Na gedane zaken update 11 juli

Schalen
  1. 1:35
Hallo allemaal,

Ik ben met een aantal projecten bezig en af en toe gaat de een aan de kant omdat de motivatie wat zoek is en dan pak ik iets anders zoals zo zal blijken.
Een tijdje geleden kost ik een figuren set van Evolution Miniatures.
002-Figuren%20doos.jpg
001-Figuren%20doos.jpg
003-Figuren%20doos.jpg

Er zitten negen figuren in de twee doosjes met een hond.
De bedoeling is de mannen op patrouille te laten zien, ergens op een tropisch eiland in een vochtige en moerassig gebied. Voor de inspiratie heb ik rond gekeken in mijn digitaal archief en onderstaande foto toont een beetje het idee.
101-Patrouille.jpg

Bron weet ik niet meer.

Eerst heb ik de figuren in elkaar gezet voor zover mogelijk. Een aantal onderdelen plaats pas later als het blijft dat het verfproces belemmerd wordt. Na de bouw kregen de figuren allemaal een laagje Black Chaos van het met Citadel.
004-Men%20in%20black.jpg
004-Men%20in%20black.jpg

De primer laat ik meestal een ruime dag drogen en dan zijn de details beter zichtbaar omdat de primer semi mat opdroogt. Dat was een mooie gelegenheid te beginnen met de basis. Als onderkant dient een houten plank die ik ergens op een beurs gekocht heb, plank is kaal en onbewerkt. Daarop heb ik met foam hoogteverschillen gebouwd en nadat ik daarmee tevreden was heb ik een mengsel van muurgips, verf en gezeefd zand gemaakt en die met de stevige kwast aangebracht. Na twee dagen drogen kon ik een test doen met de figuren.
006-First%20steps.jpg

007-First%20steps.jpg

Ondertussen ben ik begonnen met het schilderen van de figuren. Ik werk vooral met Vallejo verf. De uniformen hebben als basis Groen grijs en daarbij heb ik diverse andere kleuren groen en olive green kleuren gebruikt. Hieronder staan een aantal van de figuren die deels geverfd zijn, kwaliteit van de foto's is matig helaas.
008-Man%20geschilderd.jpg
009-Man%20geschilderd.jpg
010-Man%20geschilderd.jpg
011-Man%20geschilderd.jpg
012-Man%20geschilderd.jpg

Wat bij een deel van de mannen te zien is dat ik de onderkant donkerder gemaakt heb, dit is het deel wat nat is geworden door het waden door water en de kleuren zijn minder hard dan de foto's laten zien, alleen is de werkruimte nogal donker en moet ik met kunstlicht werken helaas. Gelukkig worden de eindfoto's op een andere plaats gemaakt 😉

Dan nog wat laatste nieuws van de ondergrond, die begint vorm te krijgen zoals hieronder te zien is.
013-Begin%20ondergrond.jpg

015-Begin%20ondergrond.jpg

De bomen en planten zijn van natuur materiaal gemaakt, het zijn deel wortels van duinplanten en wat bladwerk van Joefix. Verder heb ik verf pigmenten gebruikt die je bij de kunstbenodigdheden handelaar kunt kopen. Ik gebruik ze ook om verf van te maken. De andere plantjes komen van Fredericus-Rex en zijn lasercut plantjes. Op de ondergrond komen meer planten, water moet nog en de rest van de figuren en bovenstaande figuren gaan afgewerkt worden in de nabije toekomst.

Een heel verhaal, hopelijk interessant en tips zijn altijd welkom.
Groet Johanna

Re: Op patrouille

Ha Johanna,
even voor het naamplaatje/verhaal,wordt het US-marines? Optie is ook nog Nederlandse Mariniers in Indonesie,100% zelfde uitrusting,natuur zit ook in de buurt,
groeten,bert

Re: Op patrouille

Gaaf project Johanna, zo'n stapeltje figuren 😛

Tot hier ziet 't er ook al goed uit ! Maar in deze formatie is 't geen patrouille meer toch ?

groetje 😀

Re: Na gedane zaken

Hallo,

Geen flauw idee dat de Nederlanders er ook zo bijliepen, toch houd ik het bij Amerikanen, dan klopt het qua bewapening in ieder geval.

De titel is inderdaad niet logisch, daar heb je gelijk in Peter en het is nu veranderd en ik denk dat het de lading beter dekt 😉

Zoals Bert al aangeeft was de uitrusting in Nederlands-Indië 100% van Amerikaanse herkomst, inclusief de bewapening. Dus zou het inderdaad net zo goed een Nederlandse patrouille kunnen zijn.

Dat gezegd hebbend ziet het er veelbelovend uit. De term "patrouille" zou ik deze op zichzelf leuke en speelse opstelling zeker niet geven; dit is meer "bloemkoolformatie".

Rob

even een aanvulling op rob's aanvulling:de Nederlandse mariniersbrigade was in Amerika opgeleid en door Amerika uitgerust voor de strijd tegen de japanners,daarom was hun samenstelling en uitrusting gelijk aan die van de amerikaanse mariniers.Echter voor ze ingezet konden worden was de oorlog voorbij.De nederlandse regering heeft ze toen doorgestuurd naar Indonesie om dat weer onder nederlands bestuur te brengen,liep wat anders....Maar we hadden Sherman tanks ,Amtracs,International trucks ipv de GMC en dodge's,etc..
groeten,bert

Wist wel dat de Nederlanders veel Amerikaans materiaal hadden ten tijde van de acties in Indonesië, maar dat het vrijwel letterlijk hetzelfde was dat wist ik niet, weer wat geleerd 😉
Toch blijft het Amerikaans, bij de Politionele Acties heb ik toch andere gedachten en ik bouw dan liever iets meer neutraals ....

