Nashorn en 2x SdKfz 251

EricReist

Lid van de TWENOT
De lente staat weer voor de deur en daarmee het airbrushhok in de schuur... Deze modellen gaan in een sopje en daarna de primer... maar suggesties, commentaren etc graag juist nu!!

SdKfz 251/10 stuka zu fuss:
modstuka01.jpg

modstuka04.jpg

modstuka05.jpg

modstuka06.jpg

SdKfz 251/22:
mod2512201.jpg

mod2512202.jpg

mod2512203.jpg

Pak schild aangepast, evenals constructie aan de binnenkant

Nashorn early:
modnashorn01.jpg

modnashorn02.jpg

modnashorn03.jpg

modnashorn04.jpg

met PE, barrel, oude modelkasten tracks (buigen ipv pinnetje)
er komen draden + takken door de tie-downs

NB bovenkanten resp zijkant zit nog los!

Eric

Hoi Eric,

Bouwtechnisch aan de voertuigen geen opmerkingen, het ziet er erg netjes en clean uit...maar sowieso genoeg actie en interactie, kleine diorama's op zich en duidelijk wat er gebeurt.
Kijk nog wel even kritisch naar de hoofdjes van de plastic figuren, op de laatste foto lijken de oren misvormd te zijn (maar ik kan het mishebben).

Succes!

groet,
RJ

Jeetje Eric,
Heb jij een turbo ? Of knutsel jij fabrieksmatig modellen in elkaar ?
Wat een tempo.
En ook nog tijd voor de FOC !

Dat sopje he.....is dat nou echt nodig ?
Ik geef mn modellen nooit een wasbeurt, en de verf blijft er toch goed op zitten.

Gr Guido

Goed bezig Eric,
De 251 met wurfrahmen ziet er echt bruut uit zeg.
Trouwens leuke bij passende figuren.
Nog wel even het kleine vierkantje wegschuren rechtsachter.(251 C)

Ook de D mag er wezen. Wordt de alu loop en de Ammo bijgeleverd?

Greetz Jacco

Dank voor de reacties! En nee, geen turbo, maar accumulatie van bijna-klaar modellen waar nog net even een klemmetje, kastje of iets anders op moet. Meestal gaan er dan 3-4 voertuigen tegelijk de eerste fase van de airbushstraat in...
Jacco Buurstra zei:
Nog wel even het kleine vierkantje wegschuren rechtsachter.(251 C)
Ook de D mag er wezen. Wordt de alu loop en de Ammo bijgeleverd?

Foto's zijn altijd zo verhelderend 🙂 dat vierkante zag ik ook pas op de foto. Bij de 251/22 zit de loop en (ik meen) 2 granaten. Prima kitje!

Ik zal die oortjes eens even wassen... de mannetjes ziten qua nek lastig in elkaar, anders had ik er wel hornet-hoofdjes op gezet. De lader vervang ik wellicht, en anders met MagicSculp wat oortjes maken!

Sopje is altijd wel lekker, weg met al die vette vingerafdrukken, stof etc. Een keer gehad dat met airbrushen er druppeltjes ontstonden op een oppervlak. Maar wellicht spuit jij met enamel, of altijd eerst een primer?

Eric

Mooi voertuigen, Eric!
Vooral die 251's zijn weer om te smullen... 🙄

Even wat mierenn**ken vwb de poses van 2 figuren;
Het achterste figuur met de raket; deze zal die raket niet zo tillen, althans niet vaak. Daarvoor waren ze te zwaar.
Hier een kleine indicatie van de belasting van het lichaam bij zo'n "Flugkörper".
athene-5dazyeljxps1gmualnr4_layout.jpg
athene-5dazy8bbuxw1i5cbynr4_layout.jpg

En de tweede is de lader van de PaK. Hij houdt die granaat wel erg vreemd vast. Ik denk dat menig lader zal bevestigen dat dit de manier is om in onzacht contact te komen met het sluitstuk o.i.d.
Niet helemaal accuraat qua tijdsbeeld, maar een mooie indicatie van wat ik bedoel:
lg.s.F.H.1913_chlorine_gas_shell.jpg

siachen32.jpg

PE vs Sopje: 1-0

ik geef mijn modellen altijd nog een sopje met een beetje pislauw water met een drupje dreft erin (met appeltjes geur!), en dan maak ik voorzichtig met een ouwe tandenborstel (zo'n zachte) alles goed schoon. hierna een dagje laten drogen op een stuk keukenpapier, dan primeren, controleren of alles goed heeft gehecht, eventueel schuren en weer sop en primer, en dan geloof ik het wel, dan staat ie ook zo in de verf!

Timo

Terug
Bovenaan