Oude kits in een nieuw verfjasje

Interesses
De meidagen '40, m.n. de rol van de 9.Panzer Division + de gebeurtenissen in NO-Brabant.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Vooral spul m.b.t. de meidagen.
Hi,

Sinds lange tijd weer eens wat kunnen doen aan modelbouw.
Eerst maar eens geprobeerd het (camo) airbrushen en preshaden weer een beetje onder de knie te krijgen op wat oude kits die ik al een tijd had staan. Hier en daar is in de loop der tijd dan ook het een en ander van de kits afgebroken en/of zijn ze niet zo geweldig afgebouwd. Perfecte testmodellen dus voor het airbrushen 😀
Zelf ben ik wel tevreden over het resultaat zover maar voor tips ter leering ende vermaeck sta ik altijd open!
O ja, alles is gespoten met een evo en tamiya acryl.

groet, Erwin

de foto's :

Dragon's Sd.Kfz.164 Hornisse (het camo groen weerkaatst behoorlijk op de foto's terwijl dit in het echt niet aanwezig is... hopelijk door filters en washes is het dalijk helemaal niet meer zichtbaar)

Dragon's Sd.Kfz.162 Pz.Kpfw.IV ausf J late (misschien dat ik de stoute schoenen ga aantrekken en hierop een white-wash proberen)

Italeri's Sd.Kfz.162 Pz.Kpfw.IV ausf H

Tamiya's Horch 1a

Hey Erwin,

Zo hey, je hebt heel wat aangepakt! 😀
Die 2e panzer 4 vind ik erg goed gelukt! Nog wat drybrushen in de grote vlakken om hem op te lichten (of met de airbrush kan ook, als je het kan is het zelfs beter)
De Nashorn kijk ik wat vreemd op. Niet door het groen maar door het geel. Want aan de randen is het licht en steeds meer naar het midden donker. Dit had ik juist andersom gedaan. Verder is alles wel netjes gespoten, misschien nog ietsje een lichtere tint her en der midden in de vlakken, of lichtjes wat post shaden bij de panzers? 😉

Mzzls!

Hoi Erwin,

Nashorn: leuke camo maar die lichte groene plekken wordt moeilijk. Die heb ik nu ook bij mijn 251 en niet echt met washes en filters weg gekregen. Misschien dat een laagje dust nog wonderen doet maar dat zie ik vandaag/morgen nog wel.

Overigens vind ik de weathering binnen donker naar buiten licht helemaal niet zo verkeerd ik heb ook eens eraan gedacht ermee te experimenteren. Ben benieuwd naar je eindresultaat.

PZIV-J: ga je nog een hard edge camo doen? hoort hier eigenlijk wel een beetje bij...

PzIV-H mooie camo!
Horch: likkt erop dat dit een mooie wordt na de weathering...

groeten Lars

Bedankt!

Zal idd 's proberen of ik nog wat tint-verschillen kan aanbrengen in de camo-vlakken. Goeie tip!!! Wellicht dat ik daarmee ook de reflectie in de camo van de nashorn kan terugbrengen.
@ Lars: Op je 251 is er trouwens niks van te zien... net nog even je fotos goed bekeken, maar hij ziet er gewoon erg goed uit!!!

De Pz.IV-H laat ik zo. Ik wil eerst eens kijken of ik op een oud proef model een fatsoenlijk eindresultaat kan krijgen met een egale basiskleur. (vandaar ook de vier verschillende uitvoeringen van de kits, kan ik lekker experimenteren en aanklooien 😀 )

groet, Erwin

Terug
Bovenaan