nog meer sculpt update 17-5

Hey,

Hier is het figuur waar ik op het moment bezig mee ben geweest.
Het is even stil geweest bij het sculpturen omdat ik moest wachten op een aantal Aber setjes die ik hiervoor heb besteld.
En ik heb de afgelopen weken contact gezocht met een aantal sculptuurders die dit als beroep doen, daar heb ik een hoop tips van gekregen.

Het wordt een Waffen SS soldaat, Waar en wanneer het is weet ik nog niet.
Ik heb wel zitten zoeken voor onderwerpen en idee'n maar heb weinig kunnen vinden.
Mischien dat iemand me daarmee kan helpen?

Hij staat met zijn linkerhand in zijn broekzak en met zijn rechthand zal hij zijn wapenband vasthouden.

Ik moet nog zijn linkerbroek bijwerken aan de bovenkant mischien dat ik dat stuk nog een keer overnieuw ga doen.

Nick

Hey,

Dankje Robert.
Erwin je kan het figuur een beetje verglijken met die van Calvin Tan die hij maakt in zijn boek.
Degene die hij uitgebreid laat zien hoe hij die sculpt.

Nick

He Nick,
Dit gaat de goede kant op. Let wel op dat de basis van het torso niet te 'vol' is, anders kun je geen kant meer op als je er nog putty op moet doen.
(zegt deze amateur-sculpter die pas anderhalve fig op z'n naam heeft 😉 )

Hey,

Dankje Roy, al de tips kan ik gebruiken 😉

Ben er even aan verder gegaan gisteren avond heb er vandaag jammer genoeg niets aan kunnen doen.
Dit is hoe het ongeveer moet worden, ik moet natuurlijk nog een hoop aan de handen, broek en de rest doen maar hier zie je wel hoe het er ongeveer moet gaan uitzien.

Nick

Hoi Nick,

ik moet zeggen dat het er wel aardig uitziet. Knap hoor 🙂
Misschien dat de plooien in de broek iets langer zouden kunnen zijn?

groeten Lars

Hey Lars,

Ik ben nog lang niet klaar, ik hoop dat ik hem af heb voor 9 Juni ik maak maar 4 uurtjes per dag dus heb ik een stuk meer tijd om aan dingen zoals dit aan te werken.

Ik moet nog een hoop schuren, ik moet wel zeggen dat ik heb op de foto een stuk erger vind uitzien, hij ziet er een stuk lelijker uit dan dat ik hem werkelijk vind, de plooien lijken veel dieper dan dat ze zijn.

Weet iemand of er nog een soort van sculptuur onderdeel is bij de meeting 9 Juni?

Gr
Nick

boris bakker zei:
Ik vind wel dat het tasje achter wat groot en bol is.

Hij heeft er gewoon een heel brood erin zitten Boris 🙂 .

Nick, wat bijvoorbeeld de broodzak en andere atributen betreft mag je best een beetje smokkelen van bestaande plastic kits. Heb ik ook gedaan 😳 . Concentreer je op het basisfiguur en die details scratchen komt vanzelf. Maar tis natuurlijk meteen een goede leerschool.

Hey Mensen,

Bedankt voor de complimenten en aanmoedigingen dit maakt het altijd voor mij leuker, ik dacht dat niemand mijn figuur zag 😳
Ik heb die broodzag er alweer afgehaald, ik had een laagje MS over een van de broodzakken van dragon en daarop een beetje detail gemaakt.

Ik ga binnenkort nog een beetje hulp inroepen van een paar andere mensen die mischien nog een beetje verstand heeft van hoe ik dit figuur krijg zoals die hoorde te zijn.
(Volgens mij klopt het met de Kar)

Met maar 4 uurtjes stage per dag heb ik een hoop vrije tijd dus hier zijn de volgende foto's.
Voor

En na, ik heb zijn vest hierna nog een beetje veranderd

Het is natuurlijk nog lang niet klaar, hoofd blijft niet op deze manier en er zijn altijd nog dingen die ik moet bijwerken.

*(Boris je moet meer fotos posten van jou figuren 😀 )

Gr
Nick

Zo hier volgende fotos ben bezig geweest met zijn arm en het begin van zijn camo.

Er worden nog een aantal dingetjes hersteld bij zijn arm en de camo gaat nog verder doorlopen hieronder komt zijn standaart german uniform het enige probleem wat daar zal worden is de knopen 😱

Ik kreeg het idee van deze foto die ik heb:

En als iemand nog mooie fotos zoals deze heeft wilt die ze dan of posten of sturen naar mij.

Ik moet wel zeggen het ziet er allemaal een stuk 'viezer' uit dan het werkenlijk is

Gr
Nick

dankje erwin,

Een beetje laat maar ik ben er niet zoveel meer mee bezig geweest ik wilde eerst een ander diotje afmaken, die heb ik vandaag afgemaakt voor overloon dus ik denk dat ik zometeen nog even er mee doorgaat.

Hij zal waarscheinlijk bij de "work in progress" staan.

