Af! Oh Shit

Dit model is af!
Indien je zo nu en dan een doos uit de voorraadkast trekt en het weer eens niet kan laten ☹️ tegen beter weten in 🤪 om toch maar weer aan een nieuw project te beginnen ondanks dat je het vorige nog niet voltooid hebt dan kan het even duren voordat er een diorama gereed is.😉
Deze (geïnspireerd door onderstaande foto) met de Program 5 M49 Monitor,de M113 ACAV van AFV en figuren van Bravo6 kan nu eindelijk de vitrinekast in.(als die af is 🙂)

B4DE955C-3AD5-4059-9C1F-FD0AFDA2FC95.webp
2219E33F-8AE8-4C2A-9333-47499D38E7D3.webp
117DF389-2545-4AEE-8F00-0C04FE97CCDE.webp
C319B3B3-6FE4-49E1-8B09-4778362FEC1E.webp
053555FE-B04E-4299-A6F5-F9D8AD207EEA.webp
048C75AE-4F1C-46F3-9731-E6EAFD585F91.webp
801FD9C0-7504-4FF3-9B1F-A0C01D899C20.webp
325B6A82-47E7-4C23-9356-65DD1D248B02.webp
541CEB54-A27D-4128-BB0D-07FB1C21527D.webp
04AC164B-2DA2-4FBB-A744-81B38A911FB2.webp

Mooi Ronald, ik mis nog wat blauwe lettertjes op de witte radarbol, en deze ziet eruit alsof hij alleen maar aan de grond is gelopen ipv uitgefikt?

Het ziet er allemaal goed uit Ronald 👍 maar ik mis de actie van het "O Shit". Mijn interpretatie is dat de Monitor enigszins slagzij maakt ? 🤔

ik mis nog wat blauwe lettertjes op de witte radarbol
Ik niet 😉 blauwe lettertjes 🤔 op zowel foto’s van de riverine boats of modellen hiervan heb ik dit nog nooit gezien.

71699386-BD0D-4498-AD65-658632C75B92.webp

deze ziet eruit alsof hij alleen maar aan de grond is gelopen ipv uitgefikt?
Geïnspireerd door wil toch niet zeggen dat ik het precies zo ga maken zoals het op de foto te zien is.
De PBR b.v. op de onderstaande foto gaat ook “ koppie onder” zonder dat het in de fik staat.

0258F662-10C3-404A-ACB2-33ABC4C4A817.webp

Zie de foto, dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik die witte kaas zag 🙂 ik vroeg me af ivm de brand aan boord op de echte foto en het ontbreken van brandsporen op de jouwe, kan bvb best aan de foto liggen of weet ik het wat. Ik vind em in ieder geval gaaf!

Bijlagen

• 0322060_o1_FS16ix.webp
    0322060_o1_FS16ix.webp
    18,1 KB · Weergaven: 1
maar ik mis de actie van het "O Shit"
Dank je Peter,ik weet natuurlijk niet wat jij precies voor actie verwacht bij “Oh Shit” maar er is gewoon geen actie.Het is zeg maar de reactie van hen die tijdens hun patrouille onverwacht deze verlaten (vlag verwijderd) half gezonken Monitor passeren.
Een beetje de reactie denk ik als jij b.v. een dagje het “mooie” Amsterdam zou pakken en bij aankomst ineens ziet wat een bende het is ☹️ en vervolgens de enorme rij bij de modelbouw winkel die je wou bezoeken.🙂

Mijn interpretatie is dat de Monitor enigszins slagzij maakt
Enigszins slagzij gemaakt 🤔 wat moet ik daar nu op zeggen zonder enigszins 🙂 bot over te willen komen Peter,op de foto’s is dat "enigszins" toch wel duidelijk te zien.🤓😉

C1540592-2B9F-4358-B7C0-BECE7EE27841.webp
FC0B13F4-057C-49D1-8ACE-20DA4F01D3E7.webp

Ik vind m erg mooi, maar ik snap Peters reactie ook. De titel doet vermoeden dat er wat aan de hand is/ mis gaat. Dat was tenminste mijn eerste aanname. Bij het zien van de eerste foto in combinatie met de titel verwachtte ik dat er volk van de zinkende boot af kwam richting het volk aan de wal.
Nogmaals, ik vind m erg mooi, ook zonder 'actie'.

