Omgekeerde KV-2

nou ja, anders had het toch al te laat geweest, ik ga zo de wielen nog even een mooi donkergroen kleurtje geven, en dan begint het tijd te worden voor de volgende foto's.

ik ga toch de dvd over color modulation nog maar eens bekijken, eens zien of ik ook wat leuke highlights kan bereiken!

Timo

Een kleine update....
De voorkant is verweerd, en er zijn wat roest effecten aangebracht. Er is ondertussen al weer wat meer aan gedaan, foto's volgen zodra de boel weer droog is 😉
various062.jpg

various063.jpg

various065.jpg

various072.jpg

schieten maar! Jan 🙂

vliegroest zou zich vrijwel egaal op het loopvlak nestelen, en in een premature fase van een paar dagen, dan zouden het een aantal pitten worden, dit zijn meer vegen, en dat is wat erg duidelijk.

de roest op de loop, die is wel mooi, 't is duidelijk dat daar enige tijd water heeft gestaan, alleen, voor hoelang? zulke hoeveelheden roest kosten toch tijden om te ontwikkelen.

en ik vindt de voorkant ronduit niet mooi, 't is vegerig, of hoe je dat moet noemen, en het "wit" overheerst veel te erg.

oh, en de een of andere vandaal heeft je koplamp gesloopt, das zonde natuurlijk!

Timo

Hoi Jan, ik volg deze op de voet want ik ben benieuwd naar het eindresultaat

ik zie dat je nog een hele lange weg te gaan hebt en ik ben persoonlijk geen fan van al die speciale technieken, eerder een tegenstander, ik bouw liever volgens m'n eigen gevoel

wat je model betreft, die roestwash op de voorplaat kan ik echt niet mooi noemen, dat is gewoon erg kringerig en komt niet overtuigend over !

het groen, daar heb ik ook steeds meer m'n twijfels over, op de foto met de voorplaat op en de kringerige wash zie ik het hele mooie groen van dat kleine kijkgatplaatje (of hoe je het ook noemt), dat vind ik het goeie groen, de rest ziet er me te donker uit, te vaal, te grijzig...(dat ronde deksel op het onderstel heeft ook dat mooie kleur !)

cheers
Dom

Hoi Jan,
Ik volg ook al een hele tijd dit projectje zonder erop te reageren.. Eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet echt wat ik ervan moet vinden.... sommige dingen lijken me nogal overhaast gedaan? correct me if i'm wrong! In vergelijking met je Jagdpanther/ E10 (of was t de E25?:$) vind ik dit nog niet echt overtuigend.
Grtz Jeroen

Jan, ik vind het vervelend om te zeggen, maar ik vind 'm niet de goeie kant uit gaan. 🙁 Ik denk dat je echt netter moet gaan werken, ik zie op veel stukjes nog oneffenheden: op de loopwielen (een effen oppervlak is érg belangrijk als je zilver gaat gebruiken! Je ziet elk krasje), een naad op de idler-armen, een raar structuurtje op de voorplaat (de schuld van Trumpeter, maar let wel op dit soort dingen!), gietnaden op de sleepogen... je wil te snel, jongen! 😉

Probeer ook je stof/modder in dunnere lagen op te brengen; aan die vlek op de rechterfender (op de foto links) zie ik dat je de verf vrij dik opbrengt. Nu lijkt het wat te vlekkerig en krijg je van die lelijke droogranden. Met dunnere lagen kun je ook makkelijker corrigeren, zeker met acryl.
De kleur van het stof/modder vind ik wat vaal, maar dat kan natuurlijk wel. Wel moet je er rekening mee houden dat dit soort kleuren veel valer opdrogen dan dat ze lijken als ze nog nat zijn.

Sorry dat ik geen positiever verhaal heb, maar je hebt met de E-10 laten zien dat je veel potentieel hebt, maar je hebt nu even een duwtje in de juiste richting nodig. 🙂

Groet,

Eelke

Bedankt voor jullie reacties 😀

Timo, er zijn ondertussen nog twee lagen roest aangebracht over de wielen, inclusief donkerder pitten 😉
De voorplaat is ondertussen ook al verder verweerd.

Dom, over de juiste kleur groen voor WO2 russen is al veel discussie geweest.... het kermit de kikker groen is in ieder geval ver van de 'echte' kleur 🙄 check deze KV-2 maar eens: http://www.ww2incolor.com/soviet-union/____-2_001.html
Ik heb de kleur slechts gebruikt als contrast kleur, en vind 'm zelfs daarvoor eigenlijk spug lelijk. Kijk ook even naar de vlekkerige vervuiling van de KV-2 op de foto.... vuil zit overal, niet alleen in de hoekjes en gaatjes 😉

Jeroen, wat is gehaast? ik ben er pas een maand of wat mee bezig 😛 Het komt uiteindelijk wel goed 🙂 Als ik morgen naar de bouwavond ga neem ik 'm wel mee.

