Omgekeerde KV-2

Marcel, het wordt me opeens duidelijk allemaal 😱
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=b95a4703d33393476b5a10cc9f9f576b
Jan 🙂

Meesterlijk dit, ik lach me helemaal een stuip 😀 😀 😀

MAW de humor is terug in de modelbouwwereld, eindelijk 😉 :!:

Jans antwoord naar Marcel
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=1c42dd67e5e8b70a7f9e0a3e59770b65

Effe terug on topic,
Jan, gewoon effe aan de kant zetten dat ding, een maand niet naar kijken.
En dan met frisse moed opnieuw spuiten, het is een orgineel idee, wat een goede afwerking en uitvoering verdient.

Keep it up.

Greetz
Axel

Kwats op unne riek

Meesterlijk dit hoor, echt kwats op unne riek! Maar Jan waar maak je je druk om: voor hetzelfde geld was dit experiment gebeurt met een Panther, dat is toch veel erger :!: 😱

benjamin walet zei:
Mare nu weer ontopic, wanneer begin je weer Jan?

Ehm, nu dus... Ik heb wat geëxperimenteerd met pigmenten.
De foto's zijn (nog) wat minder.... ik moet nog even de instellingen van mijn camera zien uit te vogelen 😕

canon024.jpg

canon047.jpg

canon046.jpg

canon045.jpg

Jan 🙂

Ha Jan,

Die stugge Arnhemmers ook 😈
De onderkant ziet er al een stuk beter uit. Misscien kun je nog iets meer mengen. D.w.z. die lichte vlekken iets blenden of breken met een andere kleur.

@ Devlin: In het boek staat alles heel precies beschreven.

Mzzls

Devlin,
Voor de regenstrepen kijk even op blz 90 van de FAQ.

@Jan, ziet er goed uit, maar ben het met Joris eens. Ik zou de grote vlek meer overlaten gaan in het geheel zoals rechts midden hebt gedaan.

De oliestrepen vind ik mooi gedaan maar vind het niet realistisch. Als de tank op zijn kop ligt dan neem ik aan dat er geen olie weg zal stromen aan de boven kant. Maar gewoon laten zitten, het ziet er goed uit 8)
Grtz
ps ik post niet veel maar kijk zeker vaak op twenot oa na je KV, keep on the good work! En niet stoppen....

Hallo Jan,

Ik vind het heel goed dat je gewoon verder gaat met je KV-2. Tegenslag hoort er soms bij en dat betekent dat je niet meteen moet stoppen als het een keer niet meezit. Als ik dat zou doen, zou mijn hele voorraad kits zo weg zijn..... 😳
Even mijn verhaal: ik had ook een KV-2 gebouwd en was niet tevreden over de afwerking en met name over de kleur. Ik heb hem overgespoten en opnieuw verweerd. Met deze KV-2 heb ik wel mooi een zilveren plak bij de beginners op de SMC gewonnen! 😀
Als je straks een fantastische KV-2 hebt afgeleverd (en dat kan volgens mij best) heb je nog meer voldoening van je werk en je toewijding, zeker met al die filmpjes aan je broek.... 🙂 Ik blijf hem in ieder geval volgen.

groeten,
Jan

Hi Jan,

Looks good on the recent progress. I like the look of the belly/underside so far. Is the circular panel an escape hatch?

It's brave of you undertaking a project like this. I must say its not easy as it looks; it's challenging, rewarding and fun to paint. I too like modelling projects with dynamic and unusual settings 😀 I'm thinking of doing a panther that's destroyed by Typhoon (rockets) with the vehicle up side down. that will have to wait till I finish my hetzer vignette.

Look forward to the scene.