De ondergrond en vegetatie zijn vrijwel klaar en de figuren vorderen ook en het einde komt langzaam in zicht.
Gr Johanna

Re: Na gedane zaken 24-06-13

Zeker Bert, oorlog kent altijd verliezers en misdaden worden gepleegd zolang de mensheid bestaat en dat zal allemaal nooit veranderen.

Dan terug naar het onderwerp zelf ....

Het einde komt in zicht van dit project en de meeste grote zaken zijn gedaan, alleen de bekende laatste loodjes moeten nog en dat duurt vaak langer dan de rest, maar goed dan zien we dan wel weer. 😀

De ondergrond is vol geplant en de basis voor een modderig en moerassig gebied is gelegd, alleen het water ontbreekt nog en dat komt pas als de figuren geplaatst zijn.
016-Ondergrond%20klaar%20voor%20water.jpg

017-Ondergrond%20klaar%20voor%20water.jpg

018-Ondergrond%20klaar%20voor%20water.jpg

019-Ondergrond%20klaar%20voor%20water.jpg

Het materiaal wat gebruikt is bestaat uit taken van diverse planten die ik in de loop der tijd verzameld heb. De bomen met de wortels die naar beneden groeien en goed te zien zijn op foto 2 en 3 bestaan uit natuurlijke producten. Dat geldt ook voor een groot deel van de losse takken die op de foto's te zien zijn. De gebladerde stukken zijn deels Joefix en deels eigen creatie en de rest is vooral papier plant van oa Fredericus-Rex, Model Scene en een Japans merk.
De ondergrond zelf is gemaakt van kattengrit, gips en plakkaatverf en acrylverf.

Tot slot de hoofdrolspelers. De basislaag is klaar, de details op de schoenen na zijn geverfd. De volgende stap is dat ze op de ondergrond geplaatst worden en dan zullen ze wat viezer worden zodat ze beter passen in hun omgeving.
022-Schone%20mannen.jpg

Dit was het weer voor nu!

Re: Na gedane zaken update 24 juni

Blijft toch wel jouw dingetje, Aziatische settings,
krijg weer hetzelfde sfeergevoel als van jouw Vietnam M113 AVAC dio hierbij,
gaat de goede kant op!

Ha die Johanna,

Daarom is het goed dat je pas reagert wanneer het eindresultaat (zo goed als) daar is.... Op het eerste gezicht had ik iets van "mwoah", nu moet ik zeggen dat ik het steeds beter vind lijken. Ben benieuwd naar je watertje en het eindresultaat.

Keep us posted!

groeten, Richard.

Dank voor de reacties! Het gaat de goede kant op, het einde is in zicht. De figuren zijn vervuild en klaar voor een positie op de ondergrond, dan modder water en wat extra plantjes en afwerking van de basis zelf en dan is zowaar iets af. Alleen nog wel de laatste loodjes .... 😀 😉

Wat bedoel je met "mwoah" Richard?

Groet Johanna

Met "mwoah" bedoelde ik dat ik (qua landschap) beter van je gewend ben dan dat ik op dat moment zag. Vond de eerste foto's rommelig. Heb daarom mijn mond gehouden, wetende dat het "werk in aanbouw" was/is, maar waar ik wel mijn twijfels over had hoe je dan die verbetering ging bereiken. De twijfel is nu weg: ik vind het een puik stukje werk 🙂 !

groeten, Richard.

Ok, dacht al, wat nu weer 🤣
Het is niet altijd duidelijk wat ik zelf wil bouwen en dat komt rommelig over, nu het einde inzicht, de figuren zijn vies en staan op de ondergrond. Straks natte modder, water en wat verder geneuzel en dan is het plaatje aardig afgerond.

Re: Na gedane zaken update 2 juli

Een kleine update.

De figuren zijn ondertussen aan hun omgeving aangepast, nat en vies wandelend door een stuk regenwoud.
023-Vieze%20mannen.jpg

Voor de oplettende kijker, de man helemaal vooraan mist zijn wapen op zijn schouder, die bleek eraf gevallen te zijn, foto's zijn wat dat betreft soms heel handig 🤣 🤣

De oorspronkelijke vegetatie is afgebroken, ik ben nu bezig met de omgeving tropisch te maken en dat vergt andere vegetatie en dat is wat uitzoek werk wat rustig verder gaat en een volgende update zal tzt volgen.
Bedankt alvast voor de belangstelling 😉
Gr Johanna

Weer een kleine update, weinig woorden, veel groen, het begint nu op een regenwoud te lijken, redelijk ondoordringbaar.
026-Regenwoud.jpg

025-Regenwoud.jpg

027-Regenwoud.jpg

Dit is de achterkant van de dio, de rest volgt nog.
Grt

Heel mooi Johanna ! (tis net of je mijn achtertuin hebt nagemaakt 😉 )

Terug
Bovenaan