Ik denk ook dat dit stomweg te groot is voor een actiescene, dr staat een m113 in een hoekje, wat aangeeft hoe groot het bakbeest is, dan wordt alles integreren in een actiescene wel een hele kluif!

Het is zeg maar de reactie van hen die tijdens hun patrouille onverwacht deze verlaten (vlag verwijderd) half gezonken Monitor passeren.

Ik wil niet muggeziften hoor Ronald en ik begrijp je insteek absoluut maar als ik zo vrij mag zijn.. 😉 :

"Oh Shit" vind ik eerder een uiting van verrast zijn. Dus in dit geval wanneer men plotseling de verlaten Monitor zou waarnemen maar
hier is de M113 de Monitor al voorbij en zo ook het moment van verrassing. Ik zou dan "Shit man.." passender vinden.

De slagzij is duidelijk jazeker. Ik wilde eigenlijk zeggen dat het drama (in mijn beleving) wel meevalt want ik zie wel
enigszins slagzij ja maar in absoluut stil water.
Verder zie ik geen schade of andere sporen van een drama dat een "Oh shit" zou uitlokken....

Gewoon mijn observatie hè Ronald ? prachtig diorama maar ik vind eigenlijk alleen de titel niet goed passen 😏

Ik vind m erg mooi, maar ik snap Peters reactie ook. De titel doet vermoeden dat er wat aan de hand is/ mis gaat. Dat was tenminste mijn eerste aanname. Bij het zien van de eerste foto in combinatie met de titel verwachtte ik dat er volk van de zinkende boot af kwam richting het volk aan de wal.
Nogmaals, ik vind m erg mooi, ook zonder 'actie'.
Dank je Jan,de titel op zich kan uiteraard door eenieder op het eerste moment anders geïnterpreteerd worden maar je zou zeggen dat vervolgens de foto's dan toch enige opheldering moet geven met wat ermee bedoeld wordt.
Ik associeer "Oh Shit" niet direct met actie maar eerder een reactie/gedachte op o.a. iets negatiefs wat je onverwacht ziet of meemaakt.

Ik wil niet muggeziften hoor Ronald en ik begrijp je insteek absoluut maar als ik zo vrij mag zijn.. 😉 :

Dat mag altijd Peter,het is nu weer de tijd voor muggen.😉

Oh Shit" vind ik eerder een uiting van verrast zijn. Dus in dit geval wanneer men plotseling de verlaten Monitor zou waarnemen maar
hier is de M113 de Monitor al voorbij en zo ook het moment van verrassing. Ik zou dan "Shit man.." passender vinden.

Dat is ook een uiting van verrast zijn,maar als ik eerlijk ben dan vind ik dit nu wel een beetje een voorbeeld van muggenziften. ✌🏼🙂
Als “Oh Shit” al dan niet niet gewoon algemeen bedoeld is,waarom zou het dan speciaal “de M113” zijn,het kan bij wijze van spreken ook de reactie zijn van de laatste infanterist.

De slagzij is duidelijk jazeker. Ik wilde eigenlijk zeggen dat het drama (in mijn beleving) wel meevalt want ik zie wel
enigszins slagzij ja maar in absoluut stil water.
Verder zie ik geen schade of andere sporen van een drama dat een "Oh shit" zou uitlokken....

Ja,wat moet ik hier nu op zeggen 🤔 het zijn jouw gedachten.
In mijn beleving is een verloren gegane half gezonken Monitor wel degelijk een drama of dit nu wel of niet in stil water te zien is.Ik snap ook niet wat dat ermee te maken heeft,het veranderd niets aan wat er met deze Monitor gebeurd is,het ligt daar misschien al dagen/weken.
De gehele linkerkant (niet enigszins 😉) ligt onder water,het lijkt me dan voor de hand liggend dat deze Monitor vanaf de andere oever aan die kant geraakt is en de schade zich nu onder water bevindt.

Gewoon mijn observatie hè Ronald ? prachtig diorama maar ik vind eigenlijk alleen de titel niet goed passen 😏

Dank je Peter,wat betreft de titel verschillen we duidelijk van mening.👍

Terug
Bovenaan