Nederlandse CAT in Afghanistan (update 11-12-2011)

Hoi Bart 🙂 ook al is modern spul mijn ding helemaal niet, hoed af voor je werk !! erg mooi !

Veel plezier en een vrolijke groet 😀
Peter

@Remi, de pantserplaten zijn een eigen ontwikkeling. Zie ook Bushmaster NLD pantserplaten. Ik hoop deze week de laatste foutjes eruit te halen, zodat de tweede en hopelijk definitieve versie productie gereed is.
Verder zal mijn Bushmaster niet voorzien worden van SRWS maar van een losse .50 Lang niet alle Bushmaster reden met SRWS rond. Ter indicatie van de ik meen 20 die er in DRW rond reden hadden er 4 SRWS.

@Vincent, dank. De definitieve posities voor het diorama zullen nog wat gaan veranderen. Ook komen in er dan nog wat hoogte verschillen in het terrein.
Ik denk dat ik voor mezelf blij mag zijn, als ik daar in het derde kwartaal van dit jaar mee bezig kan gaan.

@Peter, dank! Zeker uit jouw toetsenbord komen de complimenten als een pluim om mijn werk tot nu toe. Ik kijk graag naar jouw creaties waar ik een hoop ideeën uit op kan doen.

Gr,
Bart

Hoi bart,

Ik vind je projecten inspirerend; je maakt er flink werk van en schuwt de details niet.
Mooie plaatjes :!:

groet Frank

Met uitkomst van de Fennek bouwdoos heb ik dit project maar weer eens uit de kast gehaald.

Om een BG-11 correcte Fennek te maken moet er een zgn. lamellenpakket aangebracht worden. Dit is natuurlijk nog niet verkrijgbaar, dus we moeten zelf aan de slag met tekenen.
gaat wel lastig worden gezien de dikte die de lamellen hebben, anderzijds weer makkelijk omdat ik wel de tekeningen heb.

De eerst start ziet er als volgt uit:

was alweer vergeten dat deze der ook nog was.
denk dat er best een aantal blij mee zijn, dat je de stappen voor het rek hier post. 🙂
begin ziet der al veel belovend uit.

btw, teken-technisch vraagje: je tekent dit in skethup?

Sander, ik heb er ook een hele tijd maar erg weinig aangedaan. Zo af en toe eens een klein beetje.

Voor het tekenen gebruik ik nog een oude beta versie van Autodesk 123d. De nieuwste versie daarvan vindt ik niet fijn werken en die mist ook de mogelijkheid om te exporteren naar stl.

Eric, zal ik zeker doen.

Vandaag weer even wat verder getekend.

Meest rottige karwei komt nog.18 lamellen tekenen, die allemaal net iets verschillen van elkaar.
En dan nog alle onderdelen in een sprue monteren.

Ha die Bart,

Mooi om dit zo eens te zien.

Ik ben ooit eens bij je langs geweest en heb toen wat gebouwde modellen van je overgenomen. Ze zijn inmiddels allemaal "ver-scrapt" of weggegooid, maar als ik er aan terug denk dan vind ik dat je super veel progressie hebt gemaakt in die jaren, ik doe het je niet na. Echt: had ik een hoedje op gehad dan nam ik het voor je af...

Ik hoop dat je de tijd en de motivatie vind om deze modellen af te maken. Ben geen liefhebber van hedendaags spul, maar hier kan ik echt van genieten.

groeten, Richard.

Hoi Richard, dank voor je lovende commentaar.

Tussen de modellen die je ooit van me hebt overgenomen en dit huidige project zit dan ook wel een tijdspanne van ongeveer 15 jaar 😉
De insteek van bouwen nu is ook anders dan toen ik pak weg 15 jaar was.

In de tussentijd ouder en wijzer geworden zeg maar 😛

Terug
Bovenaan