Morris c8 Arnhem 44

Na een periode van bouwen, uitzoeken, vragen stellen via het andere forum, plaats ik de voortgang van dit project in de komende tijd hier.
Allereerst de laatste stand van zaken met de complete bemanning erin. Op de foto's is helaas nogal wat glans te zien op de figuren. Die moet ik dus bedekken met een laagje mat.
Volgende stap is het volgooien van de kar met persoonlijke uitrusting, scheppen, extra munitiekisten enz,enz

Foto-3HUBEDYV-G.jpg

Foto-3SZTILN3-G.jpg

Hoi,

Erg leuk en verbazend veel detail voor 1/76? Of is het Flames of War-schaal? Grote vraag nu nog van mij natuurlijk is of er nog zo'n mooie 17 pdr achter komt?

Groets van een semi-mede-kleine-schaalbouwer,

Anne

Dit is 1/76 schaal. Het is een oud Matchboxmodel, ik weet niet of revell die weer uitgebracht heeft. Momenteel ben ik bezig mijn oude voorraad wat weg te werken. Met wat ik heb kan ik nog 20 jaar voorruit en dan ben ik 76!!
De figuren zijn van SHQ, 1/72 denk ik, dus wat aan de grote kant.Bij dit model vind ik het niet storend, maar je moet oppassen met sommige modelletjes. Alles is geverfd met Games Workshop acrylverf.
En ja, er komt nog een 17 pdr, die is in de maak.

Hallo Paul,

Voor zover ik kan zien, zijn het mooie voertuigen geworden 1/72 en 76 zijn inderdaad hele mooie schalen.
Jammer dat je foto's nogal donker zijn. Deze modellen verdienen betere foto's!! 😉 Evenals de Cromwells, die zien er ook erg gaaf uit.
dusse, betere foto's maken! 🤣 😉

Gr. Robert

Onderdelen dio klaar

Tot zover zijn alle onderdelen van het dio klaar. Nu nog plaatsen.
Hierbij een overzicht van de verschillende onderdelen.
Hou wel in gedachten dat het 1/72 is.De foto's zijn gemaakt met digitale zoom en ik merk dat je dan toch wel een wat vertekend beeld krijg.
Volgende keer het complete dio.

Foto-LRQFLEL6-G.jpg

Het diorama:een bosweg in de omgeving van Wolfheze.

Foto-GWHYBZJ4-G.jpg

Deze jeep had ik al eerder gemaakt.Figuren opnieuw bewerkt.

Foto-T6KEXEH6-G.jpg

Nogmaals de Morris, nu met verdere inhoud:munitiekisten, scheppen,dekzeil enz.De chauffeur heeft zijn jas uitgedaan en naast zich gepropt,net als op de originele foto

Foto-ICNUKR47-G.jpg

Foto-NNINLJQB-G.jpg

De 17pdr die achter de Morris gaat

Foto-Y4MIRCI6-G.jpg

De figuren zijn van SHQ, geschilderd met acrylverf van Citadel/Games Workshop

Foto-WGXOHXLV-G.jpg

Door het fotograferen "glimmen "de figuren nogal, in werkelijkheid valt het erg mee

Foto-KL3CZVFQ-G.jpg

Historisch met een vertederend tintje, echt leuk om te zien!
Kun je me zeggen waar ik die foto kan vinden, waar die Morris op staat? Ik ken alleen uit de verhalen dat ze er waren in Arnhem.

Groets en veel succes met de afronding,

Anne

Hallo Paul,

Leuk om te zien hoe het steeds verder vorderd.

Ik bouw zelf ook 1:72 en soms verbaas ik mij wat mensen op deze schaal bereiken (zoals jou modellen). Zover ben ik helaas zelf nog niet.

Verf jij de modellen met de hand of gebruik je hier een airbrush voor? Mijn ervaring met de hand schileren is dat je toch, vaak op deze schaal, strepen ziet van de kwast.

Ik blijf je volgen!

P.s je komen je Cromwell's ook in deze dio?

Bart

Tot nu toe schilder ik alles met de kwast.Wat ik heel goed vind werken is om de eerste laag dun met Humbrol te doen en daarna de definitieve laag met acryl.Verder geef ik het model daarna een wash met sterk verdunde olieverf, om daarna te highlighten met Humbrol. Op deze schaal heb ik nog niet de behoefte gevoeld om te gaan spuiten.'t Is ook een beetje wat je wilt. Heel strakke modellen? Zelf geef ik de voorkeur aan ( en dat weten enige andere kleine - schaalbouwers onder ons al) wat minder strak, maar meer "beweging"of actie.Daarom gebruik ik vnl tinnen figuren van SHQ, terwijl andere bouwers zwerenbij Milicast. 't Is een keuze, niet beter, niet slechter.
De Cromwells staan in een andere dio. Kijk op het forum van armourfast.com Daar staan foto's van de Cromwells.

diorama klaar

Vanmorgen de voertuigen op het diorama geplaatst.Ben er wel tevreden over. De figuren geven een bepaalde levendigheid aan het tafereel: Iets van "Are we lost,sir?" Ik stel me zo voor: in de buurt van Wolfheze, ontmoeting met een jeep van een andere groep. Soldaten verzamelen zich, uit het bos komt een groepje "verdwaalde" soldaten erbij.

Foto-JVS3Y4K3-G.jpg

Foto-TGGWPHGP-G.jpg

Foto-TGGWPHGP-G.jpg

Foto-XXDDVIT7-G.jpg

Foto-MFFZ8XBF-G.jpg

Foto-EQFEEJSL-G.jpg

Foto-ABNRNXOP-G.jpg

Terug
Bovenaan