Panther 221 Steelwheel BoB

A

Anonymous

In de tijd dat ik ook met mijn 251/1 D voor de FOC bezig ben houd ik mij ook nog bezig met een Panther G Steelwheel 221 tijdens BoB. Het is de Steelwheel Dragon smart kit met gebruik van Aber sets:35221/35222/25223. Deels met Zap Ca bevestigd en de grotere stukken zijn vooraf met de soldeerbout aan elkaar bevestigd.

PICT1899.jpg

PICT1897.jpg

PICT1896.jpg

PICT1894.jpg

PICT1893.jpg

PICT1903.jpg

PICT1901.jpg

Het model is verre van gereed en moet nog het nodige aan structuur gedaan worden, nog veel PE delen moeten bevestigd worden, de toren staat er puur op voor de foto's en daarop zijn nog flash randen te zien en structuur is nog niet aangebracht en wil nog wat lasnaden maken. Moet nog genoeg gebeuren maar gaat even om het idee.

Setting zal zijn tijdens de opmars naar Stoumont nog ruim voor Stavelot omdat ik een wat meer "complete" tank wil neerzetten en de side skirts wel stoer zijn. Die komen er dus ook nog op 😉

JW

Hoi Jan Willem,

Dat is een goede start! ik heb panther 221 ook een tijdje geleden gebouwd alleen zou het nu anders doen,als je echt 221 wilt bouwen dien je een reserve wiel achter op het motor dek te leggen maar ook 1 op de koepel,
ik had dit niet gezien op de foto's maar Phil Stutchikas merkte dat op.Hij wist dit precies omdat hij ook bezig is met de 221 en hij heeft er een 10 tal foto's van verzameld.In Januari komt er een boek uit met oa zijn Panther,die van Mirko Bayerl en van Lester plascit dus dat moet een wanahave worden!Hun acherliggende gedachte is dat wanneer je een bepaalde tank gaat bouwen,je ook zoveel mogelijk informatie moet zien te vinden om tot een goed resultaat te komen.Dat is iets wat ik eigelijk ook steeds meer beaam!
trouwens nog bedankt voor de tip "van Leningrad naar Berlijn" Ik heb het gisteren ontvangenen

Ik zie graag je volgende stap.

groeten,

Roger

Ha JW,

Tof om te zien deze! 😀 Ziet er netjes uit tot zo ver. ben benieuwd naar het verdere werk.
@ Roger: ben ook erg benieuwd naar dat boek, stuk voor stuk talenten.

Groetjes

Roger, dank en ben bekende met het boek Mirko zijn Panther heb ik vanaf de bouw reeds gevolgd en heb al een sneak preview gehad. En geloof me die gaat heel mooi worden 😀 😀 😀

Kwam het boek van Perry Pierik bij toeval afgelopen Twenot bijeenkomst nog tegen maar goed ik heb hem al een poosje liggen. Denk dat jij de recentere druk hebt.

Johnny, ik draag een bril dus moet ik het maar even meedoen in eerste instantie 😉 😉 Ach anders is er altijd nog een fotograaf bovenin Groningen te vinden 😉 😉

Ga mijn best doen Boris 😉

JW

Volgens mij typisch een gevalletje van te dicht met je toestel op het voorwerp. De tafel is mooi scherp, het model echter niet.

Wel een mooi bakbeest trouwens. Kan ik ook wel op m'n lijstje van te bouwen voertuigen zetten ... lijstje loopt al mooi vol 😉

Gr,
Jeroen

Leuk voertuigje en heerlijke PE, netjes verwerkt zo te zien. Foto's zijn inderdaad niet scherp, op het verkeerde onderwerp afgesteld of het is de bedoeling om te misleiden 😉

Ik probeer de foto's wat beter te krijgen maar gun me daar niet echt altijd de tijd voor. 😳

Ik zit nog wat in de twijfel fase of ik de spare tracks holder zal gaan vervangen ja of te nee. Heb nog liggen van Eduard setje dus het zou kunnen dat ze alsnog eraf gaan.

JW

Mooie JW! Na je FOC 251er gezien te hebben zal deze er ook mooi uit komen te zien, goede keuze ook! Waarom ben ik nou aan zo'n @#$%^*& Sherman begonnen...........

Groeten Rick

Terug
Bovenaan