my sherman 15-03-'09

hallo iedereen
bedankt voor reacties

toch blijf ik deze afbouwen, want ik wil hem in de verf zien staan.
ik probeer ook al jullie tips te gebruiken, maar naar mijn mening vind ik mijn tankje er goed uit zien. Het is ook mijn tankje.
nu alleen nog wachten op een andere koepel en weer verder bouwen met de extra armor. OP naar de volgende update.

hallo timo
die end connectors heb ik eraf gehaald, omdat ik dat beter vondt.
maar dat is mijn mening ook al klopt het niet helemaal historics.

mvg devlin

Hoi Devlin
Vind het idee erg leuk, maar zoals al eerder is gezegt is dit niveau van bouwen toch nog een beetje te hoog voor je.
Al vind ik het wel moedig dat je het probeerd, ik ben ook zo begonnen.
Waar je alleen op moet letten is dat je netter werkt, zie nu een hoop lijmresten zitten op je model, voorop bij de linker lamp zit een grote klodder secondelijm.
En waarom heb je de tanden van de tracks afgehaald dit ziet er echt heel nep uit zo het zou mooier zijn als je deze zou vervangen door tracks met de tanden.
De reden dat ze deze erop hadden zitten was dat er dan " Spaced Armour" ontstond.

Groetjes Manuel

en dat werkt weer erg goed tegen holle ladingen, dus panzerfausts en panzershrecks, tegen een granaatinslag is een setje reserve tracks ook niet bestand, dat gaat er dwars doorheen.

zonde dat ze eraf zijn, en wat manuel zegt, er zit een giga drup seconden lijm onder de koplamp, uit eigen ervaring weet ik, dat dat er vrijwel niet fatsoenlijk af is te krijgen. verder, lijkt de koplamp zelf ook bedenkt te zijn met secondenlijm, en dat had helemaal niet nodig geweest.

als laatste, de reserve tracks liggen tot bovenop de ventilatorbehuizing (tussen de 2 hoods in), volgens mij kan de koepel zo niet zo goed draaien, en met de loop maximaal naar beneden lijkt het rotorschild de field applique te raken.

pompstokken zijn zoals gezegd specifiek voor de 17 ponders, de korte loopjes hadden een apart setje met stokken, en ik ben er niet zeker van waar die bij de V zit, mi het achterop kunnen hangen, maar ik meen dat de V dan weer niet het reuze hoekprofiel achterop heeft met die kettingkjes eraan.

en voor een engelse tank lijkt deze de kist achterop de toren nog te missen, hoe zit dat?

Timo

devlin prinsen zei:
...dat die iets op de toren mis is dat ik al een paar eer heb gezegt dat ik nog een andere koepel moest.
...

Sorry, ik kan hier geen geen nederlandse vertaling van maken. 🙄
tip: Even de tijd nemen bij het geven van een antwoord, dat voorkomt verkeerde conclusies bij andere lezers.

groeten Maarten

...die niets meer over de sherman zegt en vind dat Devlin gewoon maar zijn model moet gaan schilderen. Leve de hobby!

devlin prinsen zei:
...is dat ik al een paar eer heb gezegt...

Onder het motto "zachte heelmeesters maken stinkende wonden...",

Devlin,

buiten het feit dat je je niets, maar dan ook niets aantrekt van welke comment dan ook, verwijt je nu anderen
die je steeds weer verder proberen te helpen, dat zij beter naar jou moeten luisteren... 😕

Lees dit en denk eerst na,

in alle tijd dat je aktief bent op het forum is er nog niet één model "af" gekomen.
Bij mijn weten zelfs nog niet één recht uit de doos in de basis-lak.
In alle tijd dat je al bezig bent wil je alleen de ooooh's en aaaaah's horen, en die zijn er eigenlijk niet,
maar de comments van mensen die je willen sparen en het netjes brengen zie je gelijk als echte ooooh's en aaaah's.
Alle andere comments leg je steevast naast je neer.