Jan 🙂

Eelke, ik heb 'm inderdaad nogal snel gebouwd (was oorspronkelijk bedoeld als een snel tussendoortje 🙄 ) en hier en daar wat slordig gewerkt.... dat valt nu , zeker zo uitvergroot, op op de foto's. In het echt valt het wel mee met die wielen, bovendien komt er nog een track overheen.... Die vreemde structuur is alleen op de foto zichtbaar, erg irritant. Daar kan ik verder niks aan doen, maar die gietnaadjes ga ik wel even aanpakken, dat kan natuurlijk niet.
De stoflaag is Tensocrome, niet echt dik aangebracht. Als je het erop 'smeert' zie je er bijna niks van (het is net water) pas als het droog is zie je resultaat.
Jan 🙂
ps
Ik zal zo even wat foto's maken van het werk van gisteren 😉

Jan Peters zei:
Die vreemde structuur is alleen op de foto zichtbaar, erg irritant.
Nu ik het weet zie ik 'm ook zonder camera 😕 😈 😈
De bovenkant van de hull zie je straks echt niet meer, dus daar maak ik me niet zo druk om, ik ga daar verder ook niets meer mee doen.
Even snel wat foto's gemaakt, om te laten zien hoe hij er nu voor staat, vrijdag ga ik er weer mee aan de slag 😉

various074.jpg

various075.jpg

various076.jpg

various077.jpg

various078.jpg

various080.jpg

various081.jpg

various082.jpg

Jan 😀

Ik heb 'm vandaag op de bouwavond in Zutphen nog eens tegen het licht gehouden, en besloten om de stekker eruit te trekken 🙄
Het gaat niet zoals ik 'm hebben wil, en ik begin er met tegenzin aan te werken.... niet de bedoeling van een hobby lijkt me....
Wellicht komt hij ooit terug in een andere vorm 😉
Jan 🙂

Zonde Jan.
uiteindelijk was het vast wel wat leuks geworden. Het ging er allemaal al beter en beter uitzien.

Ha Jan,

Idd jammer, maar ik denm een juiste keuze. Zoals je zegt moet je er plezier aan beleven, en als dat weg is en je er met tegenzin aan zit te werken is dat zonde, en kan zelfs resulteren in algehele tegenzin. Persoonlijk vond ik dit model ook niet de goede kant op gaan (vooral als ik modellen als de Hetzer en E-10 van je gewend ben.) Ik hoop dat je met de E-25 een frisse start kan maken, en wellicht pak je hem ooit weer op. 😉

Mzzls

Jammer inderdaad maar ik vond het persoonlijk allemaal een beetje gekunsteld, alsof je teveel een bepaalde techniek tevergeefs onder de knie probeerde te krijgen, werk volgende keer gewoon op je eigen manier, werkt veel vrijer en gelukkiger 🙂

cheers
Dom

Ik heb me -net als sommige anderen- even afzijdig gehouden van dit draadje, omdat ik twijffels had (vooral over de onderkant zelf) maar ook ben gaan inzien dat sommige extreme voorstadia juist kunnen eindigen in een fraai model (neem al die modellen van Wilder etc).

Maar de laatste stappen zijn wel inspirenend! Zo ook deze:

various076.jpg

De roestige plekjes op het aandrijfwiel, hoe heb je die gemaakt? Penseel en welke verf? En dan het dunne randje roest-water dat dan naar beneden is gelopen, en blijft hangen, erg fraai!

Eric[/img][/url]

nou, fraai is dat, ik gebruik em namelijk als soort van step by step op m'n t34. ik ben nu aanbeland op het filter gedoe, en de nodige washes zijn er al opgekomen. wel nog ff wachten op een paar dingetjes, maar het wordt echt mooi, aan de hand van de kleuren zoals jij ze hebt omschreven.

ik heb alleen minder gemoduleerd, want dat vindt ik maar niks, m'n eigen, kloot maar een eind heen methode werkt wat dat aangaande beter vindt ik!

ik zal misschien vandaag, anders morgen eens foto's maken van het resultaat tot nu toe, je herkent em nie meer terug!

Timo

nix van, ik ga stom door, het begint nu net mooi te worden, nog vrijwel niets aan verkloot, en als ik em straks naast de vorige kleur laat zien, dan geloof je niet dat het hetzelfde ding is, hij is nu donker, mean, met mooie witte letters, donkere plekken, noem het maar op!

