Mijn andere modellen

hallo allemaal

hierbij de foto's van mijn andere modellen in volgorde van bouwen, ook hier weer, geef alsjeblieft je commentaar en/of tips om deze modellen te verbeteren en ik neem de tips zeker mee naar de volgende modellen die op de tafel staan nl de t34/76 en een tiger 1 late van de laatste zal ik proberen een bouwverslag te plaatsen

Königstiger

pict0520hw8.jpg

pict0521ki0.jpg

pict0522es3.jpg

pict0523qp6.jpg

pict0524yk4.jpg

Hornisse

pict0517ck5.jpg

pict0518fd4.jpg

pict0519kj0.jpg

Kv-II

pict0514po0.jpg

pict0515jm1.jpg

pict0516wp7.jpg

Hoi Gert-Jan,
2 dingen vallen me meteen op aan je modellen:
1: je chips zijn veel te groot en te rond. opzich zijn de plaatsen best aardig maar ze zijn vaak te groot en te rond van vorm. probeer ze wat bescheidener te houden en gebruik een wat kleiner kwastje. iets minder metaalkleur maar bijvoorbeeld meer grijs/zwart lijkt me ook iets beter.

2: je decals: spuit eerst een glanslaag op je model, breng je decals aan en spuit weer een laklaag. dit keer een meer matte lak. dat voorkomt het silvering effect wat je nu ziet (de randjes om de decals). zelf gebruik ik Set en Sol om decals mooi in bijvoorbeeld zimmerit of om hoekjes te laten verzinken. gebruik voor decals ook eens de zoekfunctie op t forum dan zal je daar ook veel info over tegenkomen.

hoop dat je hier wat aan hebt.

grtz Jeroen

dank je voor je antwoorden en tips, ik ga zeker set en sol gebruiken. ook weet ik dat de chips te groot zijn, ik ga zeker een set andere kwasten 000 kopen en dan maar oefenen. als je mijn topic over de m1a1 hebt gelezen dan weet je dat dit mijn eerste modellen zijn en ik ga zeker alle tips gebruiken voor een volgend model.

Ha Gert-Jan,

Ik zie ook best veel overspray, zonde van je modellen. Probeer eens op papier, en daarna op een goedkoop test-model te experimenteren met de druk op je AB (moet misschien wat hoger, ikzelf gebruik 1.7 geloof ik) of met de mengverhouding (meestal zo'n 20-40% verdunning).

Ook de afstand van je AB tot het oppervlak moet precies goed zijn (mag er best dicht op zitten, en dan niet teveel spuiten).

Succes met de volgende.

Ptr

ja de overspray was best een probleem, ik had toen nog geen compressor en gebruikte de luchtflessen hiervoor, nu heb ik een kleine compressor die max 3 kilo druk geeft en ik heb al gemerkt dat bij mijn m1a1 het al vele malen beter ging. voorlopig waag ik me dan ook nog niet aan ingewikkelde camo patronen, een compressor met regelbare druk staat dan ook hoog op de verlanglijst. ik wil nu eerst het verweren en chippen onder de knie krijgen en het werken met filters en washes en daarna ga ik stap voor stap verder om de technieken onder de knie te krijgen

Vind je voeruigen helemaal niet slecht.
Er zijn zoals je zelf ook al aangaf wel wat verbeter punten.
Die heb ik zelf ook, ben ook geen super perfecte bouwer.
maar als je de tips van ons van harte neemt, en doorgaat zoals je nu bezig bent dan moet het helemaal goed komen.

En vooral blijven oefenen,

Groetjes Manuel

gert-jan vos zei:
dank je voor je antwoorden en tips, ik ga zeker set en sol gebruiken. ook weet ik dat de chips te groot zijn, ik ga zeker een set andere kwasten 000 kopen en dan maar oefenen. als je mijn topic over de m1a1 hebt gelezen dan weet je dat dit mijn eerste modellen zijn en ik ga zeker alle tips gebruiken voor een volgend model.

die heb ik zeker gelezen! Nogmaals het is opbouwende kritiek he 😉

grtz Jeroen

Terug
Bovenaan