mijn huidige project:ISU 122s, update 27-5-06 ''modder''

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
dit is de dragon kit uit 1995,geen slechte kit.hij ging aardig in elkaar.
niet meer dan het gebruikelijke snij en schuurwerk 🙂 ik heb als grondlaag
x-1 black gebruikt,daarna een basislaag van xf-58 olive green en voor lichte verwering xf-67 nato green.de onderkant en loopwerk is gespoten in xf-10 flat brown,en daarna xf-52 flat earth verneveld over het gehele model, geleidelijk minder naar de bovenkant van het model.volgende stap is details schilderen en decals aanbrengen.
IMG_2215.jpg

IMG_2216.jpg

IMG_2218.jpg

IMG_2225.jpg

groeten jeroen,.

Hey Jeroen, das mooi werk, nog eentje op mijn verlanglijstje, misschien zet ik deze nog op m'n 4 seizoenen Rusland Dio...ik heb er nu al 3 in de maak, deze zou een perfecte vierde zijn...

succes met de verdere stappen !!

cheers
Dominique

geen ondergrondje denk ik Rico 😕: Hey Jurjen,speciale plannen ?? hmmm,ik denk inschrijven in overloon en daar beschaamd weer vertrekken met 10+ kits onder mijn armen,om me te troosten ,en daar weer een redelijke kit uit toveren en die inschrijven in Bunnik.en daar weer iets minder beschaamd weer vertrekken met een aantal kits en in 2010 mijn eerste eremetaal in de wacht slepen 🙂 ,dan de smaak te pakken hebben en in engeland op euro-militaire best of show winnen [Dominique troosten met de tweede plek]en dan de microfoon pakken en zeggen;if it aint dutch it aint much.daarna nog een paar modellen bouwen om het af te leren,en een boek schrijven voor de nodige doekoe 😀 Ok terug naar je vraag,ik denk een wash en een beetje verweren,wou deze keer een beetje een gangbaar model maken.,wil wel graag een keer een beetje serieus genomen worden 😀 🙂 😀 😱

groeten jeroen,.

goed goed al moet je nu nog proberen alles een beetje te laten ineenvloeien, ik vind de tank nu wat te mooi in opzicht van de modderpartij

enkele washes met wat pigmenten zou deze job moeten kunnen klaren
cheers
Dominique

Hoi Jeroen,
het kan aan mij liggen, maar ik vind dat de modder te klonterig oogt... Volgens mij zou het een meer homogene massa moeten vormen.. Toch?

Verder... lookin'good!

bedankt voor de tip Dominique,zat zelf ook met de vraag ,,hoe nu verder'' 🙂
Ron ,ik denk dat verschillende soorten zand/aarde op verscheidene manieren in modder veranderen.ik had het eerst wat smeuiger maar heb het toch wat groffer gemaakt want in eerste instantie leek het op chocopasta.[zit straks iedereen aan mijn model te likken] 😀

groeten jeroen,.

Hoi Andre,de modder bestaat uit;gezeefd vogelkooizand,geelbandgips.allebei gelijke hoeveelheid.en daarna acrylic resin van mig toegevoegd en op kleur gebracht met mig dark mud en vietnam earth pigment.daarbij nog wat los heki gras instrooien.de acrylic resin bepaalt de dikte van de smurrie. 😀

groeten jeroen,..,

Terug
Bovenaan