Julian

Dank voor jullie reacties 😀
Er wordt nog aan gewerkt, ik heb de pigmenten verder bewerkt met matte vernis om vochtige plekken te suggeren.
Julian, I'm not sure, but I think it is an escape hatch.
Ik ben druk bezig de camera onder de knie te krijgen, nog knap lastig, maar ik heb er een goed boek bij gekocht wat me wegwijs maakt...
canon189.jpg

De KV staat er nu zo bij, ik ga ook nog met semi gloss en gloss aan de slag.
canon152.jpg

canon153.jpg

canon154.jpg

canon155.jpg

canon156.jpg

canon157.jpg

canon158.jpg

Jan 🙂

ik ga nogmaals advokaat van de duivel spelen, ik vind het gedoe met pigmenten echt niks Jan, ik wil modder zien op die onderkant, geen gefoefel met droog-natte pigmenten in streepgewijs aangebrachte methodes , ...het komt gewoon niet echt over, het lijkt eerder alsof je het wilt blijven forceren, ga even echt leentjebuur spelen bij eerder vernoemde bouwers ! het lijkt wel alsof je de halve Mig pigment produktie wil gebruiken om het toch maar op iets te doen lijken

ik denk dat je een beter resultaat zou behalen had je de modderstructuur eerst dikker aangezet, nu vind ik het PERSOONLIJK te dun , maar wie ben ik (nogmaals 😉 )

cheers
Dom

Hallo Jan,

ik moet zeggen dat het langzaam iets begint te worden.
Ik zou persoonlijk alleen (hoewel ik denk dat dat niet meer mogelijk is, dan wel erg moeilijk wordt), iets meer plaat werk laten zien.

Dit omdat dat ding omgekukeld is, en er dan een hoop modder vanaf donderd.
Iets meer lakschade zou wel mogen, de bodem van het voertuig schuurd regelmatig over de bodem, dus...

Dom, ik ga je nu even tegespreken, no offence 😉 .
Ik heb meer dan regelmatig ( te velde) onder mijn tanks gelegen, en ik moet zeggen, dit komt aardig in de buurt.
Er blijft best wel behoorlijk wat blerf onder de tank zitten, zowel droog als nat.
Als Jan nu het bovenstaande nog zou kunnen toevoegen, dan wordt het een leuk project.

BTW, die van Marijn (101 dalmatians) vond ik niet echt realistisch, dit neemt echter niet weg dat ik het een mooi dio vond/vind.

Vooral doorgaan Jan.

En nee, ik heb géén pics (daar had ik nooit tijd voor 😉 ).

Greetz
Axel

Hey Jan, Ik vindt het er ook steeds beter uit zien allemaal.
Ik denk als hij uiteindelijk in en dio komt te staan(liggen), en het wordt meer 1 geheel met het ondergrondje, dat het eindresultaat weer super kan worden.
Greetz Jacco

Jan,

Ziet er naar mijn idee beter uit dan op de vorige foto's. Een paar kleine stippen met wat contrasterende kleuren in de grote vlakken zou het misschien iets meer breken. Maar het komt op mij overtuigend over.

Heb je al iets aan de ondergrond gedaan, zodat we een totaalplaatje kunnen zien?

Groeten, MartinD

Bedankt voor jullie reacties weer 😀

Dom, ten eerste wil ik voorop stellen dat ik niemands werk probeer te immiteren, dan wel kopiëren. Zoals al eerder vermeld ben ik deze KV aan het bouwen voor een online contest op het MIG forum, waarbij het om de 'modulation' techniek gaat. Ik denk dat ik daar toch mijn eigen draai aan gegeven heb.... De modder structuur zat er al op voordat de luchtkwast erover ging, het komt alleen niet over op de foto's 😕 Op deze nieuwe foto's is het beter zichtbaar denk ik, dus ik ben benieuwd wat je er nu van vind 😉

Axel, ik snap wat je bedoeld, ik heb ook zat voertuigen van onderen gezien. Ik zal eens kijken wat ik er nog aan kan doen.

Martin, ik ben net begonnen met de basis, het frame is er, nu de rest nog 🙂

Nieuwe foto's:
De base:
canon218.jpg

Dit moet in het grondwerk verwerkt worden:
canon236.jpg

Waarschijnlijk een van de figuren die gebruikt gaan worden (uit de sparesbox)
canon240.jpg

De tank zelf, hoewel een beetje donkere foto's, laten ze de structuur nu wel zien 😉
canon226.jpg

canon228.jpg

canon232.jpg

canon233.jpg

Ten slotte nog een verzoekje.... kan iemand dit voor me vertalen? (Eelke, Rutger misschien?)
canon244.jpg

Jan 😀

Het kostte wat moeite met ontcijferen, maar op het bovenste bord staat:

ПЕРЕХОДИ ЗДЕСЬ (perekhodi zdes'). Babelfish weet me te vertellen dat het 'Pass here' betekent 🙂

Op het onderste bord staat:

НОВИЧ БУГ (Novich Bug, waarbij ch=tsj)
НОВЫЙ БУГ (Noviy Bug)

Noviy Bug (ook wel Novy Bug) blijkt een plaats in Oekraïne te zijn. De bovenste naam levert niks op met google, maar het zou een Oekraïense naam voor dezelfde plaats kunnen zijn of zo.

