Oude ANWB wegwijzers 1/35

Heb jij deze van Fabio gekregen? Die heb ik nog op SMC in de vitrine zitten bewonderen.

gr Bas

Laatst bewerkt:
Nog een bord, foto van Hugo Jaeger, die ook in Nederland een paar hele bekende kleurenplaatjes heeft gemaakt. Van de meidagen, maar kan ook in België/Noord Frankrijk zijn. En helaas net niet fatsoenlijk te lezen.
FB_IMG_1701096703665.jpg

Baarle-Nassau. (tekst is niet van mij, maar uiteraard wel gewenst. 😉)

FB_IMG_1703598529337.jpg

Van het weekend kwam ik deze foto nog tegen in een fotocollectie van een vriend van me. Weer iets heel anders dan de ‘standaard’ ANWB-palen, maar niet minder interessant 🙂.

IMG_4574.jpeg

Helaas is het bord op de achtergrond niet duidelijk genoeg (te maken) om te kunnen lezen.

Bij het museum de bevrijdende vleugels stond ook altijd zo'n anwb paal bij de weg/ingang vooraan. Stond destijds net achter de tank bij binnenkomst.
Geen idee of die er nog steeds staat. Al tijdje niet meer geweest daar.

Onlangs deze gedownload. Lijkt mij bv een geschikte achtergrond voor een diorama met een Panhard AMD 35.

oTuZXfm.png

Arjan

Sohé, mag ik volgende keer mee met de tijdmachine? Is 'ie een beetje nauwkeurig, ik bedoel luchtlandingsoperatie naar Berlijn ging ook niet voor niks niet door😉
PS: mooie foto's, we kennen allemaal de setjes van Italeri en Tamiya, maar er zal wel wat verschil in gezeten hebben onderling🙂

Op het bord police station staat politie bureau in het klein.
Op het bord railway station staat helemaal onder staats spoor

Mooie borden vreemd paaltje, allicht door de bezetter herplaatst, rond de moerdijk is best wat loos geweest, dus dat er palen beschadigd of gesaboteerd zijn, en later hersteld, vind ik niet onlogisch. De foto is trouwens evengoed aardig, 2 oberschutze met behoorlijk verschil in lengte en een gewone schutze, en het m40 of 41 uniformjasje, en een m40 broek doet me vermoeden dat ie tussen 41 en 43 gemaakt is. Alle 3 de mannen hebben 3 patroontassen voor hun geweer aan de riem en verder niks, dus lekker licht bepakt

Ja, maar de lage schoenen kwamen eigenlijk al eind 41 begin 42 schijnbaar al te velde, en omdat nederland niet zo ver van duitsland is, en de soldaten nog broekies zijn gezien de lage rang en geen medailles e.d. kunnen het best verse mannen zijn die eind 41 uitgerust zijn. T zou wat dat aandaande ook 45 kunnen zijn, maar helaas geen datum en ook geen verdere herkenningspunten, dus meer info als dit heb ik ook nie

Beetje vreemd dat de Duitsers hun eigen borden, met exact dezelfde informatie, onder of rond het ANWB-bord plaatsten.
Dubbelgenaaid houdt beter??

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk hielden ze liefst wel de snelheid erin met vaak inde lucht de gevreesde Jabo's en zijn de lettertjes op het anwb bord aan de kleine kant

De foto toont waar de Apeldoornse Straat de Hogesteeg (ri. Garderen - Putten) en de Wolweg (ri. Stroe - Arnhem) kruist.

Tegenwoordig heeft de Apeldoornse Straat ook de aanduiding N344 (Voorthuizen - Apeldoorn).
De Hogesteeg is nog steeds de Hogesteeg.
De Wolweg bestaat ook nog steeds en komt uit bij Kamp Stroe (in 1942-43 door de Duitsers gebouwd als munitieopslag).
De Wolweg is tegenwoordig een parallelweg aan de N310 die nu de hoofdweg richting Arnhem is (vanaf het bewuste kruispunt).

Hij staat in Sas van Gent Piet, in het Industrie Museum.
De moeite waard om eens te bezoeken!

Terug
Bovenaan