MT-LB met 30mm update 11 sept

Hoi!

Hier een foto waar ik nu mee bezig ben. Ik moet toegeven dat het de meest crappy foto is die ik ooit heb gemaakt. Maargoed,...

Jan-Willem heeft het voor me geprimed en zodoende kwamen er nog vele imperfecties aan het licht. Dus hier en daar heb ik nog wat schuurwerk verricht. Zojuist heb ik het een sopje gegeven en is het klaar voor de spuit. Voor de oplettende kijker - ik krijg nog een loopje van Modelpoint toegestuurd. Deze zal er later op geplaatst worden.

webbuild.jpg

Groetjes

Jurjen Zuijdendorp zei:
Bas Hermsen zei:
aub niet gifgroen he....

Jawel! 🙂 🙂

Het is slechts nog de basislaag en het weatheren moet nog beginnen. Ik ga lekker spelen met kleuren en ik zie wel waar het schip strandt. Het doel is een voertuig te maken a la Kabul tank graveyard.

Groetjes!
Hij doet 't weer hoor... Kabul? Dacht niet dat ze daar gevonden waren... Of is dat alleen de inspiratie, gezien je "a la" opmerking?

Succes ermee!

Olaf

Geweldig ! 😛 Mooi werk Jurjen...

Ik vind dat gifgroen echt prima staan op de russische gevallen. Jummy !
Wordt toch echt tijd voor iets modern russisch...

groet Frank

Ha cool, mooi werk! En dat faded groen ziet er erg cool uit zo met die roestige plekken erop. Heb je dat met de haarlakmethode gedaan?
maareh... wat een butfoto's inderdaad, maak eens betere 🙂

Hairspray for life! Dit is echt de meest geschikte methode om een goed uitgangspunt te hebben voor chips. Je hebt er veel controle over en het is realistischer dan met de kwast. Het enige gevaar is dat het snel te overdone is. Gelukkig maakt het voor wat ik ermee wil weinig uit. Stukje zelfbescherming denk ik maar, hihi.

Het type model is nog vrij recent en het is niet logisch om dit model in zo'n staat te zien verkeren. Maar ach, bij dit project gaat het nu puur om de lol en om nieuwe dingen uit te proberen. Dat de Strela een uberserieus project was, zie ik dit als het tegenovergestelde.. 😀

Ik heb eindelijk een Modelpoint 30 mm loop weten te bemachtigen. Wordt onderhand een collecters item..... 😈

Kusjes en ik houd jullie op de hoogte.

Jurjen

Hahaha Jurjen, schatje is het geworden. Vind de chips mooi en ik houd wel van afgeragde bakken, houdt het een beetje gevarieerd.

Haarlak ga ik ook een proberen, genoeg hier staan wat ik toch niet gebruik, plakt te veel 🙂

En wat is serieus? Ik vind dit projectje serieus genoeg 😉

Gr Johanna

Ik en foto's maken is een grote grap, maar ik heb mijn best gedaan. Het geheel is in het echt iets lichter.

MT-LB-jurjen.jpg

Ik moet de turret nog doen en iets verzinnen wat het geheel een beetje breekt. Ik dacht aan nummering maar dat is nu lastig om op zo'n geweathered geheel te plaatsen. Jullie misschien een leuk idee?

Brandt maar los!

Mooi groen Jurjen, de kikkers in mijn vijver willen dit model wel als slaapplek, zeer geschikte camo voor ze 🙂 😉

Je witbalans moet je iets op waarderen in de camera. Nou weet ik niet wat voor camera je gebruikt want dat maakt behoorlijk wat uit en anders, neem het aanbod van Jeroen aan, worden ze nooit slechter van, de foto's dan 🙂

En het voertuig in het echt zien is nooit te vergelijken met foto's, ook al kun je wel behoorlijk in buurt komen.

Gr Johanna

Mooi voertuig, mooie verwering. Zoals mijn Amsterdamse bouwkompaan al zei:
Frank Haspels zei:
Ik vind dat gifgroen echt prima staan op de russische gevallen. Jummy !Wordt toch echt tijd voor iets modern russisch...

Heb je een foto alvorens je haarlak en groen had aangebracht? Wat was de onderlaag? Alleen 1 kleur primer? Is de rest van de bruin-rode kleur pigmenten?

Groet,

Eric

Deze week ben ik nog even aan de gang gegaan met de MT-LB. Ik heb hier en daar nog mijn kritieke punten op het weatheren. Ik zou graag jullie mening willen weten want ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over.

ML-LBMkondor.jpg

Als jullie nog ideeen of suggesties hebben om het geheel wat op te fleuren, let me know. Het is nu een beetje van hetzelfde, als je begrijpt was ik bedoel.

Jurjen 🙂

Ik begrijp wat je bedoelt... Alleen zou ik niet weten wat je er aan zou kunnen doen .....

Hij is wel geweldig enheel goed zo en ik vraag me daarom af 'of' je er dan nog wat aan moet/kunt doen. Je zou haast zeggen dat je het zou moeten doen middels een figuurtje(s) of een goede ondergrond en niet met de tank zelf.

Gr,
Jeroen

He Jurjen,

Ik denk dat vooral de textuur en kleur nogal overheerst. Het is groen of verroest ijzer. Meer smaken zijn er nu niet. De MAZ had dat iets meer. Mischien dat wat smeervlekken al kunnen breken, of een doek die op een oppervlak ligt.

Gaat ie mee naar KMK?

Groet, MartinD

Hallo Jurjen,

Even vooropgesteld, ik doe het je niet na, het voertuig is subliem geweathered !!

Naar mijn gevoel, is de combinatie van intensieve weathering, zoals de fading van de groene basislaag en de roest op de romp en rupsen, niet in samenspraak met de gave wielen, het aanwezig zijn van de bewapening en het relatief onbeschadigde voertuig.

Echter ga je daar aan voorbij, dan is er echt niets mis met het model.
Inderdaad, alleen een ondergrondje brengt het model meer tot leven !!

Succes,
Hans

Terug
Bovenaan