Nieuw in modelbouwland!

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk, maar snap het niet helemaal, Tamiya heeft een leuke Opel Blitz en Dragon een leuke Maultier
Tamiya’s Opel Blitz is die van Italeri 🙂 Die modellen zijn ondertussen zo’n 50 jaar oud, met mankementen waar mensen tegenwoordig meer over vallen dan vroeger, dus voor wie een nauwkeuriger, beter gedetailleerd model wil, zullen die van MiniArt goed van pas komen, denk ik.

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de tamiya kit een allegaartje is van een chassis dat niet bij de aandrijflijn hoort, en een niet bijpassende cabine, maar aangezien het onderwerp an sich me niet zo kan bekoren heb ik de informatie ook niet bewaard of onthouden waar ik het heb gelezen

Deze nieuwe van Miniart is de eerste 1:35 uitvoering van het "A" type dat staat voor "Allrad" oftewel op alle wielen aangedreven.
Tot nu waren we voor een 4-WD type aangewezen op de ombouw sets van Plusmodel (die er ook één heeft voor de 3t Benz truck).
Deze 4-WD Opel spreekt me zo aan door een wat brutaler aanzicht vanwege de aangepaste cabine (staat verder naar voren).

blitz_tr%5B1%5D.webpLKWOpelBlitz6700APritscheAggr4x41942.webp

Een uitgebreide review van de Tamiya Opel Blitz is te lezen op Track-Link

Jammer dat die ME 262 niet in 1/35 us. Stiekum staat deze op mijn wishlist.....

Laatst bewerkt:
Kijk eens op de box art linksboven bij de Minart Maultier ..
Als dat een hint voor de toekomst is.... Hoe groot is dat dan wel niet in 1/35

MiniArt Maultier.webp

Classy Hobby een 1/16 Stuart Recce

Een nieuwe Schwimmwagen van Tamiya

Een nieuwe Cromwell van Airfix

Een nieuwe Wrecker van Thunder Model

Gecko, marines voor de Vietnam Otter

Kijk eens op de box art linksboven bij de Minart Maultier ..
Als dat een hint voor de toekomst is.... Hoe groot is dat dan wel niet in 1/35
Te groot voor in de hal bij jou !

Ik heb best een ruime hal, maar dat gaat idd. niet passen.

Ik zie vooral een trainingswand voor de luchtbuks of een nerfgun ofzo.. ik zit onder een schuin wand, daar kan geen vliegding aan de muur, ik heb al geneens plek voor mn gebouwde modellen nog...

Ik verheug me nu al op 1:35 diorama met een DC10 met rijen militairen die op uitzending gaan en wat MB’s en DAF 4442 erbij…

Helaas bij mij eerder dat laatste... in heel erg natte periodes kan er wel een halve meter water in staan.
Maar back on tank topic: de nieuwe Tamiya M24 Chaffee moet er komen hier, al is het maar vanwege het 1/72 Matchbox modelletje waar mijn hobby ooit zo'n beetje mee is begonnen. Volledig nieuw ontworpen, en wss van uitstekende Tamiya standaard.

Terug
Bovenaan