Gr
Nick

Heej Nick,
Ik vind het boeiend wat je doet.
Heb je misschien ook andere hobbies waarin
je zo beeldend bezig bent=
Je hebt zo helemaal de vrije hand om te bepalen
hoe je figuur eruit gaat zien. Misschien heb je het zelf al,
maar ik heb hier een boek over Duitse uniformen.
Naar periode ingedeeld, ze vonden mensen bereid de pakken te etaleren en het geheel lijkt wel een Wehkampcatalogus qua opzet.
Aan de hand van dat boek krijg ik iig een goed idee van de camouflagekleuren.
Groet,
René

Hey Rene,

Dankjewel leuk om te horen.
Ik ben dat ik weet al sinds jongs af aan bezig met dingen bouwen.
Het leuke vind ik er ook aan dat je precies kan bepalen hoe het er allemaal uit gaat zien alleen de grote fout bij mij is dat ik het telkens weer verander.
Ik heb ook een aantal boeken over uniformen en het is allemaal heel handig voor hobbys zoals dit.

Ik ben trouwens ook nog een keertje van plan om met deze bust wat te gaan maken:

mrl_BU06.jpg

Gr
Nick

Sow Nick...,
veranderen is typerend voor de innerlijke groei
van het proces. Het kunstwerk is nooit af, en mag dat ook
niet zijn. Ik vermoed dat je van deze transformaties geniet,
als onderdeel van het proces.
Gelukkig kun je het in deze hobby zowel in de diepte, als in de
breedte benaderen.
Zonder je de stroop rond je mond te willen smeren, vraag ik me af
of je ook zelf het gelaat van de buste gesculped hebt.
Dat zou kunnen verklaren waarom jij als énige vindt dat de Sixtijnse kapel
voor je gevoel nog niet helemaal af is als je er foto's van ziet 🙂
René

Ik vind bij heel veel dingen dat het nooit af is alleen weet ik nooit wat ik moet doen om het wel af te krijgen.
Ik hoop dat die bust te koop staat in overloon, het enige wat er egt jamer aan is is dat hij niet een normale pose heeft hierdoor kan je hem niet iets normaals geven.
Ik heb deze bust niet gesculpt deze bust word wel eens vaker gebruikt om hem een outfit te geven.
Ik ben geen artiest en ik denk dat egte artiesten vragen kunnen beantwoorden zoals jij die vraagt over de 16th kapel 😉
Ik ben er gisteren weer mee bezig geweest ik ga proberen om het figuur iniedergeval af te krijgen voor overloon, ik weet niet of het gaat lukken met de arm.

Gr
Nick

nickverbakel zei:
Ik ben geen artiest en ik denk dat egte artiesten vragen kunnen beantwoorden zoals jij die vraagt over de 16th kapel 😉
De wat kapel? 😕 😱 ...
Het is geen zestiende kapel ofzo, maar de Sixtijnse, genoemd naar paus Sixtus IV!

eh eh,..je kunt we wat Nick! 😀
Jij bent écht wel een artiest.
Je bent zeer scheppend bezig en je pint je niet vast op
de figuurtjes waarbij je je alleen nog op het verven hoeft te richten.
Daarnaast heb ik toch wel het gevoel dat de Sixtijnse kapel af is.
De reïncarnatie van Michelangelo krabt zich misschien achter zijn(haar)
oren.
Ben persoonlijk wel benieuwd naar hoe dit bij jou begonnen is.
Mensen die al blij zijn dat de figuurtjes uit de doos zonder al teveel werk gewoon passen, zien in jouw werk het hoogst haalbare.
Herken het in zoverre dat ik de liedjes van de Eagles op mijn gitaar kon
dromen, ben ik zomaar ooit opeens met Bach begonnen.
Stop hier vooral niet mee!
René

Sorry Martin 😳

voor mij is een artiest bijvoorbeeld een schilder iemand die zeer begaafd is in hetgeen wat hij doet.
Ik ben eigenlijk een beetje bang voor het schilderen, het schilderen gaat mij neit zo goed af de laatste tijd 🙁
Bij mij begon het vooral met figuren die ik niet de goede houding vond hebben en ik had luc klinkers werk gezien.
Het moeilijkste wat ik nu heb gemerk met sculpturen zijn de hals van de jas.
Ik ben ook nog niet van plan om er snel mee te stoppen 😉
Gr
Nick

Ik heb er wel al een aantal keren over gedacht om te stoppen maar nadat ik de aber setjes binnen heb gekregen is het toch wel weer leuk om te doen.
alleen heb ik soms niet genoeg ideeën veel van wat ik bedenk ik allemaal veel te moeilijk om ook te kunnen maken en ik ben altijd heel erg veel eisend van mijzelf en dat is denk ik niet altijd voor het beste.

Ik moet ook nog even Frank Haspels en Timo de Porto bedanken voor de loodfolie en voor de decals!

@ eric sorry ik heb nog steeds niet jou sokkel gebruikt 😳
Gr
Nick

Zo gisteren avond heb ik zijn arm er op gezet het was een lastige klus waar ik toch wel tegenop zat om te krijgen zoals ik wil, maar het is goed gelukt.
zometeen ga ik zijn hand maken nog een beetje dingen bijwerken en heb er al een ondergrondje voor gemaakt dus hij staat zaterdag plus ondergrondje en hopenlijk en zijn vingers dit zal ook nog wel een lastige klus worden.

Gr
Nick

Terug
Bovenaan