Opel Blitz 3,6 6700A (All-rad) 'demob 1976'

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
In de afdeling goede voornemens die ingevuld zijn is dit een project van 4 jaar geleden. Het voorlopig eindresultaat .

In de Model Magazine van 1976 stond een artikel waaruit bleek dat in 1975 het Oostenrijkse leger zijn laatste Opel Blitz 3,6 S (dus 4x2) met koffer opbouw uit een oud mobilisatie depot, had verkocht.

Deze model blitz is 4x4, oftewel 'All-rad'. Omdat mijn auto's gewoon auto's zijn en geen diorama's, heb ik uiteindelijk mijn Blitz met koffertje maar in dat verhaal gegoten. Vandaar de BH nummerplaten: Bundes Heer. Dat is ook een beetje het probleem met het afbouwen bij mij. Er zat bij mij nooit een verhaal achter..... Bouwen is het ding, het schilderen was origineel bijzaak. Dit koffertje is van geperste houtvezel platen. Roest is dus daar geen optie. Het geheel moest dus vooral grauw, verkleurd zijn, maar niet echt kapot.

Ondertussen heb ik door alle schilder kampioenen bij de SMF met deze (en andere) projecten als kapstok veel bijgeleerd.

Een schilderfoutje heb ik zelf op de foto's al gevonden, en in het echt vind ik het beter gelukt dan de foto's tonen.

demob1946-01.jpg

demob1946-02.jpg

demob1946-03.jpg

demob1946-04.jpg

Dus? commentaar? verbeteringen?

(ow, voor de volledighied wat inprogress foto's)

demob1946_2010-01.jpg

demob1946_2010-02.jpg

demob1946_2010-03.jpg

demob1946_2013-02.jpg

demob1946_2013-03.jpg

Wat een heerlijk karretje toch die Blitz met Koffer 😛 en de Allrad uitvoering geeft de Blitz zo'n stoere look ook nog !
Mooi Piet ! overtuigend schilderwerk, ook die schade aan de zijkant vind ik goed gedaan zo.

Eén dingetje : de twee zichtbare lensjes van het konvooi licht moeten nog een kleurtje, rood dacht ik.

Opeliaans groetje 😉

peter van dijk zei:
Wat een heerlijk karretje toch die Blitz met Koffer 😛 en de Allrad uitvoering geeft de Blitz zo'n stoere look ook nog !
Mooi Piet ! overtuigend schilderwerk, ook die schade aan de zijkant vind ik goed gedaan zo.

Eén dingetje : de twee zichtbare lensjes van het konvooi licht moeten nog een kleurtje, rood dacht ik.

Opeliaans groetje 😉

Peter! wat goed gezien.... In de foto's zit nog een ander probleempje zichtbaar, (dat ik al opgelost heb) rijtje klinknagels dat nog een zichtbaar kringetje ink had (Rechts achter op de koffer)

Dank je!

HA 😀 dat rijtje klinknagels met de uitgelopen wash had ik dus over het hoofd gezien 🙂

Nou, zo vullen we mekaar lekker aan dan
biere_zps2a05b213.gif

Terug
Bovenaan