Merkava 4

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Hierbij de eerste foto's van de Merkava 4 van Academy. Ik vind het zelf een geweldig model. Niet overontwikkeld in duizend en 1 onderdelen, zoals bij dragon. Dit leidt zelfs soms tot een slechte pasvorm en dan streef je je doel in mijn ogen voorbij. Tamiya is daarentegen vaak wat vereenvoudigd. Dit model is een goede mix, oftewel een erg prettig model om te bouwen. De voorzijde heb ik enigsinds aangepast. Verder alleen een aantal onderdelen vervangen door zelfbouw, omdat sommige delen niet goed gegoten waren ivm de gietbeperkingen. Dit zijn bijvoorbeeld de klemmen op de bovenzijde van de koepel. Ben momenteel aan het experimenteren met de anti slip en dat duurt nog wel even ben ik bang. Nu de foto's van starship enterprice:

DSC01312.jpg

DSC01313.jpg

DSC01315.jpg

DSC01316.jpg

DSC01320.jpg

DSC01322.jpg

Ziet er wederom zeer mooi en strak gebouwd uit. Ben benieuwd hoe je de anti-slip gaat maken.
SBS'sje hierover???
Over SBS'sjes gesproken; komt er ook nog één over het maken van de kettingen en de kogels onder aan de koepel?

In ieder geval een model om te blijven volgen.

Groeten,

Eelco

Ik zal een sbs maken. De techniek zal niet moeilijk zijn, maar de keuze in materialen bepaalt grotendeels het succes. Het moet niet heel grof zijn want de anti slip op de latere merkava's is fijner van structuur dan bijvoorbeeld op de merkava 2.

Bas, ik vind m zo geel! Waar is nou het witte goud dat je modellen in kunstwerken verandert? Hoe dan ook wordt ie vast erg mooi; ik zie uit naar je textuur-sbs.

Ha! Leuk modelletje, ik heb hetzelfde kitje in de kast liggen. Ik zie dat je aardig wat extra's gebruikt.
Nu ben ik geen kenner ofzo maar ik vond het kitje standaard nou ook niet helemaal verkeerd hoor. Alleen die balletjes is iets wat me minder trekt hehehe.
Ben op zich wel benieuwd wat voor kleur je er uiteindelijk op doet.

Wat een beest, nietwaar Bas?

Ik had hetzelfde probleem als Tristan: zag ook enorm op tegen het aanbrengen van een anti-sliplaag. Heb dus maar een oude kit van Tamiya gepakt, de Merkava 1, en een beetje gefröbeld.....

Moet je bekennen, dat het me 100% meegevallen is. Het is niet perfect, maar het is een begin..... Gewoon proberen, komt alles goed!
Zal dit project zeker met veel plezier gaan volgen.

Groet,

Jan

Eelke: haha, nee deze blijft redelijk uit de doos. Veel meer wit spul dan dit komt er niet op. Is in mijn ogen ook niet echt nodig als de anti-slip erop zit.

Heico: valt wel mee mbt AM, alleen een legend setje voor de basket en kettingballen. Die ketting ballen uit de kit zijn interdaad niet je van het, vandaar de legend set.

Jan: ja het is net de ss enterprice 😉

Bas, als je echt mooie ballen wilt ( 😱 ) moet je de set van Voyager kopen. Daarin zitten o.a. 70 individueel gedraaide balletjes met voorgeboord gat. Veel beter dan die badstopketting van Legend.

@ Eelke: Wat mankeert er aan mijn legendarische ballen? 😉
Het klopt wel wat je zegt, echter met wat zorgvuldig soldeerwerk is dit zo opgelost.

@ Heico: is met google toch zo te vinden 😀

Hoi Bas,

In Eindhoven hebben we het nog over deze kit gehad. Ik ben er nog niet aan begonnen. Volg je SBS dus met interesse met name wat de aanpassingen betreft.

Wat de antislip betreft;
Je kunt hiervoor hetzelfde materiaal gebruiken als voor sneeuw wordt gebruikt. Ton van Rijnberk van Scale Line heeft het ooit verkocht. Ik heb een aardige voorraad en zou wat naar je toe kunnen sturen. Het lijkt wat op glaspoeder. Het glinstert ook.
Voor de lijnen welke niet moeten worden geraakt kun je smalle tape gebruiken.
Hoor wel als je het wil hebben.

Groet, Rob

Terug
Bovenaan