Hoi Jan!

Ten eerste wil ik zeggen dat je vastberadendheid erg motiverend is! Ik volg dit topic al een tijdje en ik vind het super om te zien hoe iedereen met je meedenkt. Ik vind het model na de pigmenten er een stuk beter uitzien want met name in het begin was ik erg skeptisch over hoe het er uiteindelijk uit zou komen te zien. Ik denk dat pigmenten in dit geval beter ogen dan een dikke natte modderbrij - puur subjectief natuurlijk - want met pigmenten kun je meer varieren in kleurnuances. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen smaak en opvatting wat nu wel / niet het mooist is.

Nog een opmerking van mijn kant; Hoe lang ligt de KV op haar kop? Dit in verband met de nat / droge modder aan de onderzijde van de hull. Zoals ik nu opmaak uit de foto's lopen de (regen) strepen nu evenwijdig met de zijkanten van de hull, maar als de KV al een tijdje op haar kop ligt en er zijn een paar regenbuien gepasseerd, dan horen de uitlopers richting de grond te lopen. Tevens als je het model op de basis installeert, zorg ervoor dat de koepel een beetje wegzakt in de ondergrond (afhankelijk van het soort ondergrond) vanwege het hoge gewicht.

Ik houd je in de gaten 😛

Jurjen

Ha Jan,

Erg goed dat je door bent gegaan want de KV die ik hier nu zie..... ziet er goed uit! De bodem vervuiling (klinkt als milieu ramp 🙂 ) ziet er dynamisch uit, en de rest van het voertuig komt toch wel vrij licht op me over nu. Her en der nog ff de puntjes op de I (vooral onderkant van fenders) en dan denk ik dat dit toch wel een geslaagd experiment/ model gaat worden. De assesoires passen er ook goed bij. Wat betreft het figuur... zijn die broeken niet uit een latere periode? (+/- '43?) Ik dacht dat er maar weinig KV2's '41 overleefd hebben.

Mzzls

Eelke, ik wist dat ik op je kon rekenen 😀 Bedankt! Mijn KV komt dus in Novy Bug te liggen 😉

Jurjen, ik had niet anders verwacht van een KV liefhebber als jij.... Je hebt een punt vwb de uitlopers, ik ga ermee aan de slag 😉
De KV komt uiteraard weggezonken op het ondergrondje te liggen.

Boris, ik heb geen idee, maar ik ga het even uitzoeken. Aangezien de KV er al een poosje ligt kan het natuurlijk ook 1942 zijn 😉 Het andere figuur in de planning is deze:
15n.jpg

Jan 🙂

Nieuwe foto's; ik heb wat meer 'vocht' toegevoegd, en wat olie/ smeer vlekken gemaakt. De foto's beginnen ook beter te worden, al zeg ik het zelf... 😀

canon262.jpg

canon275.jpg

canon277.jpg

canon278.jpg

canon279.jpg

canon280.jpg

canon283.jpg

Shoot! (schieten maar!)
Jan 🙂

hoe heb je dat toch gedaan met die pigmenten? ik heb zelf van het weekend wat zitten smeren en kleien met verschillende kleurtjes, en daarna vastgezet met WS, maar ik krijg toch lang niet zo'n mooi kleurverloop en willekeurige opbouw.

't gaat de goeie kant op, de olievlekken op de wielen, olie, of tencrosom?

Timo

Hey Jan super dat je er mee door bent gegaan!!
Heb zelf ook wat kits liggen dat ik de moeite niet meer waard vond om mee door te gaan maar door jou vastberadendheid denk ik er toch weer anders over.
Vind dat je goed op weg bent,begint er tof uit te zien.
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat 😉

Bedankt voor de nieuwe inspiratie 😀

Gers!
Zoveel techniek en detailwerk, ik vind het helemaal niet erg dat de kleur misschien niet 100% is. Idd blij dat je ermee door bent gegaan.