Timo

moedig maar m.i. wijs besluit. Zoals ik in Eindhoven al zei leek me dit "geval" ( op zijn kop én moduleren) één van de meest ambitieuze projecten die ik het afgelopen tijd heb zien passeren...

Succes met de M1
Staf

f

Jammer Jan,

maar dan heb je meer tijd voor de E-25 en de V-1.

Er wordt wel veel over gesproken trouwens :

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=0bc7c5712a6d7cbf8f1294b60fdc6f34

Masssol,
Dan. 😉 😉 😉 8)

Jan, even een tactische terugtocht. Even alles laten bezinken. Even wachten tot de storm is geluwd. En dan er tegenaan. When the going gets rough, Peters gets going.
Nou als dit aankomt weet ik zeker dat ik iets geleerd heb sinds januari. 😉

Cheerio, Arno

Aaaargh! Roy, wat ben je begonnen jongen!! 😱 🙂 🙂
Briljante filmpjes allemaal, we (mijn vrouw en ik) hebben er hier smakelijk om gelachen 😀

VWB de KV... an sich is het allemaal wel te doen, maar de basis is niet goed genoeg naar mijn zin, en , zoals Staf al aanhaalde, het moduleren en omkeren van het model is een flinke kluif 🙄 Als ik hier nu mee door ga weet ik dat hij uiteindelijk nooit helemaal naar mijn zin is.... Ik zet 'm voorlopig even aan de kant, misschien pak ik de draad later weer op.

@ Eric, de roest is gemaakt met vallejo panzer aces light rust voor de aflopers/ basis, sterk verdund met water en in 2 of 3 laagjes aangebracht. De donkere chips zijn dark rust, ook van panzer aces, aangebracht met een sponsje. De roest op de buitenste ring is Tensocrome light rust.

Jan, trek het je niet aan. Het is een complot van mensen die jaloers zijn op je Distinctive Dutch Modeller Award.

Kijk zelf maar:
http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=e365d8b7ec215b9112e775de99127ca8

Kijk ik vindt het wel welletjes. Jan zeg de plug eruit te trekken en het is nog lang niet 1 april.
En jullie blijven maar doorgaan met grapjes erover te maken.
Begrijp me niet verkeerd ik houdt wel van een grap en Jan ook, zo ver ik hem ken.
Maar genoeg is genoeg.
Sorry, misschien ligt het aan mij, ik zit even niet lekker in mijn vel.
( geen zorgen)
Maar Jan verdient beter. Toch?

Cheerio, Arno

hallo
he jan je moet gewoon lekker door gaan met je kv-2. en lekker verder experimenteren.

en hier nog een filmpje van mij

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=076a33fc4608bafbcaa1556eb3244a62

gr devlin

Ik zeg, gewoon lekker door gaan met de KV-2. 😀

En even off-topic : Misschien een leuke wedstrijd: Wie kan het leukste Bombay-tv filmpje maken m.b.t. modelbouw 🙂

Gr.!

Wijnand

ArnoRiedel zei:
Kijk ik vindt het wel welletjes. Jan zeg de plug eruit te trekken en het is nog lang niet 1 april.
En jullie blijven maar doorgaan met grapjes erover te maken.
Begrijp me niet verkeerd ik houdt wel van een grap en Jan ook, zo ver ik hem ken.
Maar genoeg is genoeg.
Sorry, misschien ligt het aan mij, ik zit even niet lekker in mijn vel.
( geen zorgen)
Maar Jan verdient beter. Toch?

Cheerio, Arno

Arno, ik heb de tranen in mijn ogen staan.... maar dan wel van het lachen!! Die filmpjes zijn hilarisch!! 🙂
Het heeft mijn negatieve stemming over de KV veranderd in iets positiefs, allemaal bedankt daarvoor!
Jan 😀

dus, je gaat er mee door en laat me zien hoe ik nu verder moet met m'n t34je? dat zou mooi zijn, ik kan nog wel wat tips gebruiken...

nu heb ik in een van m'n voorgaande posts gezegd dat ik foto's zou maken, maar dat is er niet van gekomen.

misschien vindt je je model zelf dan wel niets, maar het werkt voor mij anders prima inspirerend, en het doet me vooral goed dat ook de goeien eens fouten maken, men leert fietsen met vallen en opstaan, maar vooral door ermee door te gaan, volgens mij kan dit met dit ding ook wel lukken, zolang je maar oog houdt voor de kleine details, en vooral door ons te blijven uitleggen hoe en wat je precies hebt gedaan, werkt beter als het boek van mig...

Timo-> en is het nou eens klaar met die stomme filmpjes, ik heb nu al een paar keer een zere bek van het lachen gehad!

Terug
Bovenaan