Operatie infatuate 2

41_Commando_1_November_1944..jpg

Deze foto inspireerde mij tot het maken van een nieuw diorama. Ik had al jaren een aantal figuren van commando's liggen en besloot na mijn vakantie in Zeeland er wat mee te doen.Allererst heb ik een stukje straat gebouwd.Het is niet fotografisch kloppend, maar het moet de sfeer van de WestKapelse Hoofdstraat weergeven.
Gevels van het huis is gemaakt van foam-bord waar de papierlaag van verwijderd is. De schuur is gemaakt van plastic strip. De dakpannen heb ik gemaakt van golfkarton uit een oude schoenendoos. Bewerkt met houtlijm, daarna geverfd en geweathered
Foto-P7F6CI4H-G.jpg

Foto-3VP3UXLW-G.jpg

Daarna de figuren.Ze zijn ( net als zoveel andere dio's van mij) gemaakt door SHQ in Engeland.Geverfd met GWS acryl verf. Tip! Koop de wash Devlin mud.Ik wou dat ze die in literblikken verkochten want het is een ideaal spul om als een filter over figuren te doen en ook over het olijfgroen van een tank.
Foto-WVEB4DWO-G.jpg

Persoonlijk vind ik de radio operator sterk
Foto-6RO8FAK6-G.jpg

Nadat alles klaar was, de zaak samengevoegd:
No 41 commandos in Westkappelle 1944 Operatie Infatuate 2

Foto-CIRO7KMV-G.jpg

Foto-4BM4ALLW-G.jpg

He paul,

Wat een sfeervol diorama is dit zeg!
Dit soort foto's geven vaak inspiratie om te bouwen, zijn lastig na te maken, maar dat is jou met deze absoluut gelukt.

Groet, MartinD

Ook van mijn kant: toppertje: wat je allemaal niet kunt doen in die kleine schaal. Mag ik nog even vragen wat onder de dakpannen hebt zitten? Het lijkt een soort doorzichtig folie te zijn?

Groeten en bedankt,

Anne

Wat er onder de dakpannen ligt? Gewoon een stukje zwart papier met daarop de panlatten geverfd. Wel in 3d natuurlijk( licht aan de bovenkant.Donker randje aan de onderkant)
Het vinden van het juiste soort golfkarton was eigenlijk een toevalstreffer. Ik had een schoenendoos op zolder staan en die had plenty golfkarton.Ik snij het in reepjes, daarna druk ik met een ijzeren liniaal de golfjes plat en smeer er daarna houtlijm over. Daarna op elk naast elk golfje doorknippen en je heb leuke dakpannen. Ze zijn geverfd met acryl verf😱nderlaan donkergrijs, daarna laagje rood ( Scab red) daarna laagje oranje tenslotte een wash met Devlin Mud.

Terug
Bovenaan