Om het duidelijker te maken dan het voor ons hier al is,

ga nu eens naar je eigen web-site, er is geen enkel model af. (Tiger, Willy's...)
Je forum is niet van de grond.
Gastenboek uit 2007 ?
Je springt van de hak op de tak.

Enzovoort, enzovoort...

Op een nette manier dan maar,

schei uit met deze flauwekul, tot nog toe is het helemaal niks, nada, njente, noppes.
Bouw eerst eens 1 model, recht uit de doos, en maak hem eens egaal groen !!!!
Laat er eens 1, echt 1 zien, recht uit de doos, egaal groen, door jou gebouwd.

Je hebt sinds je laatste post niet 1 positieve reactie gehad!
En de laatste gaat wéér over je spelling !
En nee, woordblindheid is geen excuus, er niet de tijd voor nemen wel.

Lees nu eerst eens al die 1048 posts van je door,
lees en begrijp, begrijp en doe er eens wat mee...!

😈

😕

Rico

ha rico,
helemaal mee eens,als je dan persee een model van een specifiek type sherman wilt bouwen,wat volgens devlin wel zn bedoeling was,maak dan ook iets wat er op lijkt,dit gedrocht lijkt voor geen meter op een m4A4,ik kan een eind meegaan met Roy,dat je als beginner veel tips van een op dat moment te hoog niveau krijgt.Devlin gaf aan al goed op de hoogte te zijn van shermans en wilde uitsluitend een M4A4 maken,ik zie een te kort chassis en een verkeerde koepel,het aantal tips hierover in deze tread is aanzienlijk,maar er wordt niks mee gedaan,in een ander bericht van devlin heb ik ook hulp aangeboden maar daar wordt ook niks mee gedaan,

devlin ,als je zo met je aangeboden info omgaat drogen je bronnen wel op,
groeten,bert

hallo iedereen
ik heb wel dingen afgemaakt maar niet op het forum gezet, die modelen die ik af heb heb ik op volgens mij 10 jarige leeftijd in elkaar gezet dit waren 1/72 modelen.

en ik heb al vaker nu gezegt dat ik nog steeds niet de goede koepel had die komt nog. Ik bouw gewoon lekker deze af en dan zien we wel verder ook al is deze sherman niet historcs corect.

mvg devlin

hier bestaat een mooie uitdrukking voor : "Vechten tegen de bierkaai..."

kortom een hopeloos geval... je mag er tegen zeggen wat ge wilt, hij gaat toch gewoon z'n eigen gang

dus misschien maar gewoon verder laten bouwen, hij doet er niemand pijn mee

cheers
Dom

Devlin, ik denk dat je niet goed leest wat er geschreven word en je meegegeven word als advies.

Denk dat iederéén je enthousiasme zal begrijpen maar het leverd je verder niets op dan dat er ergenis ontstaat bij mensen die je telkens voorzien van de nodige info. Je steld veel vragen maar achteraf gezien doe je er weinig tot niets mee en dat gaat je geen vrienden geven.

Je gaat van 1/72 over op 1/35, maakt niets af en komt met het zoveelste scratch project maar ook zonder resultaat.

je slaat allemaal stappen over in de modelbouw ontwikkeling.

Je stapt van onderaan de trap gelijk door naar de hoogste trede zonder enige tussenpauze en ontwikkelingen op modelbouwgebied. Zonder iets te hebben afgeleverd.

Je werk wat je in deze thread laat zien is vol met lijm resten en andere zaken. Stop met het ouwehoeren over een koepel die je nog niet hebt want dat maakt je werk er helaas nog echt niet beter op.

Pak een mooie Sherman doos van Dragon of ander merk van de kast of schaf een model aan:

Pak je lijmpotje, vijlen, snij- en knipmesje en ga lekker plakken.
pak je airbrush en ga lekker brushen
pak je filters/pigmentjes/olieverf/etc.etc. en lever gewoon domweg een mooi gemaakt stukje werk af of iets minder mooi maar dat je veel geleerd hebt, ervaringen hebt opgedaan.