De lekkende olie uit het motorcompartiment is heel mooi. Moeten er op de wielen in dat verband trouwens ook geen oliesporen uit de lagers zichtbaar zijn? Je mag aannemen dat die hier ook wat te verduren hebben gehad.

grtz

Ziet er zeker netjes uit, en ik ga mee met PE-ter en Rinke, respect dat je door gaat ondanks alle kritiek in den beginne 😀

Gr.!

Wijnand

Bedankt voor de reacties 😀

Dom, het is toch echt een ander figuurtje 😉

Timo, Ik ben begonnen met structuur onder de eerste verflagen (Hema instant vulmiddel) Na het spuiten van de basislaag is er eerst Tensocrom in zandkleur op gedaan, dat helpt ook voor de kleurnuances. De pigmneten verdeel ik eerst droog op het model, daarna laat ik er WS op druppelen. De pigmenten laten zich daarna blenden met behulp van een penseel. Verdere kleurnuances kun je maken met matte vernis... het wordt net iets donkerder, zonder echt van kleur te veranderen. Eerst verdunnen met een beetje water, en langzaam erop laten vloeien werkt het beste.
De olie is eerst met tensocrom oil gedaan, daarna wat semi gloss vernis en als laatste oil van gunze. De wielen heb ik ook zo gedaan, door de gunze verf met water te verdunnen krijg je dat echte olie effect, zoals olie in een plas water. Ik hoop dat je er wat mee kunt 😉

Rinke, graag gedaan 😉

Peter, bij alle lagers is olie aangebracht, ik ga vanavond dat effect nog wat versterken.

Jan 🙂

Nog een paar foto's. De tracks liggen er nu op, laatste weathering volgt als hij op het ondergrondje zit 😉

canon288.jpg

canon292.jpg

canon297.jpg

canon306.jpg

canon313.jpg

Jan 🙂

ja, daar kan ik zeer zeker wat mee, ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik wat structuur kan kliederen met een beetje acryl pasta en pigmenten, als aangekoekte modder op de hoeken van de spatborden, ik ga er nog eens lekker mee zitten kleien en wat proberen!

Timo

doorzettingsvermogen...

Hallo Jan,

Ik volg deze KV-2 al een tijdje, maar heb tot nu toe niets gepost. Vind namelijk dat een bouwer die (behalve een "way over the top" dio) nog niets heeft laten zien, zich soms maar stil moet houden 😉 . Toch heb ik nu een paar opmerkingen...

Ik vind het leuk om te constateren dat er zéér uiteenlopende meningen over deze KV-2 bestaan. Hier op het Twenot forum is de tendens voornamelijk dat het eerst "super" is, daarna helemaal niets, en vervolgens toch weer wel wat.... 😕 .

Wat het voor mij interessant maakt is dat je aangegeven hebt dat je de KV-2 bouwt voor een wedstrijd op het MIG-forum. Ben dus ook daar maar eens gaan kijken. Wat mij dan opvalt is dat de kritieken daar veel genuanceerder zijn; iets wat ik persoonlijk zeker kan waarderen. En als de "master of modulation" Adam Wilder himself tevreden is over je model, dan kan 'ie toch niet verkeerd zijn toch?

Los van hoe het was (en hoe je er gekomen bent), vind ik het resultaat zoals het nú is zeker de moeite waard. Je doorzettingsvermogen heeft mij zelfs geinspireerd om mijn vroege Tiger met interieur weer uit de kast te halen (wat een rampmodel is dat zeg 😱 ).

Kortom: ik ben benieuwd naar de finishing touches en het dio.

groeten, Richard.

Dit heb je waarschijnlijk wel gezien op ML. Bij jou zit er wel wat meer modder op maar je komt aardig in de buurt

http://images.google.com/hosted/life/f?q=bulge+source:life&imgurl=211f784ddf919dbd

Eddy

Timo, ik ben benieuwd naar het resultaat 😉

Richard, de comentaren op dit forum mogen soms hard overkomen, maar ze helpen wel! Mede daardoor zijn mijn modellen stukken beter geworden door de jaren heen. Het MIG forum is inderdaad ook een aanrader, veel prachtige modellen, goede bouwers en veel hulp.

