mn allereerste diorama met Flak 88.. voltooid nieuwe fotos

Had in een ander topic gemeld dat ik met een Flak 88 bezig was.
Veel dingen doe ik bij dit model voor het eerst. zoals airbrush en zand maken. Moet zeggen dat het zand me wel is bevallen.. Is echt super hard geworden!

hopelijk vinden jullie het wat zover..

IMG_9588.jpg

IMG_9589.jpg

IMG_9590.jpg

IMG_9591.jpg

hallo robby, dat ziet er allemaal goed strak uit. keep up the good work.
alleen een klein dingetje misschien kun je nog proberen om nog twee pijpjes op de uitlaat te maken tussen de koppen en de uitlaat.

groeten erik.

Robby,

het zand ziet er te strak uit, als je het mij vraagt.

Je hebt sporen gemaakt voor de motorfiets. Ik mis echter de sporen die zijn gemaakt toen het geschut op zijn plaats werd gezet. En de sporen van de manschappen die de dolly's losgekoppeld hebben, en de munitie uitgeladen en neergelegd hebben.

ik snap het, het was de eerste keer dat ik ging testen met zand en houtlijm. Had geen idee wat er allemaal te proberen was. Dus daar had ik nog niet over nagedacht en meer over of het wel ging drogen etc..

Zal volgende keer anders gaan. nu is het te laat want is zo hard als beton...

of is er nog een truckje om het zand wat om te woelen om de kisten en flak?

Je zou er simpel wat reliëf in kunnen maken door hetzelfde te doen wat je al hebt gedaan zand en houtlijm om maar iets te noemen 😉

Je hebt in ieder geval een leuke basis!

Grtzz

tsja al je gewoon houtlijm op waterbasis hebt gebruikt kun je proberen de boel wat te bevochtigen en er dan sporen in trekken. maarja een tweede laag is ook altijd te proberen.

groeten erik.

Nou, ik ben er erg trost op. af en toe neem ik hem op schoot en kijk ik er weer naar. Dit is mn eerste keer vandaar de trost 😛

Heb dus voetstappen toegevoegd en delen waar zogenaamt het zand nog wat losser is , ook bij de motor wat zand toegevoegd. En een sleepspoor achter de kist aan. Om de flak heen niet veel meer gedaan daar is het zand wat compacter 😛

hier het bovenaan zicht
IMG_9622.jpg

de bevoorrader, zitten af en toe nog witte gummies onder de voetjes om te zien waar ik ze soldaten wilde hebben staat, gaat dus nog weg,..
IMG_9623.jpg

weer een nieuwe armored piercing kogel richting flak
IMG_9624.jpg

IMG_9625.jpg

overleg
IMG_9626.jpg

rangefinder
IMG_9627.jpg

achterkant
IMG_9629.jpg

IMG_9630.jpg

de loader
IMG_9631.jpg

motorrijder
IMG_9632.jpg

IMG_9633.jpg

overzicht
IMG_9634.jpg

overzicht
IMG_9635.jpg

bedankt voor het kijken.. laat maar weten of er potentie in zit 🙄

groetjes

Robby,

Zeer zeker potentie! Flak ziet er goed uit. De basis voor de mannetjes is er, die kun je bij een volgende keer nog weer stap beter doen door wat meer kleurverschil, schaduwen en highlights aan te brengen.

Ik zou er als ik jou was ook zeer zeker trots op zijn! Mooi stukje modelbouw.

Gr,
Jeroen

Hoi Robby,
Voor een eerste dio super gedaan! Stukke beter dan mijn eerste bouwsels. Ik zou zeggen figuren erop en niets meer aan doen! Ga niet proberen alle tips en tricks die je op t forum krijgt direct in dit dio aan te passen. Neem ze mee naar je volgende werkstuk!!
Kijk of je een keer naar een bouwavond kan gaan en neem het werkstuk dan mee samen met pen en papier en schrijf alle tips op. Hup alles toepassen op je volgende dio en je zult versteld staan hoeveel je nog vooruit gaat!
Al enig idee wat je volgende dio/ model wordt?
Grtz Jeroen

Robby,
mooi stukje werk. ziet er goed uit voor een eerste dio. maak je niet druk. leer van elk project dat je maakt en neem je verbeteringen mee naar de volgende stap. ga vooral door.
René

Prima werk Robby!
Dat is een trefzekere Flak + bemanning als ik de markeringen zo zie 😉 Potentie is er altijd zolang je maar wil, echt waar. Zeker goed werk voor een eerste dio!

Groetjes

bedankt allen..!
doet me goed.

mn volgende dio weet ik nog niet. heb wel een kubel hier plus heb die tiger al klaar, misschien die 2 samen voegen.

Het lieft doe ik iets in het ardennen offensief. maar dat wordt nog erg moeilijk. ivm boompjes en sneeuw.

Hoi Robby,

Leuk dio is het geworden.
Tip van mijn kant, loop je figuren op gietnaden na. Vooral de foto met de wijzende mannen laat een heel duidelijke naad zien. Als je die goed wegwerkt, zit je gelijk een level hoger.

Groet, MartinD

Re: mn allereerste diorama met Flak 88.. toevoeging nalange

hellow

ik had nog een kubel staan.. en vond dat zo iets leuker uitkomt in een dio, maar aangezien ik geen zin had een dio alleen maar te maken voor deze VW omdat ik een sherman heb gekocht, heb ik hem maar toegevoegd aan mn flak88 diorama.

Ik hoop dat jullie het wat vinden lijken en dat het niet te druk is geworden.
nu kan ik me weer concentreren op mn sherman...

piccas

IMG_0825.jpg

IMG_0824.jpg

Re: mn allereerste diorama met Flak 88.. voltooid nieuwe fot

Robby,

Feli, mijn allereerste dio zag er zo echt niet uit, die van jou is stukken beter.

probeer bij jouw volgend dio eens in de hoogte en diepte te gaan met heuvels of een wadi.
Maar ik denk dat we nog wel meer te zien krijgen van jouw toekomstig werk.

Terug
Bovenaan