Je bent str"nt eigenwijs, dat is een goede eigenschap en die heb ik ook maar af en toe is het niet verkeerd. Je hebt, met alle respect het niveau van een beginner (zo zijn we allemaal begonnen en zo ontwikkelen we ons allemaal nog elke dag) maar je denkt dat je het niveau van een Steve Zalloga hebt.

Hoe denk je dat zo iemand ooit begonnen is, hoe denk je dat een Roy/Robert/Dom./Bas/Jan/Geert/Gert/ etc. etc. ooit begonnen zijn?

BOUW GEWOON EENS EEN VOERTUIG UIT DE DOOS ZONDER TOEVOEGINGEN, PE, RESIN, ETC. ETC.

JW

Of je maakt je met je allen je er niet zo druk om en laat m lekker zijn gang gaan.
😉

Hey Devlin klinkt nu dat we je allemaal aan het afzeiken zijn,maar dat is niet zo!!
We willen alleen het beste voor jou,alleen moet je eindelijk eens de adviesen tot je nemen.Ben zelf al 31 en zit ook nog lang niet op het niveau van een Staf,Dom,Roy,etc 🙄
Maar gaande weg leer je wel om te gaan met de verschillende technieken.
Tuurlijk valt het resultaat de eerste keer tegen maar daar leer je voor de volgende keer weer van 😉 .
Maar wat iedereen ook al aangaf het is JOUW ding en als je er zelf happy van wordt zal ik de laatste zijn die dat tegenhoud!!
Maar als je om meningen vraagt van anderen of info neem dit dan alstublieft aan.Anders kun je dit een keer verwachten 😉 .
Dus wees niet zo eigenwijs en begin bij de basis met een goedkope kit van bv Tamiya of Italeri en oefen daar op 😢 😢

Vriendelijke groet Rinke

hallo iedereen
ok we geven het een nieuwe draai, dus een nieuw begin. Ik heb de romp van de sherman firefly van mr dogger gepakt en daar effe een koepel waar ik mee bezig ben erop gezet. Hier zijn alvast de foto.
En als hoogtepunt voor jullie. Jullie wouden toch graag een groene sherman zien, dus hier is hij ook (hij is van tamiya).

dsc3993.jpg

dsc3994.jpg

dsc3995m.jpg

en de groene sherman

dsc3998z.jpg

dsc3999.jpg

dsc4000.jpg

en een overzicht foto met de 2 sherman op de werkbank.

dsc4001.jpg

reactie zijn natuurlijk welkom
mvg devlin

oja om nog effe te zeggen. Toen ik het berichtje van R.Goorts lag moest ik wel slikken hoor.

Op een nette manier dan maar,

schei uit met deze flauwekul, tot nog toe is het helemaal niks, nada, njente, noppes.
Bouw eerst eens 1 model, recht uit de doos, en maak hem eens egaal groen !!!!
Laat er eens 1, echt 1 zien, recht uit de doos, egaal groen, door jou gebouwd.

Je hebt sinds je laatste post niet 1 positieve reactie gehad!
En de laatste gaat wéér over je spelling !
En nee, woordblindheid is geen excuus, er niet de tijd voor nemen wel.

ik vindt dit wel een harde manier om op iemand te reageren, ik doe niemand kwaad. Maar ja nu je zin ik heb een groene egale sherman voor je.

mvg devlin

devlin prinsen zei:
ik vindt dit wel een harde manier om op iemand te reageren, ik doe niemand kwaad. Maar ja nu je zin ik heb een groene egale sherman voor je.
Devlin,

Je doet inderdaad niemand kwaad. En dat is ook nergens gesuggereerd.
Wat je wel doet, is posten, wachten op reacties maar er vervolgens weinig tot niks mee doen. Deze modellen zijn oud, half gebouwd en worden door jou van een nieuw leven voorzien. Harstikke goed dat je dat aandurft en het wilt laten zien. Daar kan ik je alleen complimenten voor geven.

