muurtje schilderen
Hoi gasten
Hierbij hoe ikhet muurtje geschilderd heb. Het is een resin muurtje van het merk Armand Bayardi geschikt voor 1/35ste /54mm. Het is zeker nog niet klaar, maar wou het al eens toenen voor het in zijn grondwerk "geplant" is. Klimop en zo moet er nog opkomen. Bedoeling van deze foto was om duidelijk het licht en schaduw spel te tonen.
Nadat ik het geprimed had met Citadel/Games Workshop Skull White heb ik iedere steen in een andere kleur geschilderd. Ik herinner me niet elke kleur, maar hierbij toch enkele: Sand Brown, Khaki, Engelse Khaki, Japanese Khaki, Russisch Uniform, Silvergrey, Deck Tan, Oker (alle kleuren zijn acryl van Vallejo of Andrea.
Hierna heb ik het muurtje ingestreken met pure onverdunde Sepia olieverf. Na ongevveer een kwartiertje heb ik de overtollige verf ervan gewreven met een droog stofvrij doekje. Dit heb ik dan een paar dagen laten drogen. Dan ben ik beginnen drybrushen met oker waarbij ik dan steeds meer Ice Yellow bijdeed. De laatste drybrush was puur Ice Yellow. De voegen heb ik dan nog eens met puur zwart geschilderd.
De schaduw partijen heb ik met verdunde zwarte acrylverf gedaan en de allerdonkerste nog eens met Black Smoke pigmenten van Mig. Ik heb al een beetje Europe Dust pigmenten op het onderste gedeelte van demuur gedaan. Eens in het grondwerk komt er nog meer pigent op, wat modderspatten, een beetje klimop, enz...
Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en als het niet duidelijk is dan vragen jullie het maar.
Groetjes,
Gino