Morris C8 Quad Mirror Models

De Morris staat in de grondverf. Moet zo her en der wat bijtippen, zag ik.
Ik heb ramen toegevoegd met PE ruitenwissers.... ging niet lekker. PE plakte vast aan het pincet, verf liet los, een ruitenwisser verkeerd omgemonteerd.... en toen bleek dat ze een ongeschilderde achterkant hadden, die door de ruit zichtbaar was. Er af trekken en opnieuw beginnen dus. Maakt 't er niet mooier op.
Voorruiten open, dus moeten er ook armpjes onder. Rechter portier open, dus moet er een connector op om de deur op z'n plek te houden.
De bumper zit scheef, maar die krijg ik niet meer recht zonder de zaak kapot te maken. Gebruiksschade, zullen we maar zeggen.
Nu vraag ik me toch wel af hoe het interieur te verweren???

17.webp
18.webp
19.webp 20.webp

Vooral bij modellen met interieur is een aanvalsplan betreffende het schilderen belangrijk. Ik probeer het model (lees romp) open te houden zolang ik nog met het interieur bezig ben. Dan romp dichtmaken en buitenkant afwerken.
Heb je de rompdelen al op elkaar zitten?

Is je bumper PE? Dan denk ik dat je die een deukje kunt geven zodat de 'gebruiksschade' overtuigender lijkt?

Bijna vergeten ook hier wat uppdeets te plaatsen.
Er zitten nu dekalletjes op en die zijn zelfknutsel. De varens vond ik in de M32-doos, waar ik zelf een zwart vlak onder heb gekwast. Het rood/blauwe vierkant met de "2" is gebaseerd op:
nVoK817.webp

IMG_20251017_140923.webp

En de eerste verwering is er ook. Een grijsbruine wash en dark sand drybrush. Meer volgt.
IMG_20251017_140944.webp
IMG_20251017_140846.webp

En ja hoor!
Daar issie dan; de Morris is klaar!!
Met dank aan @Frans van der Stelt voor het model en de figuren! Ik heb veel plezier gehad aan dit "varkentje".

De verwering is bewust licht gehouden in tegenstelling tot de Honey. Gewoon wat contrast er in, zeg maar.
De huif is een van de doekjes die bij het model zaten, op maar geknipt en met lijm & verf in model gebracht. Oh, ik zie nu dat ik de glaasjes van de lampen vergeten ben...

IMG_20251019_202801.webp

21.webp

22.webp
23.webp
26.webp
25.webp
24.webp 27.webp

Terug
Bovenaan