Maar de kwaliteit van het werk is niet al te hoog. Op de Sherman V zit een verkeerde koepel. Zo te zien is dat een Tamiya high bustle koepel, en die is niet correct voor een Sherman V.
Een groene Sherman ... wat een hoogtepunt zeg. Sorry, maar ook dat is niet echt denderend. Heb je hem zelf gespoten, want ik meen me te herinneren dat er tussen de Sherman die ik je verkocht een gespoten M4A3E2 zat.

Nogmaals het advies, koop een kwalitatief goede bouwdoos, en bouw die recht uit de doos. Geen resin, PE, update sets of wat dan ook. Bouw hem strak, verf hem strak en leer van je ervaringen. Op die manier laat je zien dat je wat wilt doen met constructieve kritiek.

Groeten, MartinD

Rico, Devlin
Als jullie elkaar nu eens met rust laten?
Dan kunnen de chips en cola hier ook weer in de kast 😉

hallo martin
de sherman jumbo, is recht uit de doos gebouwd en mijn broer heeft hem gespoten met olive green (olive drab was op bij de winkel in haaksbergen)
de koepel is met manuel in oonderhandeling, dus die komt nog.

mvg devlin

he devlin,

lekker doorbouwen hoor, het is immers jouw ding en je hebt er blijkaar plezier in. En de andere mensen op dit forum moeten er niet zo'n drama van maken, want op deze manier wordt het er niet gezelliger van, en al helemaal niet voor jouw.
succes met je shermans n 😛

simon 😉

Ha Devlin,

Misschien kun je het groen nog iets lichter maken en variatie geven door in het midden van de grotere vlakken een iets lichtere tint te spuiten. Gewoon een mengseltje maken met de gebruikte basiskleur en een lichtere tint bruin of (heel iets) wit.
Succes.

groetjes

PS: Een PB wordt niet voor niets als PB verstuurd hé 😉

devlin prinsen zei:
de sherman jumbo, is recht uit de doos gebouwd en mijn broer heeft hem gespoten met olive green (olive drab was op bij de winkel in haaksbergen)
Pleur die andere Sherman dan aan de kant, of zet hem in een doos voor later. Die Jumbo is uit de doos gebouwd? Afmaken nu.
Dus eerst zorgen dat die vergeten plekken zijn bijgewerkt, dat de gereedschappen, lampen, MGs, enz allemaal geverfd worden en dat er een goede vernis over gespoten wordt. Daarna ga je hem verweren en pas als deze af is, mag je een nieuwe bouwdoos starten.

Maak die afspraak met jezelf, laat zo zien dat je iets doet met commentaren en tips en ga dan een nieuwe bouwdoos opstarten.

Groet, MartinD

Devlin FF een vraag aan je.
Heb je de "Jumbo" wel eerst met een primer behandeld.
Het had namelijk mooier geweest als je hem eerst helemaal zwart had gespoten.
Als je dan een stukje mist met je airbrush is het niet zo'n groot verschil dan wat je nu ziet.
Maar ik ben het eens met Martin Dogger.
Bouw nu en schilder deze eens af met de maximale technieken die je bezit.
Dus spuit de "vergeten" plekjes bij, doe een klein beetje met een lichtere kleur groen wat preshaden.
Daarna eventueel een drybrush over je model.
En zet er een leuk figuurtje in, als ik het goed zag is het figuur een Dragon US tank crew.
En schilder je bepakking in een paar mooi bruine/groene tinten.

Dan denk ik dat je een mooie Sherman kan neerzetten.

Groetjes Manuel

tsja

delvin,
ik ben geen lid, ik waardeer je inspiratie.
maar ik bouw al 31 jaar modellen, en ik durf te zeggen dat als je met bases modellen begint, zoals jullie zeggen rudd, en oefen met lijm en verf techniek, kom je verder mee dan waarje nu mee bezig bent.
ik zelf ben begonnen met een trio kv 1`s en tot de dag van vandaag hebben deze modellen nog steeds een ere plek in mijn vitrine. ze zien er niet uit, maar ik heb lekker kunnen oefenen.
een maratonloper kan geen maraton lopen zonder veel training.

Terug
Bovenaan