Nederlandse Leopard rupsbanden 1:72

Interesses
Wiel- en rupsvoertuigen van de Koninklijke landmacht
Schalen
  1. 1:72
Voor een toekomstig project ben ik op zoek naar de rupsbanden van de Nederlandse Leopard 1.

Als ik het goed heb zijn dit Diehl D139E2 rupsbanden. Ik ben een aftermarket setje tegen gekomen van Modell Trans Modellbau (https://www.scalemates.com/kits/mod...193-leopard-1-early-tracked-gear-set--1573472)

Deze set kost € 8.50. Opzich een prima prijs maar ik heb, minimaal, 3 sets nodig. Met een paar euro aan verzendkosten erbij komt de prijs snel tussen de 30,- en 35,- euro denk ik.

Nu kwam ik op internet een 3D file tegen (Diehl D139E2 Tracks - Leopard 1) voor het zelf printen van deze tracks. Het bestand kost 12,50 euro. Ik zou dan alleen moeten kijken om deze ergens te laten printen en iemand die ze kan downscalen (is dit een bestaand woord) naar 1:72.

Heeft iemand een idee wat de printkosten omgeveer zouden zijn voor deze tracks, vanuit bovenstaand bestand, in schaal 1:72?

Gewoon even Jasper zelf benaderen, meestal wil die wel helpen in dit soort gevallen, en anders wil ik zelf ook wel een poging wagen.

Gr Bas

Barry, downscalen moet geen probleem zijn. Ik verwacht dat deze ook in 1:72 nog prima te printen zijn. Stuur even een PB, dan regel ik dat voor je. Helaas kan ik je met het printen niet helpen.

Ik heb onlangs een .stl file naar Alex Tas gemaild die ik kort daarna keurig geprint terug kreeg....
Via zijn website in contact getreden.

Hoewel ik nu zie dat de link naar de printservice van de website verdwenen is...... 🤔

Ongeveer 2 maanden geleden vroeg ik ook aan Alex Tas of hij een 1/35 item voor mij kon printen. Maar ik kreeg als antwoord dat hij gesopt was met deze service.

Terug
Bovenaan