Eddy, nee, deze foto kende ik niet, maar ik snap nu wel waar Marijn zijn inspiratie vandaan heeft!

Ik heb gisteren een/ het figuurtje binnen gekregen, en ben 'm al aan het aanpassen. Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen.
Jan 🙂

Hey Jan, ja ik weer, die lastige Belg ...

Ik vind dat je gerust nog wat meer modder/vuil op die tracks mag smeren. Ook : op sommige fotoos zie je op de onderkant dat bepaalde stukken geen modder/vuil bevatten , vooral dan de groene strook net naast de wielen , das vreemd...

Op ML zei iemand wat ik ook meteen dacht, een gebroken track was erg leuk geweest , als een tank deze stunt uitvoert kan ik me wel voorstellen dat de tracks er niet zo netjes blijven opliggen, er mag nog wat dynamiek aan toegevoegd worden vind ik, ziet er beetje braafjes uit, snap je 😉

Cheers
Dom

Hi Jan,

Wel ik weet niet goed wat ik moet denken van je KV. Je idee is super en orgineel maar ik zal moeten wachten met echte commentaar te geven tot alles klaar is en ik hem eens in het echt zie ( MF'09 ? ).
Wat ik nu wel al kan zegegn is dat ik hem redelijk donker vind.
Ben benieuwd.

Grtz

Kristof

Vervelende gasten ook die Belgen 😈 😉 🙂

Dom, de KV op mijn voorbeeldfoto heeft beide tracks er nog op liggen, zo'n track breekt niet zomaar.... Ik heb ook met het idee gespeeld, maar ben toch voor de hele track gegaan (misschien veranderd dat later weer als ik wat verder ben)

Kristof, Je zult 'm zeker eens in het echt zien 😉 VWB de kleur, ik kan echt niet tegen die kermit de kikker kleuren die je soms op modellen ziet, in het echt waren ze gewoon veel donkerder. We zien wel wat het wordt...
grtz, Jan 🙂

Er wordt nog steeds aan gewerkt....
Ik ben druk bezig de base te maken:
canon355.jpg

canon354.jpg

Het eerste figuurtje, in de primer.... de tweede is nog onderweg.
canon368.jpg

canon371.jpg

Jan 🙂

Ik ben begonnen aan het eerste figuur, met hulp van Andreas super skin tone set. Het is misschien niet het mooiste figuur ooit, maar ik ben tevreden 🙂
basis kleur
canon408.jpg

eerste highlights
canon413.jpg

tweede highlights
canon417.jpg

eerste schaduw
canon422.jpg

diepe schaduw
canon427.jpg

eerste laag op de kleding
canon434.jpg

canon435.jpg

Jan 🙂

opzich wel netjes toch? ik vindt in ieder geval dat je een beter resultaat hebt gehaald als ik met de verfset van andrea, bij mij komt ie, om het maar zo te zeggen, niet erg uit de verf.

uniform jasje heeft een aangename kleur, maar krijgt het figuur nog een eye catcher als een lichtblauwe sjaal ofzo?

ik vindt alleen wel de basiskleur erg wit, zo wit zag ik er 19 weken terug ook uit, en toen zat er wat weinig bloed in, dus misschien nog een filtertje met een kleurtje als sunny skintone?

Timo

Ik vind de huidskleur eigenlijk niet erg goed gelukt, met Humbroll of olieverf krijg je volgens mij betere resultaten

Het is erg bleek toch wel en het ziet er een beetje ziek-achtig uit inderdaad

Mss toch maar overnieuw doen Jan ? niet te snel tevreden zijn 😉

Cheers
Dom

jawel, zo istie beter, maar ik zie op zijn hand een oranje streep staan, vanaf het velletje tussen zijn duim en wijsvinger all the way naar zijn pols, daar zit normaal (bij mijn hand, maar of die normaal is?) geen schaduw, wel op het velletje zelf.

de foto's zijn wel een ietsje onduidelijk, je ziet nu de hele figuur, en dat is natuurlijk niet erg, maar een iets meer closeup van het gezicht maakt meer duidelijk.

lekker doorverven, we zien het eindresultaat wel!

Timo

Terug
Bovenaan