Klein zeg je, maar wel een mooie update Eric
👍 vooral de toevoeging van zo'n betonmixer maakt het interessant.
Figuur past er perfect bij maar ik doe wel een suggestie daarover (die je straffeloos overboord mag doen ! )
(ik zag net dat Jan het ook aanstipte 😏)
Je hebt goed bedacht de kruiwagen zo 'gekiept' te plaatsen om toch de voeten van de soldaat op de handgrepen te kunnen plaatsen.
Het oogt alleen onnatuurlijk dat de voeten rechtstandig zijn en daardoor alleen met de achterste rand van de hielen die grepen raken.
Mijn suggestie is dus om de voeten af te zagen en schuin terug te plaatsen.
Dat klinkt misschien rigoureus als je zoiets nog nooit gedaan hebt maar voegt veel toe aan die figuur en zo ook aan het geheel.
Hoe ik het zou doen op een simpele manier (zie tekening) :
zaag de schoenen af, zo dicht mogelijk tegen de broekspijp. Vijl de schoenen schuin af (blauwe deel) en lijm ze terug.
Durf je verder te gaan om daarmee het detail optimaal te verkrijgen :
Zaag de schoenen af.
Hol de broekspijpen iets uit (rode deel), dieper aan de achterkant... waarbij het achterste deel van de pijp ook weg mag.
Schuin de top van de (afgezaagde) schoenen rondom iets af (roze deel) om de fit in de uitgeholde pijp te vergemakkelijken.
Zodra de schoenen goed passen (eventueel ook iets afschuinen zoals het blauwe deel) deze verlijmen.
Even passen op de kruiwagen en in de juiste stand zetten en figuur gewoon zo laten zitten om de lijm te laten harden.
Dan met beetje putty (bijv. Magic Sculp) de achterkant van de broekspijp weer herstellen.
Het is echter ook mogelijk bedenk ik nu... dat de broekspijp uitgehold kan worden zonder dat de achterkant 'geopend' wordt.
Met een freesje of mini bijtel kan dat prima en vrij eenvoudig gedaan worden.
Wat dan vrijwel zeker wel moet is : de afgezaagde schoenen aan de bovenkant iets afschuinen voor een goede zit in de broekspijpen.
Lijkt misschien een riskante klus, maar dat valt reuze mee ! het loont de moeite dit aan te pakken gezien de pakkende setting van die
figuur op die plek.
Ik weet bijna zeker dat wanneer je gewoon de eenvoudige manier toepast dat dit goed gaat uitpakken.
En mislukken die schoenen toch 🤞 dan wil ik ze wel in orde maken voor je ! 👣
Happy Converting