Muurtje

Hoi iedereen,

Hierbij een muurtje dat ik geschilderd heb om bij mijn Duitse ridder te plaatsen. Ik heb hiervoor acryl een beetje olieverf en wat Migpoeder gebruikt.

Ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden?

Groetjes,

Gino.

wallfinished1.jpg

Hi gino,

het ziet wel aardig uit tot nu toe, maar ik sta niet te springen van enthousiasme eerlijk gezegd. Misschien dat het geheel er beter uit gaat zien ... paar grassprietjes langs t muur, beetje klimop, beetje mos tussen de voegen ...

just my 2 cents, succes in ieder geval en ben benieuwd naar t eindresultaat.

MartinD

Gino, ziet er goed uit maar ik denk dat iedereen toch wel wil weten hoe je te werk gaat, misschien toch even de stappen vernoemen en de kleuren die je gebruikt hebt ?

Nogmaals bedankt voor je reakties op mijn Minenraumer gisteren in Eeklo, die fotoos komen eerstdaags op dit forum !

ik heb je Head of the Beast zorgvuldig bestudeerd en ik moet zeggen dat dit het knapste stukje werk is die ik ooit gezien heb, gewoonweg ongelooflijk knap geschilderd !!

mvg
Dominique

leuk maar steen zijn wel lekker recht
voegen allemaal mooi strak ?
gelijk bedoel ik dus \
pak een scalpel zou ik zeggen
riddertijd geen gelijke voeg check wat fotos
oudheid slijt.. stenen ook.... zeker met de hand gehakte stenen
keep it up
thanks voor aber klimplantjes die je aan rob linssen hebt gestuurd
gr roy

muurtje schilderen

Hoi gasten

Hierbij hoe ikhet muurtje geschilderd heb. Het is een resin muurtje van het merk Armand Bayardi geschikt voor 1/35ste /54mm. Het is zeker nog niet klaar, maar wou het al eens toenen voor het in zijn grondwerk "geplant" is. Klimop en zo moet er nog opkomen. Bedoeling van deze foto was om duidelijk het licht en schaduw spel te tonen.

Nadat ik het geprimed had met Citadel/Games Workshop Skull White heb ik iedere steen in een andere kleur geschilderd. Ik herinner me niet elke kleur, maar hierbij toch enkele: Sand Brown, Khaki, Engelse Khaki, Japanese Khaki, Russisch Uniform, Silvergrey, Deck Tan, Oker (alle kleuren zijn acryl van Vallejo of Andrea.

wallbase.jpg

Hierna heb ik het muurtje ingestreken met pure onverdunde Sepia olieverf. Na ongevveer een kwartiertje heb ik de overtollige verf ervan gewreven met een droog stofvrij doekje. Dit heb ik dan een paar dagen laten drogen. Dan ben ik beginnen drybrushen met oker waarbij ik dan steeds meer Ice Yellow bijdeed. De laatste drybrush was puur Ice Yellow. De voegen heb ik dan nog eens met puur zwart geschilderd.

walldrybrush1.jpg

De schaduw partijen heb ik met verdunde zwarte acrylverf gedaan en de allerdonkerste nog eens met Black Smoke pigmenten van Mig. Ik heb al een beetje Europe Dust pigmenten op het onderste gedeelte van demuur gedaan. Eens in het grondwerk komt er nog meer pigent op, wat modderspatten, een beetje klimop, enz...

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft en als het niet duidelijk is dan vragen jullie het maar.

Groetjes,

Gino

Gino,

thanks voor de uitleg ! Mooi muurtje overigens. Ik moet wel zeggen dat ik de kleurverschillen bij de voorwerkfase, totáál niet terugzie in het uiteindelijke product...Had je niet net zo goed één basiskleur kunnen pakken voor de stenen ?...maar goed, da's ook maar mijn lekenoog...je muurtje straalt iig wel sfeer uit. 😛

gegroet Frank

Terug
Bovenaan