Nashorn (Update 7 febr. )

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend gewerkt aan deze Nashorn die ik mocht gaan hergebruiken. Hele tijd terug al eens aan begonnen op een van de eerste bouwavonden in Zutphen. Ik heb geprobeerd bij benadering de details een beetje te reproduceren waar deze ontbraken of waar dit voor het nabootsen van een explosie van pas zou komen. De witte onderdelen zijn van karton, de rest is voornamelijk off-set plaat (aluminium) en wat stukjes draad en wat dingetjes uit de grote onderdelendoos. Was leuk om weer eens wat te bouwen!

NashornKapot01.jpg

NashornKapot02.jpg

NashornKapot03.jpg

NashornKapot04.jpg

NashornKapot05.jpg

Ha Jochem,

Ziet er stoer uit! Het mooiste detail vind ik wel het terug geslagen geschut met kapotte schokbreker. Misschien kun je hier straks olie uit laten lopen?

groetjes

Heis fein ... ik vind het toch altijd weer tof om te zien wat je maakt, en dan te lezen dat het van karton gemaakt is 8). Neem je deze mee volgende week?

Kallum, MartinD

Hoi hoi

Dank voor de reacties, vanavond al weer verder gewerkt. Als de camera weer thuis is kan ik wat foto's maken van de voortgang.

Jacco, de vloerplaten zijn van karton en daar heb ik tule (soort van stof/gaas, overal wel te koop) op geplakt om het vloerplaat patroon na te bootsen. Het patroon zal vast niet kloppen maar zo op het eerste gezicht vind ik het er wel prima uitzien.

Boris.....had hetzelfde idee 😀

Martin, ik denk wel dat ik er ben en dan neem ik um ook mee. Al ziet Mark deze liever niet terug in deze staat 🙂

Marc, danks!

Jochem

en wat foto's van de voortgang, eigenlijk vrijwel klaar maar de verwering is nog niet helemaal af.
Wat mij betreft is die klaar Jochem 😱 🙂
Ziet er zeer fraai uit. Met name de (kartonnen) vloerplaten. Komt hij nog op een ondergrondje te staan?
Misschien met wat Amerikaanse soldaten erbij die de boel staan te bekijken 😀

Greetz Jacco

Heee,

Ziet er mooi uit!🤐
Wat voor kleur groen heb je ervoor gebruikt of is dit weer gespoten met die grote potten verf van je?😛
Anders dan zal je me vast niet kunnen helpen 🙄

Nick

Hoi hoi

Jacco, ik maak hier nog een klein ondergrondje voor, zeer waarschijnlijk geen figuren, her en der wel wat brokstukken.

Nick, ja de groen is een eigen mengsel uit de grote pot 😀 Ik heb een paar kleuren groen voorgemengd in wat kleinere potjes klaarstaan voor gebruik.

Allen dank voor het commentaar. Ik zal nog eens wat foto's plaatsen als ik het ondergrondje heb bijgevoegd.

Prettig weekend

Jochem

Terug
Bovenaan