nieuw dio in de dop

Beste leden,

Na ruim 6 jaar heb ik de drive weer gevonden om weer eens een "groot" diorama te maken.
Zoals het nu bijstaat is het natuurlijk nog allemaal erg kaal maar daar zal zeker verandering in komen.
Jullie kunnen al wel een beetje zien wat er zal worden gecreeerd.
Maar de zoektocht naar nog bijzaken is nog in volle gang ik heb nog lang niet echt alles gevonden wat ik wil gaan plaatsen.
Mochten er vragen wezen dan zie ik ze wel tegemoet..

Dit is gewoon even een preview..

cheers

Eric

DSC00043.jpg

DSC00036.jpg

DSC00039.jpg

DSC00038.jpg

Hallo Eric,

Ik sta (denkbeeldig dan) achter je ! En ga dit zeker volgen.
Altijd prachtig om ook wat omgeving te zien, zelfs als dat functioneel niet strikt noodzakelijk is.
Geeft gewoon beter de sfeer weer naar mijn gevoel.

Hoe goed ze ook gemaakt zijn, als je op een tentoonstelling een hele rij vignettes ziet, heb ik zoiets van: ok mooi voertuig, door naar de volgende (20 sekonden ?). Bij groter blijf je toch langer staan om alles te bekijken.

Succes, Wim

Dag Eric, ook ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Alvast 1 opmerking/vraag( geen kritiek): het hooi of het stro in de kar: Laat je dat zo? Het oogt nl veel te grof voor deze schaal.Ook ligt het zodanig in de kar dat elke boer hier buikpijn van zou krijgen.
Ik heb gemerkt bij het dioramabouwen, dat juist deze dingen het verschil maken.
Bij veel diorama's zie dat natuurlijke materialen gebruikt worden en ook natuurlijk gelaten wordt. Een diorama is echter een afbeelding van de werkelijkheid met veel kunststof. Daarvan doen we de moeite om het "echt"te laten lijken.Maar je blijft altijd zien dat het zo "gemaakt"is( door verf,weatheren, washes ed.) Het hooi in een hooiwagen moet dus eigenlijk op schaal nagemaakt worden en dan zo bewerkt worden dat het net echt lijkt.
Een voorbeeld zie je bij houten planken van bruggen in diorama's.Sommigen gebruiken echt hout en laten het ook zie.Maar je ziet dat het niet "echt"overkomt, anderen verstaan de kunst om plastic plaat zo te bewerken met weathering, washes ed dat je het gevoel krijgt dat het houten planken zijn.

paul haring zei:
Dag Eric, ook ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Alvast 1 opmerking/vraag( geen kritiek): het hooi of het stro in de kar: Laat je dat zo? Het oogt nl veel te grof voor deze schaal.Ook ligt het zodanig in de kar.

Paul, het "hooi" wordt zeker nog vervangen het was alleen bedoeld om een impressie te geven.
Het is trouwens al moeilijk genoeg om hooi te vinden in de juiste samenstelling in de juiste schaal. ik en er nog naarstig naar op zoek. MOcht ik het niet kunnen vinden neem ik denk langere sprieten en leg die er wel netjes gestapeld in. Het is dan geen hooi meer maar mais strengen. Dat komt dan weer denk ik weer beter in perseptie. Maar ik brain storm er nog over.

Verder wordt de truck volledig aangekleed met radio apperatuur en de daarbij behorende antenne's.
Ook wordt het een NON combat setting.
Het personeel dat ik erbij ga plaatsen zijn Luftwaffe funk operators die net wakker zijn geworden en genieten van de Franse zomer ochtend met alle gekke kampeer perikelen die er bij horen.
Je weet wel hoe mensen wakker worden na een koele kampeer nacht en zich dan op te kalefateren om de dag te kunnen starten.
Het zijn mannen die nog niet over hun schouder hoeven te kijken of er al geallieeerden zijn te besnuffelen want die waren er nog niet in de zomer van 1940.
Het enige dat ze doen is het radio verkeer in de gaten houden en regulieren en dispatch laten versturen door ordonansen ( wellicht nog een motor bijplaatsen )
Verder komt er loslopend klein pluimvee ( kippies)
Wel zal de truck worden weggecamoufleerd dmv een net om hem van bovenaf ( lucht verkenning ) niet te laten opvallen. ( zeker een doek over de voorruit van de truck vanwege de weerspiegeling door de zon )
Dan rest verder de boel aankleden met een hoop idillisch groen zo dat het rust en sereniteit gaat uitstralen.
Het zal een heel werk worden maar ik vindt dit nu eens echt leuk om te doen en eens een keer echt iets heel anders neer te zetten.

Ik houd jullie op de hoogte.

Cheers

Eric

Terug
Bovenaan