Morris Commercial CS8 wip -25 oct 2009-

Dag, na de historisch zeer correcte BMW brommert zonder zijspan hier een nieuw projectje van me: een Morris Commercial CS8 van Leadsled.
Euh!
Ligt al een tijdje hier op de plank te broeden.
Wilde aanvankelijk zo een versie maken:
Morris_B.jpg

daarna dacht nope, ik ga deze maken;
MorrisCommercialCS8SpotterC.jpg

maar ik ga nu echt voor dun deze:
Morris_A.jpg

Et voila, de 1ste opzet:
Morris_00.jpg

Wagentje is zo goed als afgebouwt op alle kwetsbare delen na: Wielkappen, spatborden, lampen, windshields etc...
Deze monteer ik zodra ik al die ventjes hebt geknutseld.
Meeste bouwerk zit aan de onderkant, je weet wel; die kant waar je geen h#l van ziet.
Gelukkig heb ik mijn handen voor aan de ventjes. (Heb last van te veel tijd enzo...8) )

De opzet voor die gasten is van Dragon & Miniart maar ik verwacht nog wat andere zaken nodig te hebben voor mijn plastiek-chirurgisch werk.

Oh ja, en nog ff 12 gasmaskers scratchen. 8)

Massel,
Marcel.

NICE! 😀
Kun je de kopjes uit het Gen2 Tankhunters setje van dragon niet nagieten? scheelt je in ieder geval een hoop skretsjwerk 😉
Jan 🙂

Marcel,

Goed om je Morris te zien; je had het erover op SMC!

De kits van Lead sled zijn erg mooi. Ik heb de CDSW 6x4 hier nog liggen en ik meen dat de voorspatborden bij mijn exemplaar wat te flauw waren van ronding...beetje doorgezakt zeg maar. Misschien een idee om daar bij jouw kitje ook even naar te kijken. Volgens mij zijn ze van wit-metaal dus redelijk eenvoudig in de juiste vorm te buigen.

De CS8 op je foto is trouwens een hele vroege, met nog de ronde vormen in de motorkap, hoekige spatborden en de bumper met kenteken.

succes!

Alex

Hoi Jan, strak plan.
Ik had sowieso het idee om een versie te scratchen en de rest te casten maar als er dan toch al een kopje is met gasmasker. 😀
Dit koppie hoef ik hier & daar alleen nog maar aan te passen.
Nu dus nog ff op de cursus; "Resin gieten voor jong & oud". 8)

Alex, jouw model heeft me ff over de streep getrokken, d#mn wat mooi en weer ff wat anders.
Had deze al een tijdje op de plank en hij was erg makkelijk & snel te bouwen.
Ben Duits spul gewend en van zo een beetje elke Duitse scheet zijn wel meerdere boeken te koop etc... Dat viel ff tegen met deze Morris. 😕
Paar avondjes het net afgestruind en heb een zooi fotoos van deze bak nu.
Ga overigens niet de foto voor de volle 100% nabouwen. Puur dus ter inspiratie. De Morris op de foto is idd een andere versie dan de kit.

K massel,
Marcel.

Terug
Bovenaan