Met de S-65 op stap [Update 8-6-2013]

Schalen
  1. 1:35
Hallo,

Met alle lopende projecten in diverse stadia vond ik het een mooi moment iets nieuws te pakken. Onlangs had ik de Russian ChTZ S-65 Tractor op de kop had getikt met enkele setjes van LZ Models. Ik had op een ander forum een project zien voorbij komen en dat leek me ook wel wat en zodoende was het een leuke uitdaging met de kits aan de slag te gaan.

Het materiaal.
001-Den%20doosch.jpg

002-sg65-gasset.jpg
003-s-65_engine.jpg

Meer informatie over deze upgrade sets is te vinden op de site van Libor http://lzmodels.wbs.cz/Home.html

Daarnaast maak ik gebruik van gedetailleerde informatie op de site van SVSM.org

De kit zelf bestaat uit een serie grijze gietramen die goed zijn ingepakt waardoor de kit zonder schade aangepakt kan worden. De details zijn redelijk goed en het model past op wat kleine aanpassingen prima. Verder heeft Trumpeter een stukje ijzerwerk toegevoegd en een gietraam met lampen. Bij de LZ kits zit ook wat ijzerwerk en verder gebruik ik wat van Voyager Models.

In eerste instantie heb ik de volgorde van het bouwschema aangehouden en dat heeft geleid tot een afgerond onderstel.
004-Begin%20onderstel.jpg

005-Begin%20onderstel.jpg

006-Begin%20onderstel.jpg

Op de foto's in de scherpstelling mis gegaan, dit zag ik later pas en het is een probleem van de camera. Dat zal ik eerst oplossen voordat ik meer foto's maak. Hoop dat er genoeg zichtbaar is 😉

Ik ben nu begonnen met de motor voor de tractor, daar ben ik redelijk mee gevorderd en zal daar binnenkort foto's van laten zien. Dan volgt ook de radiator en de gastank conversie waarvoor enkele aanpassingen gedaan moeten worden.

Tot de volgende update!
Johanna

Re: Met de S-65 op stap

Ah! heerlijk die vette tractors 😛 blijft-ie alleen of komt er wat achter te hangen ?

Er komt denk ik iets achter hangen, alleen wat .... eerst dit afmaken, anders strandt het weer ergens zoals vaker 😉
Het is zeker enig priegelwerk, toch past het allemaal behoorlijk goed en dat scheelt een hoop en het gaat gestaag door ....

Groet 😀

Ha Johanna,

Dat is een leuke rups. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Neem je hem dinsdag nog mee? Ik zou die 152 mm Houwitser er achter hangen. Die is er toch ook van Trumpeter?

Jan coen

He André en JC, de kans is groot dat ik iets meer onderdelen heb bij deze tractor, op een grotere schaal zal de Komatzu deze tractor wel benaderen, geen flauw idee of het in 1:35 bestaat?? Ik ga er geen Russisch kanon achter plaatsen, vind ik wat saai en daarnaast zou ik ook die kit moeten aanschaffen en daar heb ik niet veel zin in, nee als er iets achter komt wordt het heel iets anders.
Als het model past in een vervoerbaar doosje dan neem ik het morgen mee.

Ondertussen is de motor wat gevorderd en heb ik de radiator verder afgebouwd, het begint ergens op te lijken 😉

Als je hem vanavond meeneemt, is ie echt op stap...russische kanonnen zijn wel te vinden hoor.
ik heb de meeste wel tussen zis-3 en B-4.

Denk dat jij een hele verzameling Russisch materiaal in de kast hebt 😉 Het model is gisteravond zeker op stap geweest en weer heel thuis gekomen. Ook belangrijk 😉

Johanna, de duitsers hebben dit model ook gebruikt, tractors die veroverd waren op de russen. Ik heb fotos gezien waar deze tractor duitse vrachtwagens uit de modder trekt in herfst/lente...lijkt mij een mooi "ietwat anders" idee...een mooie icm vrachtwagen erachter...de icm henschel vrachtwagen wordt trouwens momenteel ook door revell uitgebracht...
pascal

met al het resin er bij wat je er dinsdag op had staan lijkt het een groot en vol ding.
de duitsers gebruiken ook van die gasgeneratoren geloof ik, dus op zich is het een ideetje.
maar goed, de russen leenden ook veel materiaal uit aan hun vrienden, dus kan je er volgens mij erg veel kanten mee op,
misschien zelfs wel modificeren naar een landbouwtrekker op cuba, met parsolletje en relaxte sigaarrokende en rum drinkende revolutionaren er bij... 🤣

Re: Met de S-65 op stap 8 juni 2013

🤣 🤣 🤣 zo kan ik er van alles van maken, alleen levert het weinig op, wat dat betreft schiet het ook niet echt meer op, loop tegen wat dingen aan en dan komt de klad er in.
Daarom een update van een aantal gedane zaken.

De motor met detaillering, dit is het begin, er moeten meer leidingen aangebracht worden zodra de rest geïnstalleerd is.
015-Motorblok.jpg
016-Motorblok.jpg

Verder heb me gebogen over de radiator, het koste me moeite goed te begrijpen wat LZ models bedoelde en na wat puzzelen en zoeken op internet had ik voldoende beeld om van alle losse onderdelen een geheel te maken.
007-Radiator.jpg

008-Radiator.jpg

Dit is het voorlopig, de rest volgt tzt 😉
Johanna

Hoi Johanna,
zo kan ik er van alles van maken, alleen levert het weinig op, wat dat betreft schiet het ook niet echt meer op, loop tegen wat dingen aan en dan komt de klad er in.
Misschien moet je gewoon maar even niet denken aan al die mogelijkheden, dat kan verstikkend werken...
Concentreer je "gewoon" op de tractor. Lekker bouwen en schilderen ! Hoe je 'm gaat neerzetten komt dan later wel.

Of valt 't tegen, het geheel ?

Opbeurend groetje
bravo_zpse8aefded.gif
clap_zps887d7421.gif

Ha Peter,

Dank voor je reactie, het zit allemaal eventjes in de weg, te veel ideeën en te veel beperkingen die elkaar in de weg lopen. Zo is het af en toe dan stroomt het over en moet er een pas op de plaats gemaakt worden en dat betekent dat de tractor even op stal staat. Ik heb nog wel enkele vorderingen gemaakt, die zal ik tzt hier posten en dan zien we wel waar het schip gaat stranden, dat weet je nooit van te voren 😀 😉

Daarom gaan we rustig verder.
Groet Johanna

Terug
Bovenaan