nog wat "verwaarloosder" maken, (meer missend gereedschap, etc) maar dat is een kwestie van smaak. De kleuren en afwerking zijn top.

Roger, zou je de binnenkant van je Panther nog kunnen voorzien van een zwarte kleur om zo het "gapengde" gat vanaf de roosters naar beneden toe (motorruimte) wat te nuanceren. Omdat dit nu vrij "hard" overkomt en vri licht is. Je maakt geen gebruik van een motorblok of coolers en nu komt de grijze kleur heel sterk naar boven toe?

JW

Hoi Jan Willem,

Doordat bij deze foto de koepel er nog niet op zit zie je de grijze binnenkant inderdaad heel goed maar nu de koepel er op zit heb je gewoon een"zwarte'inkijk!

gr,

Roger

Terug
Bovenaan